Simon blir reiseleder junior for Ving!

65 gutter og jenter mellom 10 og 13 år konkurrerte om å bli årets reiseleder junior for Norges største reisearrangør, Ving. 13 år gamle Simon Sæle Kjenes fra Frekhaug i Meland kommune stakk av med seieren - og tidenes kuleste sommerjobb!

Sammen med familien skal han denne sommeren reise til Sunwing på Rhodos for å jobbe som reiseleder en uke, og han gleder seg stort.
- Det er helt sprøtt at jeg har vunnet konkurransen! Jeg trodde ikke det var sant da mamma fortalte at jeg hadde vunnet! Jeg gleder meg veldig og tror dette kommer til å bli en super sommerjobb, sier Simon.

Det var onkelen hans som tipset om konkurransen.
- Han mente den passet bra til meg. Jeg hadde veldig lyst til å prøve meg på jobben med å dra i gang aktiviteter for barn på ferie. Jeg liker godt å være i aktivitet og jeg liker å dra andre med på aktiviteter, forteller den glade vinneren.

God tradisjon i Ving

Reisearrangøren Ving er også svært fornøyd med årets vinner.
- Det er tredje gang vi arrangerer denne konkurransen her i Norge. Tidligere har det vært et veldig positivt tilskudd både for hotellet vårt og gjestene som er på hotellet den uken de er der. Jeg er helt sikker på at Simon kommer til å kose seg med denne sommerjobben. Han ble valgt da han virket som en veldig søt og positiv gutt med beina godt plantet på jorda. Han hadde også masse gode ideer til hvordan han skulle engasjere de andre barna. Det var veldig mange gode bidrag denne gangen også, men Simon stakk seg litt ut. Vi gleder oss til å bli bedre kjent med han, sier Sophie Frisholm Damsund i Ving.

Elsker Syden

Reisen til Sunwing på Rhodos er ikke Simons første utenlandstur.
- Jeg elsker å være i Syden, og da jeg var på Sun Village på Mallorca for noen år tilbake, hadde jeg det helt topp! Da var jeg selv med på aktiviteter som ble arrangert på hotellet, derfor frista det veldig med en slik tur igjen!Jeg gleder meg til alt! Både aktivitetene, til å bade og til å nyte livet på det det fine hotellet, sier Simon.

Mamma Linda Kjenes gleder seg på vegne av Simon og resten av familien.
- Vi som familie synes det er veldig gøy at Simon har vunnet denne konkurransen, og vi tror han vil passe godt til en slik sommerjobb! Han er en super storebror, og er en positiv, aktiv, omsorgsfull og initiativrik gutt som trives godt med å lede og organisere aktiviteter for barn, forteller en stolt mamma.

Ving-gruppen med nytt rekordresultat – befester stillingen som markedsleder22.11.2017 12:44Pressemelding

Thomas Cook Northern Europe, også kalt Ving-gruppen, hvor blant annet Ving i Norge og Sverige inngår, leverer sitt beste resultat noensinne. Gruppens driftsresultat ble 1.461 millioner svenske kroner for regnskapsåret oktober 2016 – september 2017. Samtidig befester Vinggruppen sin stilling som markedsleder blant reisearrangørene, både med egne fly og med rutefly. Også morselskapet Thomas Cook Group kan vise til et forbedret resultat.