Selle selger MK og blir partner i GK

(Oslo/Bergen 10. november 2015) Svein Roger Selle (42) selger sine 51% i MK Norway, og blir partner og konserndirektør forretningsutvikling i Geelmuyden Kiese Gruppen fra 1. februar 2016.

Selle startet i GK i 1999, og var den første som gikk hele læringsveien fra juniorkonsulent til partner. Han ble tatt inn i GK Norges ledergruppe som 26-åring. I 2004 begynte Selle i det internasjonale kommunikasjonsbyrået MK Norway hvor har vært byråleder, eier og styreleder. Svein Roger Selle er den eneste i GKs skandinaviske lederteam som er hentet utenfra. Han vil rapportere direkte til Hans Geelmuyden.

-Det blir som å komme hjem. Hans sendte meg ut i verden for å gå noen runder i ringen på egenhånd. Jeg hatt en eventyrlig reise i MK Norway, hvor vi har skapt et internasjonalt byrå ut fra Bergen og Norge. Nå er tiden inne for å ta steget videre. Jeg kunne ikke si nei til dette tilbudet og få jobbe i spann med Hans Geelmuyden, sier Selle.

Selle har jobbet 16 år som strategisk rådgiver, og har vunnet en rekke nasjonale- og internasjonale priser. De to siste årene har han vært juryformann for Stellaprisen som belønner effektiv kommunikasjon. Han har også vært styremedlem og nestleder i Kreativt Forum, og siden april styremedlem i Norsk Tipping. Selle meddelte Kulturdepartementet onsdag 4. november at han trekker seg ut av styret i Norsk Tipping med umiddelbar virkning, fordi GK har spillselskapet Betsson som kunde. Selle er utdannet ved NHH.

- Vi gleder oss til å få Svein Roger tilbake på laget, og ønsker ham velkommen hjem, sier Hans Geelmuyden. Geelmuyden legger til at han er imponert over jobben Selle har gjort i MK Norway.

Selle tiltrer 1. februar 2016. Forretningsutvikling i GK er partner- og kundeutvikling, og som alle ledere i GK vil han tilbringe det meste av tiden sin i markedet tett på kundene sammen med gode kolleger.

Inkludert Selle har GK Gruppen 13 partnere. Hans Geelmuyden eier 80% av Geelmuyden Kiese Gruppen gjennom sitt investeringsselskap Koko. Gruppen har 150 ansatte og en byråinntekt på MNOK 152 med et resultat før skatt på MNOK 9,8 i 2014. GK har kontorer i Brüssel, København, Oslo og Stockholm.

For ytterligere informasjon, vær snill å ringe:

Svein Roger Selle på 95768098

Hans Geelmuyden på 90203484