Seeb remikser en av verdens største artister

Taylor Swift er ute med låten «Delicate» fra sitt sjette studioalbum reputation. Nå har norske Seeb laget en offisiell remiks av låten.

Taylor Swift er en av verdens mestselgende artister og har solgt svimlende 40 millioner album og 130 millioner singler. Hun har vunnet hele 10 Grammys, besitter fem Guinness World Records, mottatt en Emmy, 23 Billboard Music Awards og 12 Country Music Association Awards.

Hun er på Times liste over de 100 mest innflytelsesrike personene i verden, Forbes liste over de 100 mektigste kvinner i verden og besitter andreplassen på Forbes liste over kvinner som tjener mest i musikkindustrien.

Elektronikatrioen Seeb fikk sitt store gjennombrudd med remixen av «I Took A Pill In Ibiza», som nylig bikket 1 milliard avspillinger, og nådde #4 på Billboard 100. Totalt har Oslo-baserte Seeb samlet over 2 milliarder avspillinger på Spotify, og trioen fortsetter stadig å vokse. Debut EP-en deres Nice To Meet You ble sluppet tidligere i år, hvor fokuslåten «Drink About» med Dagny har nådd 31 millioner avspillinger, og EP-en til sammen har fått over 37 millioner avspillinger. Nå er trioen klar med nok en fulltreffer, når de nå slipper sin remix av Taylor Swift sin «Delicate».

Om remiksen sier Seeb; «Vi har alltid vært store fans av Taylor Swift og elsker måten hun kombinerer moderne popestetikk med mer tradisjonell amerikansk låtskriving. Da vi ble bedt om å leke med en ny sang av henne, måtte vi si ja, selv før vi visste at det var "Delicate". Vi hadde ingen anelse om hvordan den ferdige remiksen ville høres ut, men endte opp med en noe mer avslappet og drømmende versjon. Vi prøvde å innlemme denne nesten "Scritti Politti-escque" retro-stemningen i refrenget, som virkelig poppet og forandret lyden av låten som helhet. Det var en veldig interessant låt å jobbe med, og vi hadde det veldig gøy da vi lekte med remixen».

Paul McCartney med nytt album og ny singel15.8.2018 18:05Pressemelding

Paul McCartney er 7. september klar med det nye albumet Egypt Station. Albumet inneholder 16 låter og er første nye album fra McCartney siden New fra 2013. Den nye singelen "Fuh You" er neste ut fra albumet og følger opp "I Don't Know" og "Come On To Me". Egypt Station ble spilt inn mellom Los Angeles, London og Sussex og er produsert av Greg Kurstin (Adele, Beck, Foo Fighters) - med unntak av den nye singelen "Fuh You", som er produsert av Ryan Tedder. Om prosessen bak den nye singelen sier Paul selv; “With this one I was in the studio with Ryan Tedder whereas the rest of the album has been made with Greg Kurstin. We were just thinking of ideas and little pieces of melody and chords and the song just came together bit by bit. And then I would try and make some kind of sense of the story. So it was like ‘Come on baby now. Talk about yourself. Tell the truth, let me get to know you’ and basically I wanna know how you feel, you make me wanna go out and steal. I just want it for you. So t

Bernhoft med tredje singel, “Humanoid”, fra det kommende albumet med samme tittel10.8.2018 11:35Pressemelding

I dag slipper Bernhoft sin tredje singel, “Humanoid”, fra det kommende albumet som slippes 24. August. Bernhoft har også annonsert sin kommende Norgesturné med sitt faste band, The Fashion Bruises, som har vært med på innspillingen av hele albumet. “Humanoid” handler om hvordan mennesker nå til dags er oppslukt i sosiale medier og hvordan de bruker en god del av dagen på å stirre ned i en skjerm. - “Jeg har bala en stund med at det er vrient å prate med mennesker som er mer tilstede i telefonen sin enn i praten. Det fortjener en låt, og det passa perfekt å kle den teksten med dundredisco og køntrigitar. Her er Humanoid, spill den høyt!” - Bernhoft HØR “HUMANOID” HER Slik blir det også naturlig at bandet blir med på den omfattende turnéhøsten som starter i USA i september, forsetter i Norge i september og oktober, videre til Europa i november før den avslutten i USA i desember. 56 konserter står totalt for tur for Bernhoft & The Fashion Bruises denne høsten etter albumslipp. SE OVERSIKT