Seeb slipper sin debut-EP – Nice To Meet You!

Etter å ha streamet over 2 milliarder på Spotify og vunnet Spellemannsprisen 2017 for "Årets popgruppe", gir produsenttrioen, Seeb, ut debut EP`en "Nice To Meet You" 20. April.

Første singel, "Drink About", med det norske stjerneskuddet, Dagny, slippes i dag 6. april.

"Drink About" er den første låten fra vår kommende EP - "Nice to Meet You". Det er en catchy men litt melankolsk låt, sånn som vi liker det. Vi tenkte at Dagny sin vokal kunne passe til låta, så vi tok kontakt og jobbet en dag i studio sammen på den. Det var perfekt match, hennes attitude og energi løfter virkelig låta - i tillegg er hun utrolig proff og har en herlig innstilling som gjorde det veldig hyggelig å jobbe sammen med henne, forteller Seeb.

HØR SEEB "DRINK ABOUT (FEAT. DAGNY) HER

"Det var helt fantastisk å jobbe med Seeb gutta i studio deres i Oslo. Jeg digget låten første gang jeg hørte den, og siden jeg ikke har gjort noe særlig med features tidligere, var jeg ganske nervøs og spent når jeg skulle inn og synge låten i studio. Men vi hadde en herlig og avslappet kjemi fra første stund. Jeg koset meg så mye med å jobbe med de at det fikk meg egentlig bare til å digge låten enda mer! Før dagen var over hadde vi en versjon som vi alle var skikkelig gira på!" - Dagny

Om Seeb:

Etter å ha hatt globale monsterhits med remixene av Mike Posner's "I Took Pill In Ibiza», som var #4 på Billboard 100 ,og Coldplay's "Hymn For The Weekend" og påfølgende Grammy-nominasjon av førstnevnte, stor suksess med egne låter, samt sluppet årets offisielle X-Games-låti 2017 og nye remixer med verdensstjerner som Ed Sheeran, David Guetta & Justin Bieber, Tove Lo, Shawn Mendes og Stargate, har den Oslo-baserte trioens produksjoner nå blitt streamet 2 milliarder ganger på Spotify.Trioen var med som support for Aviciis farvel shows på Ushuaia, Ibiza og Kygo på Hollywood Bowl. Seeb vant nylig Spellemannsprisen for "Årets popgruppe" og NRJ Award Norge som "Årets internasjonale band". Nå skal nordmennene endelig slippe debut EP'en "Nice To Meet You" 20. april. Den kommer til å inneholde singelen "Drink About", hvor de samarbeider med det norske stjerneskuddet Dagny. Singelen slippes 6. april

Nyhetsbrev fra Universal Music15.3.2019 13:49:34 CETPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: The Rolling Stones offentliggjør Honk! CLMD teamer opp med Madcon! Lil Halima regisserer egen musikkvideo Ny låt fra Elly Ekko Klassiske favoritter til Pipfest 2019 Emeli Sandé er klar med låten "Sparrow". Det er syv år siden hun slapp debutalbumet som inkluderte "Next To Me", “Read All About It Part. III” og flere godbiter. Sommeren 2019 slipper hun nytt album! HRVY er ute med sin nye låt "I Told You So" i dag, som allerede er listet på mp3 i Norge. For ikke lenge siden var han i Oslo på besøk, og gjorde en minikonsert – og vi håper at han snart kommer tilbake igjen. TDEs kredible rapper Schoolboy Q er ute med singelen "Numb Numb Juice", som blir å finne på hans kommende og høyt ettertraktede album! Daddy Yankee har slått seg sammen med Snow og sammen har de sluppet låten "Con Calma". Musikkvideoen er allerede sett over 350 millioner ganger, og er den mest sette video to uker på rad på Youtube. Se den her! Nashville-baserte Laur

CLMD teamer opp med Madcon!15.3.2019 13:02:00 CETPressemelding

CLMD har teamet opp med Madcon for å levere den kommende sommerens anthem "Anything". Etter suksessen med hitlåten "Trouble", leverer nå norske artist og produsent CLMD (aka Martin Danielle) hans splitter nye låt “Anything”, sammen med talentene i den populære duoen Madcon. Sammensmeltingen av CLMD’s melodiske pop-dance stil og den lett gjenkjennelige vokalen til den norske duoen resulterer i “Anything” – en upbeat, partystarter av en låt hvor alt ligger til rette for å dominere radiospillinger globalt gjennom den kommende sommeren. Den høyt anerkjente produsenten har den siste tiden jobbet som mentor i TV2 programmet The Voice, har smakt på internasjonal suksess over hele kloden mens han turnerte med Swedish House Mafia legenden Steve Angello på hans «SIZE Matters» USA-turne og har hatt mange radiorotasjoner globalt, blant annet på radiostasjoner som BBC Radio One, Sirius XM, Kiss FM and Capital FM. Han blir kalt “Norways Finest” av den legendariske DJ- og kringkasteren, Pete Tong og

Ny låt fra Elly Ekko15.3.2019 10:00:00 CETPressemelding

Elly Ekko har rukket å reise land og strand rundt med Katastrofe i over fire år, skrevet låter for flere norske artister og har over tilsammen 10 millioner streams på Spotify. Fredag 15.mars slipper han låta "Bella", som viser oss en ny og mer urban side av Skien-talentet. - Bella handler om ei søt og kul, men samtidig usikker jente med store drømmer, som flytter til storbyen. Bella er hun som drar ut på byen for å finne kjærligheten, som de fleste good girls, men lykkes ikke, sier Elly Ekko selv om låta. Hør låten HER! Multitalentet som kaller seg Elly Ekko har jobbet med musikk lenge. Han har og har turnert med Katastrofe, opptrådt på VG-lista flere ganger, og har gjort flere TV-opptredener på både NRK, TV2 og TV Norge. I tillegg kan han skilte med å ha bidratt på mer enn 700 konserter. I 2016 ga han endelig ut låter på egenhånd, og debutlåta "Ikke Si Det Til Pappa" streamet til platina. Han har senere gitt ut låter som "Sayonara" og "Ring Meg Etter Midnatt", som samtlige av singlene

The Rolling Stones offentliggjør Honk!14.3.2019 15:27:51 CETPressemelding

I dag offentliggjør The Rolling Stones utgivelsen av det splitter nye Best-Of samlealbumet, Honk! Albumet inneholder deres største hits og klassikere fra hvert studioalbum fra 1971 til 2016s Blue & Lonesome. Honk slippes 19. april, pre-order albumet her. Samtidig slippes live-låten "Wild Horses" med Florence Welch som første singel. Hør låten HER! Honk slippes via Polydor Records. Released via Polydor on 2xCD, 3xLP vinyl and digital, Honk collects 36 essential Stones’ tracks – including eight Top 10 singles, “Brown Sugar”, “Tumbling Dice”, “Angie”, “It’s Only Rock’n’Roll (But I Like It)”, “Fool To Cry”, “Miss You”, “Emotional Rescue” and “Start Me Up”. Bringing the band’s story up to date, Honk also contains hit single “Doom & Gloom” – recorded in 2012 – as well as “Just Your Fool”, “Ride ‘Em On Down” and “Hate To See You Go” from the band’s 2016’s Grammy Award-winning, No 1 album, Blue & Lonesome. The bonus disc of the deluxe 3xCD edition includes 10 live tracks recorded at packed-out