Sigrid Bonde Tusvik leder Gullruten

Komiker Sigrid Bonde Tusvik leder TV-bransjen festaften for andre gang.

Sigrid Bonde Tusvik. Foto: Øyvind Ganesh Eknes/TV 2

Det blir feststemning i Grieghallen den 5. mai når Gullruten skal deles ut.

- Vi kjører awardoppskriften: Kjoleskift, vitser, kule innslag, langdryge takketaler og musikere som skal få opp stemningen. Jeg er usikker på om jeg klarer å toppe kisscam fra i fjor, sier programleder Sigrid Bonde Tusvik.

Det skal deles ut gullrute i 18 ulike kategorier, i tillegg til publikumsprisen.

- Gullruten er Norges Grammy, en fest og en stor TV-sending der alle later som de er venner og unner andre suksess. Men sånn er det ikke, alle vil helst vinne! Det er nok fantastisk å vinne en gullrute, også for dem som har vunnet mange ganger. Det er jo verst for dem som er nominert og ikke vinner. For dem er hele kvelden ødelagt, men da er det viktig å vinne nachspielet!, sier Bonde Tusvik.

I år er det 20 år siden Gullruten ble del ut for første gang. Programredaktør Jarle Nakken er svært fornøyd med at Bonde Tusvik er programleder i år som i fjor.

- Sigrid Bonde Tusvik ledet Gullruten med overbevisning, entusiasme og humor i fjor, og vi er veldig glade for at hun også i år har takket ja til å lose oss igjennom denne festkvelden fra Bergens storstue, Grieghallen. Dette blir en fartsfylt sending hvor både Sigrid og kjendisene fra scenen sikrer at programskaperne hedres på en bra måte og jeg er overbevist om at seerne har et skikkelig show i vente og mye å glede seg til, sier Jarle Nakken.

Håvard SolemPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Petter uteligger, Roeng, Århundrets stemme, Idol, Gullruten, Amanda

934 35 922hvl@tv2.no