Sesongrekord for «Åsted Norge» på TV 2

Åsted Norge satte i går ny sesongrekord med 528.000 seere. - Programmet treffer virkelig en nerve hos seerne, sier programredaktør Jarle Nakken i TV 2.

Åsted Norge. Tidligere politiinspektør Hanne Kristin Rohde og advokat John Christian Elden prøver å bidra til å løse uløste saker. Med på laget er også den pensjonerte Kripos-etterforskeren Asbjørn Hansen og den erfarne krimjournalisten Jens Christian Nørve er programleder. Foto: Espen Solli, TV 2.

Med 528.000 seere i går kveld ga det programmet en andel på hele 46,9 prosent blant alle seerne, og 41,3 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år.

Så langt i år er det 471.000 seere som i snitt har fulgt programmet direkte på TV 2, mens 553.000 seere i snitt har sett programmene i årets sesong enten direkte, i opptak, reprise eller via TV 2 Sumo (Total screen rating).

- Det er fantastisk å oppleve de høye seertallene. I kampen mot de internasjonale strømmetjenestene er det viktig å lykkes med særegent innhold med lokal forankring. Det gjør vi i aller høyeste grad med «Åsted Norge», sier programredaktør Jarle Nakken i TV 2.

Forrige sesong, høsten 2017, ble i snitt sett av 423.000 seere (førstegangsseing).

«Åsted Norge» har høy journalistisk kvalitet, og Jens Christian Nørve og resten av redaksjonen i Mastiff jobber knallhardt hver dag for å sette agenda. Jeg er stolt over hva alle de involverte får til fra uke til uke, sier programredaktør Jarle Nakken.