Serlina slipper første singel på Universal Music

17 år gamle Serlina har drevet med musikk så lenge hun kan huske, men det var først da hun skrev hiten «Målløs» med Skei & PT at Norge for alvor omfavnet stortalentet. I dag slipper hun sin andre solosingel, «Puste under vann».

På tross av sin unge alder har Serlina har mye på hjertet, og når Bergenseren slipper sin andre solo-singel, beviser hun at hun ønsker å formidle det tøffe, kompliserte, følelsesrike og festlige ungdomslivet som ikke alltid er en dans på roser, men som allikevel kanskje er den beste tiden i livet.

Hør «Puste under vann» her.

- «Puste under vann» handler om hvordan vi ungdommer - generasjon prestasjon - føler vi må prestere hele tiden. Vi må se «sånn og sånn» ut for å være bra nok, vi har hjertesorg, vi opplever kanskje savn etter å ha mistet noen vi har vært glad i. Av og til prøver vi så hardt her på land at man bare vil finne en helt annen vei som er bedre. Men mennesker kan jo ikke puste under vann, så vi må bare prøve å finne frem på land og gjøre så godt vi kan, forteller Serlina.

Musikkvideoen til låten er gjort av Christer Steffensen og har hatt premiere på 730.no i dag.

Se musikkvideoen her.

Den reflekterte tenåringen skrev hiten «Målløs» med Skei & PT høsten 2016. Låten ble listet på radio og har blitt streamet over 3 millioner ganger på Spotify. Suksessen gjorde at Erik & Kriss ønsket henne med på singelen «Superhelt» som kom senere samme år. 2016 toppet seg med en platekontrakt med Universal Music, og «Puste under vann» er første låt fra dette samarbeidet.

«Puste under vann» er skrevet av Serlina, Mads Arron og Bjarte Ludvigsen, og produsert av GoToGuy.

Mer om Serlina

Serlina (17) har drevet med musikk så lenge hun kan huske, og allerede som seksåring var hun i studio i Kristiansand for å spille inn sitt første album sammen med familien. I 10 år har hun reist rundt i hele landet, og sunget på små og store scener sammen med artister som Alexander Rybak, Marcus &Martinus, Mathea Mari, The Main Level og mange flere.

Den store musikkinteressen har vært der siden begynnelsen av og volumet var alltid på max på anlegget på jenterommet. Var det noe Serlina krevde var det store høyttalere og god plass til å danse. Etterhvert som tiden gikk ble de ferdige låtene for lite utfordrende og hun begynte å skrive egne låter. Med en enkel skriveblokk og penn, og en god ”dæsj” med følelser, tanker og ideer begynte tekster å ta form.

Spotify / Facebook / Instagram

Foto: Pål Gabrielsen
Foto: Pål Gabrielsen
Sceenshot fra musikkvideo