Sesongåpning i Hemsedal fredag 24. november

Fredag 24. november klokken 09.00 ruller heisene i gang i Hemsedal og markerer åpningen av årets skisesong. Det er i første omgang Hemsedalløypa og Hollvin Express som åpner, samt en bakke i barneområdet.
Bilde: Endelig er tiden inne for sesongåpning. SkiStar Hemsedal holder åpent hver dag fra og med fredag 24. november. Foto Kalle Hägglund.

Mange har ventet på dette, endelig har vi satt dato for sesongåpning i Hemsedal.

- Nå har vinteren kommet til Hemsedal! Det snør, og det meldes kulde framover, forteller driftssjef Tobias Putner. Dette gir oss gode forhold for snøproduksjon, og sesongåpning fredag 24. november er dermed et faktum. Allerede under åpningshelgen blir det full bredde i «henget» i Hemsedalløypa, noe som gir god plass i bakken. Forutsatt kulde fremover, åpner vi bakker og heiser fortløpende, og et parkprodukt er også innen rekkevidde.

Hvis du vil se dette innholdet fra res.cloudinary.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Bilde: Preparering av Hemsedalløypa til sesongåpningen fredag 24. november er godt i gang.

Hemsedal har mellom 5-15 cm natursnø i terrenget og det meldes mer snø utover dagen og lørdag. Åpne bakker åpningshelgen blir Hemsedalløypa (løype 10), samt Trolløypa (løype 1) ned til SkiStar Lodge, totalt ca. 2,5 km med skikjøring og nesten 500 høydemeter. Åpne heiser åpningshelgen blir Hollvin Express og Ulven.

Heisene i Hemsedal går daglig 09.00-16.30 fra og med sesongåpningen. Det er reduserte priser på SkiPass under åpningshelgen, og disse kjøpes på plass i Hemsedal. Skiskole, skiutleie og servering, inkludert den nye O’Learys restauranten på SkiStar Lodge Hemsedal Suites, holder også åpent fra og med åpningshelgen.

Gjennom sesongen vil vær- og føresiden holdes oppdatert med data fra værstasjoner, webkamera, værvarsel og siste nytt om snødybder og forhold i skianlegg.

I SkiStar er flere av anleggene klare for sesongåpning. Trysil åpner lørdag 18. november og Vemdalen i Sverige åpner fredag 17. november.

Helgen 1. - 3. desember arrangeres den årlige DN Ski Test Weekend by Dagens Næringsliv hvor publikum kan testkjøre sesongens nyheter inne ski og brett. Lørdag 2. desember er også dagen for årets første parkkonkurranse for barn under FreeX Junior Park Jam i miniparken i barneområdet.

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 %, i Norge 31 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i to kjerneområder: Drift av skianlegg og eiendomsutvikling & eksplotering . SkiStars visjon er å skape minnerike fjellopplevelser som den ledende operatøren av europeiske alpindestinasjoner.