SIGA Cover AG inn i Glass og Fasadeforeningen

SIGA Cover AG utvikler og produserer produkter for luft- og vindtetting. Nå har selskapet meldt seg inn i Glass og Fasadeforeningen. – Luft- og vindtetthet er et svært aktuelt tema som vi håper vekker interesse hos GF sine medlemmer, sier teknisk sjef David Gusland.
SIGA Norge samlet ved hovedkontor og ett av to produksjonslokaler i Sveits.

SIGA er blant de ledende innenfor utvikling og produksjon av boliggiftfrie produkter med høy ytelse for luft- og vindtette konstruksjoner.

SIGA leverer dokumenterte løsninger mot de aller fleste underlag som finnes på markedet i dag.

– SIGA fokuserer på miljø, høy ytelse og rask installasjon. Dette bevises blant annet med vår allsidige tape SIGA Wigluv til utvendig bruk og ikke minst SIGA-Fentrim serien som gjør det mulig å tape direkte mot betong uten bruk av primer, i både utvendige og innvendige varianter. Tetthet rundt vinduer og fasader oppnås raskt og enkelt med en av SIGA sine patenterte forhåndsbrettede taper i Corvum- eller Fentrim-serien, sier Gusland.

– Innenfor hvilke områder kan medlemskapet i GF være en faglig ressurs for dere?

Medlemsbedrifter i GF som vi kan samarbeide med finner vi i segmentet glassmester og fasadeentreprenører. Vi samarbeider også ofte med ingeniører og arktikter i tidlig fase av prosjekter.

Nærhet til markedet er viktig for SIGA. For at vi skal kunne levere og ikke minst utvikle de beste løsningene og produktene så er vi avhengige av å vite hvilke utfordringer som finnes i markedet. Disse utfordringene håper vi bransjen vil dele med oss, sier Gusland.

– På den annen side, hvilke faglige bidrag kan SIGA gi til det norske fagmiljøet?

– Våre dyktige produktrådgivere dekker hele Norge og står alltid klare for å hjelpe, enten det er inne på kontoret i planleggingsfasen, i produksjonshallen eller ute på byggeplass. Vi kan luft- og vindtetting og ønsker å dele denne kunnskapen med GF sine medlemmer. Kunnskap og opplæring står høyt i SIGA. Vi tilbyr derfor gratis kurs i luft- og vindtetthet i kombinasjon med produktopplæring utført av våre produktrådgivere. Slike kurs legges opp mot kundenes behov og kan utføres der kunden ønsker.

– Vi er likevel bevisste på at vi fortsatt har mye å lære om fagområdet glass og fasade. GF er den perfekte arenaen for egen utvikling. Vi streber etter å være synlige og tilgjengelige i markedet og er like opptatt av å ta til oss kunnskap som vi er i å dele den. Vi er glade og stolte av å bli en del av GF og oppfordrer alle foreningens medlemmer til å ta kontakt ved behov, avslutter Gusland.

SIGA Norge samlet ved hovedkontor og ett av to produksjonslokaler i Sveits.

Glynitveien 25
1400 SKI

Følg pressemeldinger fra Glass og Fasadeforeningen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Glass og Fasadeforeningen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Glass og Fasadeforeningen