Sesongstart med gull og bronse

15.1.2017 12:34 | Norges Kampsportforbund

Taekwondoutøverne Nina Bansal fra Tveita Taekwondoklubb og Joachim Wien fra Elvebyen Taekwondoklubb tok gull og bronse i sesongens første store internasjonale konkurranse i taekwondo mønster.

Det endte nok en gang med gull til Nina Bansal da hun i helgen deltok i internasjonal konkurranse i taekwondo mønster. Hun imponerte stort. Joachim Wien sikret seg en bronsemedalje i sin klasse i stevnet. De to meritterte utøverne deltok i Lille Open i Frankrike hvor det deltok totalt 530 utøvere. Begge deltok kun i individuelle klasser denne gangen, da Wiens danske makker ble skadet og måtte stå over konkurransen.

I fjor ble Nina og Joachim ranket på førsteplass i Europa i klassen par, etter blant annet å ha blitt Europamestre. I individuelle klasser ble begge ranket som tredje best. På grunn av alder har Nina Bansal i år måttet bytte klasse. Dette fører til at hun ikke lenger kan konkurrere sammen med mangeårige makker Joachim Wien i par. Wien har funnet seg en ny makker i Emma Kayerød fra Danmark som er ranket på tredjeplass i Europa.

Etter Lille Open skal de to norske utøverne delta i Nordisk mesterskap som arrangeres i Trelleborg i Sverige. Det store målet i år for Bansal og Wien er EM som arrangeres på Rhodos i juni.

Norges Kampsportforbund (NKF) er et fleridrettsforbund i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Norges Kampsportforbund er landsdekkende med rundt 450 medlemsklubber og 41.000 enkeltmedlemmer. Forbundet organiserer over 20 ulike kampsporter og målet er å være den ledende organisasjonen for kampsport i Norge.