Seniornett

SeniorSurf - dagen omhandler PC-bruk, internett, sosiale medier og bibliotek på nett.

Kom til en møteplass nær deg og få et innblikk i hva dette er. På SeniorSurf-dagen torsdag 29. september kan seniorer få demonstrert nybegynnerstoff som tastatur, mus, symboler på skjermen, www eller høre om Facebook, Wikipedia og digitale bibliotektjenester.

Dette er Norges største landsdekkende IKT- arrangement med flere hundre møteplasser over hele landet, fra Berlevåg til Lindesnes, på bibliotek, frivilligsentraler og lokale Seniornett-klubber. En oversikt over alle møteplassene ligger på  www.seniornett.no .

Det er fortsatt 450 000 seniorer utenfor datagjerdet. Mange ønsker å lære mer om informasjons- og kommunikasjons-teknologi (IKT), men hvordan gjør de det? De finner ikke fram til www.nrk.no , de har problemer med å bruke e-post, nettbank, telefonkatalog og kart på nettet. Færre og færre offentlige instanser og bedrifter sender ut sine opplysninger på papir, nå kreves det nesten at alle skal bruke data.

Foreningen Seniornett Norge arrangerer hvert år SeniorSurf-dag med foredrag, demonstrasjoner og gratis avis. Hovedtema i år vil være sosiale medier foruten nybegynnerstoff.

For de som ønsker videre opplæring, har Seniornett Norge 120 lokale klubber over hele landet. En oversikt over disse ligger her: seniornett.no/Seniornett/Lokalklubb

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Direktelenker:

Møteplass-listen: www.seniornett.no/Emner/Seniornett/Moeteplasslisten-2011

Opplæringsmateriell for sosiale medier og bibliotekenes digitale tjenester: seniornett.no/Seniornett/SeniorSurf/Ressurspakke-for-moeteplassene

Bilder – Er det behov for bilde, hjelper vi

Daglig leder Tore Langemyr Larsen – tel 959 85 167, tore@seniornett.no

Bodil Brøgger – tel 97 19 19 08, bodil.brogger@seniornett.no

eller kontoret - tel 22 42 96 26,  seniorsurf@seniornett.no eller kontor@seniornett.no

21. september 2011

Tore Langemyr Larsen  Bodil Brøgger

Daglig leder Seniornett Nettredaktør

Om Seniornett

Seniornett

22 42 96 27http://www.seniornett.no/

Følg pressemeldinger fra Seniornett

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Seniornett på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Seniornett

De offentlige kontorer vil fra 1. juli neste år gradvis først og fremst snakke med oss på nett.3.10.2013 15:46:12 CEST | Pressemelding

(03.10.2013): Det er en realitet at det er mindre enn ett år til at denne formen for kommunikasjon gradvis vil finne sted på nett mellom de offentlige kontorer og vanlige folk. Dette er ingen skremselspropaganda, sier Tore Langemyr Larsen, daglig leder i Seniornett. Våre læresentre står klare til å ta imot alle dem som nå ser det haster med å tilegne seg datakunnskaper. Hvordan den offentlige kommunikasjon skal tilrettelegges er ett av tema når møteplassene markerer SeniorSurf-dagen 9. oktober 2013.