Sigrid Moldestad sin nye singel er ute nå

Sigrid har som alltid med seg sitt brilliante band på denne nye singelen. Foto: Magnus Skrede

På vei inn i bryllupsmåneden juni slipper Sigrid Moldestad sin andre singel fra sitt nye album som kommer på nyåret. «Karolina» er ute nå.

Hør «Karolina» der du hører musikk ved å trykke her!

Historiefortelleren Moldestad har med denne sangen tatt tak i det som opprinnelig var et barndomsminne hun fikk gjenfortalt av en eldre slektning for lenge siden.

– Jeg har gått og ventet på å skrive en sang om dette i flere år, fordi jeg synes historien var både vakker og sår. Folkemusikeren i meg blir lett tiltrekt av fortellinger som har noe sant i seg og jeg har alltid elsket å høre om gamle dager. Jeg tror det følger litt med når en står i en folkemusikktradisjon selv. Bygdebøker, slektshistorier og bilder fra nasjonalbiblioteket er mitt nerderi, sier Sigrid Moldestad.

I sangen om «Karolina» er vi tilbake i en tid da bryllup ikke ble like mye styrt av emosjonelle romantiske valg som nå.

– Sangen om Karolina, som jeg har valgt å kalle henne, inneholder både sannhet, tolkning og egen diktning - akkurat som en liten slått.

Som alltid bidrar hennes faste band med stemninger og musikalsk tilstedeværelse i innspillingen. Musikalsk er sangen som en lys sommerkveld der det klinger av både drømmende folkpop, varmt gitarspill, stryk og historiefortelling med Moldestad sin umiskjennelige stemme i front.

«Karolina» er produsert av Yngve Leidulv Sætre i Duper Studio, Bergen.

Singelcover for Karolina
Foto: Magnus Skrede

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Følg pressemeldinger fra Grappa Musikkforlag AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Grappa Musikkforlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Grappa Musikkforlag AS