Silje Hestevik (41) er ny utviklingssjef i TV 2s programavdeling

Den nye utviklingssjefen kommer fra stillingen som format manager i utviklingsavdelingen i TV 2s programavdeling.

NY UTVIKLINGSSJEF: Silje Hestevik i TV 2s lokaler i Diagonale i Bjørvika i Oslo. Foto: Vegard B. Normann, TV 2

Stillingen som utviklingssjef i TV 2 er en ny rolle i programavdelingen. Rolf Wenell har tidligere fungert i en todelt stilling, med ansvar for både underholdning og utvikling. Han fortsetter som underholdningssjef, mens Silje Hestevik går inn i den nyopprettede stillingen som utviklingssjef.

Rollen som utviklingssjef innebærer å videreføre det gode samarbeidet TV 2 har med den norske produksjonsbransjen med å utvikle innhold, sikre TV 2 rettigheter til de viktigste internasjonale programkonseptene og styrke TV 2s innholdsprofil på alle flater, i tråd med mediehusets strategi.

– Jeg er veldig glad for at Silje har takket ja til jobben. Hun har et skarpt blikk på innholdet, samtidig som hun har solid erfaring med ulike rettigheter og kjenner TV 2s behov i dagens marked godt. Hun har vært en sentral del av arbeidet i utviklingsavdelingen de siste årene, sier programredaktør Jarle Nakken.

– Jeg ser frem til å tre inn i rollen som utviklingssjef og til å fortsette det gode samarbeidet vi har med de norske produksjonsselskapene og internasjonale aktørene. TV 2 er inne i en spennende tid, og har lagt bak oss en høst hvor de norske produksjonene våre står sterkt på alle plattformer. Jeg gleder meg til å fortsette jakten på godt innhold, sammen med gode kollegaer i programavdelingen, sier Silje Hestevik.

41-åringen har lang erfaring fra mediebransjen og blant annet bakgrunn som produksjonsleder og produsent i flere produksjonsselskaper.

– TV 2 har lyktes med å bygge mange nye konsepter i samarbeid med flere dyktige produksjonsselskaper, flere av dem også med internasjonal suksess. Med økt internasjonal konkurranse og et langt større digitalt fokus krever det at vi fortsetter å utvikle formater og norske programkonsepter for alle TV 2s flater, sier Nakken.

Silje Hestevik begynner i den nye jobben allerede første arbeidsdag i det nye året, 2. januar 2019.

Sissel Kruse LarsenAnsvarlig kommunikasjon og myndighetskontakt

Kontaktperson for henvendelser fra media om Mediehuset TV 2, datterselskaper, TV 2s leder- og redaktørgruppe, m.m.

400 75 001sisselkruse.larsen@tv2.no