SILVER FORESLO DENNE LØSNINGEN ALLEREDE VÅREN 2016

(Oslo, 17.august 2017) Silver Pensjonsforsikring AS ble 17. februar i år satt under offentlig administrasjon. Administrasjonsstyret i Silver sendte i går kveld et brev til selskapets kunder der de presenterer sitt løsningsforslag for forsikringsavtalene i Silver. I denne sammenheng ønsker tre av de største eierrepresentantene i Silver, Stig Grimsgaard Andersen, Åge Westbø og Rune Fløgstad, å gi følgende kommentar;

-Dette er en gledens dag for Silvers kunder. Tapet de vil lide ser ut til å bli langt lavere enn fryktet. Administrasjonsstyret foreslår å konvertere alderspensjonsrettighetene til fripoliser med investeringsvalg. Dette er en god løsning for kundene, så god at det daværende styret i Silver foreslo det samme for Finanstilsynet 3. mai 2016. Silvers forslag den gang var faktisk bedre for kundene enn administrasjonsstyrets fordi ingen kunder ville få noen nedsettelse av sine verdier, og vi åpnet for at kunder kunne takke nei til konvertering. I mai 2016 sa norske myndigheter nei til en løsning de nå aksepterer. Dette er en uholdbar forvaltningspraksis som har skapt unødvendig stor usikkerhet blant kundene og frarøvet aksjonærene deres verdier. Eierne av Silver Pensjonsforsikring AS vurderer nå rettslige skritt.

For ytterligere kommentarer, vennligst kontakt:

-          Stig Grimsgaard Andersen, +47 905 89 474

-          Åge Westbø, +47 908 31 027

-          Rune Fløgstad, +47 900 11 353

Om Tre av de største eierrepresentantene i Silver

Tre av de største eierrepresentantene i Silver

Følg saker fra Tre av de største eierrepresentantene i Silver

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Tre av de største eierrepresentantene i Silver på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Tre av de største eierrepresentantene i Silver