Shania Twain er endelig tilbake med nytt album

I dag slapp Shania Twain albumet «Now», hennes første på 15 år. Shania Twain har selv skrevet alle låtene på albumet som er hennes femte gjennom karrieren. Hun har allerede sluppet låtene «We Got Something They Don’t», «Swingin’ With My Eyes Closed», «Poor Me» og singelen «Life’s About To Get Good».

På de 16 låtene har hun samarbeidet med produsentene Matthew Koma, Ron Aniello (Bruce Springsteen), Jake Gosling (Ed Sheeran, Shawn Mendes) og Jacquire King (Kings Of Leon, Norah Jones).

Albumet har mottatt flere gode anmeldelser, blant annet fra Wall Street  Journal og Rolling Stone som roser albumets personlige tekster.

Kanadiske Shania Twain er tidenes bestselgende kvinnelige countryartist og har solgt nærmere 80 millioner album på verdensbasis. Hun debuterte med albumet «Shania Twain» i 1993 og etablerte seg som en av de fremste countryartistene i verden med andrealbumet «The Woman In Me» fra 1995.

Twains tredje album, «Come On Over» fra 1997, ble en enorm suksess verden over med over 40 millioner solgte eksemplarer.  Albumet er tidenes bestselgende album fra en kvinnelig artist og tidenes bestselgende countryalbum.

«Come On Over» toppet den norske albumlista, mens singelen «That Don’t Impress Me Much» tilbrakte flere uker på toppen av VG-lista.  Hun har også vunnet fem Grammy-priser i løpet av sin imponerende karriere.

Her er tracklisten for både deluxe- og standardutgaven av albumet:

SHANIA TWAIN – NOW Deluxe Track Listing

10. You Can’t Buy Love
  11. Life’s About To Get Good
  12. Soldier

Benny Andersson har produsert nytt Mamma Mia-soundtrack11.5.2018 16:15Pressemelding

I dag ble det annonsert at soundtracket til den etterlengtede filmen «MAMMA MIA! Here We Go Again» kommer 13. juli. Det er én uke før den etterlengtede oppfølgeren til «Mamma Mia! The Movie» har premiere. Soundtracket er produsert av selveste Benny Andersson. I dag ble også den første smakebiten fra albumet sluppet, nemlig «When I Kissed The Teacher» sunget av skuespiller Lily James. I likhet med forrige film er denne basert på den fantastiske låtkatalogen til ABBA. Soundtracket til den første filmen har blitt solgt i nesten åtte millioner eksemplarer på verdensbasis. ABBA-samlingen «ABBA Gold» gikk også til topps på den britiske albumlista etter filmens slipp i 2008, på tross av det var 16 år siden albumet ble sluppet. ABBA er en av tidenes mest suksessrike popgrupper og har solgt over 385 millioner album på verdensbasis, og har blitt streamet nesten tre milliarder ganger på tvers av de forskjellige strømmetjenestene.

OnklP & De Fjerne Slektningene - Slekta fYRE - Nattings11.5.2018 14:39Pressemelding

Bak i en røykfull nightliner, et sted mellom Zurich og København, oppstod ideen om OnklP & De Fjerne Slektningene. Et vellykket samarbeid mellom OnklP og Oslo Ess gav gutta smaken på å skape mer musikk og røverhistorier. Med produsent og gitarist Johan Larsson, trommis Tommy Manboy (Turbonegro), bassist og vokalist Knut Oscar Nymo, gitarist og vokalist Åsmund Lande (Oslo Ess), keyboardist Simen Stensland og rapper OnklP, var line-up’en komplett og absolutt ingen trommehinner eller pikehjerter kan være trygge. Fyre år etter i den samme røykskadene nightlineren, et sted mellom Stavanger og Bergen, sitter fortsatt OnklP & De Fjerne Slektningene. Det vellykkede og kritikerroste samarbeidet har ført til skivene «Slekta I», «Slekta II» og «Slekta III» med hits som «Styggen På Ryggen», publikumsfavorittene «Panderosa», «Myk Landing», og First Lady-hyllesten «Endelig Hjemme». HØR "Slekta fYRE - Nattings" HER Nå, nøyaktig fire år etter debutalbumet, er det klart for «Slekta fYRE». Albumet slipp

Shawn Mendes til Oslo Spektrum8.5.2018 18:00Pressemelding

Den kanadiske superstjernen Shawn Mendes kommer tilbake til Norge og Oslo Spektrum 13. mars 2019. Multitalentet Shawn Mendes har de siste årene hatt en eventyrlig suksess. Han startet å poste videoer på Vine og ble raskt oppdaget av Andrew Gertler som signerte han til Island Records. Like etter slapp han singelen "Life Of The Party" som gjorde han til den yngste artisten til å debutere på topp 25 på Billboard. I 2015 gikk debutalbumet Handwritten, som inneholder megahiten "Stitches" rett til topps på listene i både USA og Canada. Oppfølgeralbumet Illuminate, som han slapp i 2016, var en like stor suksess og toppet de fleste listene verden over. Han har med sin musikalske begavelse og låtskrivertalent blitt hyllet verden over og har kapret oppmerksomheten til både yngre og eldre fans, samt noen av de største personlighetene innen popmusikken. Shawn har blitt kåret til en av de mest innflytelsesrike menneskene under 30 av Forbes magazine, ved flere anledninger vært på Time Magazines list

Ny singel fra Travelle8.5.2018 09:44Pressemelding

Fredag 4. mai slapp Travelle singelen «Vacation». Låten følger opp suksessen «Wasted On You», og er første av to singler før sommeren. Multitalentet fra Jørpeland skriver, synger og produserer sine egne låter. Kristoffer "Travelle" Björntvedt begynte å lage musikk da han var 14 år. Nå har 22-åringens unike kombinasjon av elektronisk pop, analoge lyder og eksotiske rytmer gitt han fans over hele verden. - Jeg begynte å lage musikk i 14 års-alderen. Jeg hadde sittet litt med FL Studio, men da det virkelig startet var når jeg kjøpte mikrofon og fikk mulighet til å ta opp meg selv. Jeg husker ikke hvorfor jeg startet. Jeg syntes nok det var gøy, og det synes jeg fortsatt, forteller Björntvedt. Han er lidenskapelig opptatt av tekst og innhold, samtidig som produksjon og innpakning blir finjustert til å passe helheten. Han jobber gjerne med andre artister, men har et behov for å være en del av hver enkelt bit av et produkt. - Når jeg skriver på mine egne låter føler jeg at teksten og beaten

Nyhetsbrev fra Universal Music4.5.2018 13:16Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev med de største slippene fra Universal Music: Guns N`Roses med ny singel og remaster av Appetite For Destruction: Locked N`Loaded Lyden av sommeren med Ezzari Rae Sremmurd ute med tre nye album RAYE ute med EP Lido & J'von med sommerens heteste mixtape Secret Garden slipper samlealbum 25.mai Florence + the Machine med ny singel og nytt album *Kan også nevne at Troye Sivan er ute med singelen "Bloom" som i løpet av det første døgnet har streamet over én million på Spotify. *Julia Michaels har fått med seg Trippie Redd på sin nye singel "Jump". Låta er skrevet av Michaels og Justin Tranter, som sammen står bak låter som "Sorry" for Justin Bieber og "Hands To Myself" for Selena Gomez, samt Nick Monson og Trippie Redd. *De to unge superstjernene Shawn Mendes og Khalid har slått seg sammen på "Youth", som blir en del av Shawn Mendes sitt selvtitulerte tredjealbum som slippes 25. mai. Låta er skrevet av Mendes, Khalid, Scott Harris, Teddy Geiger og Geoff Warbu

Rae Sremmurd ute med tre nye album4.5.2018 11:37Pressemelding

Brødreduoen fra Mississippi, Rae Sremmurd, er i dag ute med ikke bare ett, men hele tre album. De tre delen består av SR3MM, Swaecation og Jxmtro. Swae Lee står bak Swaecation, Slim Jxmmi bak Jxmtro og Rae Sremmurd bak SR3MM. Albumene er laget med god hjelp fra Mike WiLL Made-It og er Rae Sremmurds tredje album. Blandt dem som bidrar på albumene finner vi Pharrell, Travis Scott, The Weeknd, Zoe Kravitz, Future, Juicy J, Young Thug og Riff 3x. Rae Sremmurd har stått bak hits som "Black Beatles" og "Powerglide" og har akkurat sluppet den aktuelle sommerlåta "Guatemala". Albumet SR3MM inkluderer låten "Buckets" feat. Future, samtidig som den inneholder hiten "Powerglide". Albumet Swaeticon inneholder "Touchscreen Navigation" og Jxmtro inneholder låta "Anti-Social Smokers Club".