Seeb remikser en av verdens største artister

Taylor Swift er ute med låten «Delicate» fra sitt sjette studioalbum reputation. Nå har norske Seeb laget en offisiell remiks av låten.

Taylor Swift er en av verdens mestselgende artister og har solgt svimlende 40 millioner album og 130 millioner singler. Hun har vunnet hele 10 Grammys, besitter fem Guinness World Records, mottatt en Emmy, 23 Billboard Music Awards og 12 Country Music Association Awards.

Hun er på Times liste over de 100 mest innflytelsesrike personene i verden, Forbes liste over de 100 mektigste kvinner i verden og besitter andreplassen på Forbes liste over kvinner som tjener mest i musikkindustrien.

Elektronikatrioen Seeb fikk sitt store gjennombrudd med remixen av «I Took A Pill In Ibiza», som nylig bikket 1 milliard avspillinger, og nådde #4 på Billboard 100. Totalt har Oslo-baserte Seeb samlet over 2 milliarder avspillinger på Spotify, og trioen fortsetter stadig å vokse. Debut EP-en deres Nice To Meet You ble sluppet tidligere i år, hvor fokuslåten «Drink About» med Dagny har nådd 31 millioner avspillinger, og EP-en til sammen har fått over 37 millioner avspillinger. Nå er trioen klar med nok en fulltreffer, når de nå slipper sin remix av Taylor Swift sin «Delicate».

Om remiksen sier Seeb; «Vi har alltid vært store fans av Taylor Swift og elsker måten hun kombinerer moderne popestetikk med mer tradisjonell amerikansk låtskriving. Da vi ble bedt om å leke med en ny sang av henne, måtte vi si ja, selv før vi visste at det var "Delicate". Vi hadde ingen anelse om hvordan den ferdige remiksen ville høres ut, men endte opp med en noe mer avslappet og drømmende versjon. Vi prøvde å innlemme denne nesten "Scritti Politti-escque" retro-stemningen i refrenget, som virkelig poppet og forandret lyden av låten som helhet. Det var en veldig interessant låt å jobbe med, og vi hadde det veldig gøy da vi lekte med remixen».

Musikkvideo fra Una Sand17.6.2018 20:52Pressemelding

I dag slapp Una Sand musikkvideoen til "First Time" - singelen til hennes debut-EP "Perspectives". Med en fjellstø meloditeft, rett-til-beinet-tekster og «hot-as-hell vocal delivery» (-thelineofbest.com) tar Una Sand oss med på den forheksende og opprivende reisen gjennom å finne kjærligheten, tviholde på den og å miste den på EP´en "Perspectives". I dag slippes videoen til singelen "First Time". Videoen er lagd av studenter ved Bilder Nordic School Of Photography. Den er regissert av Martine Lund og Carina Borge. Carina Borge er også produsent. Etter fire singelslipp får Una virkelig vist hvem hun er som låtskriver og formidler. Musikken har utviklet seg i retning moderne r&b og urban og hennes egenart og evne til å skape et univers lytteren kjenner seg igjen i, er sterkere enn noen gang. EP-en inneholder seks låter skrevet med blant annet Paul Phamous (Grammy-nominert med Frank Ocean), Charles «Chizzy» Stephens (Chris Brown), Ryan Marrone, JAYLIEN og Leah Palmer, samt norske Sebastia

Nyhetsbrev fra Universal Music15.6.2018 14:05Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev med de største slippene fra Universal Music: Nile Rodgers & Chick er tilbake Lil Halima ute med ny låt Ny singel fra Ruben eMMa har "Fått Deg på Hjernen" Jonas Benyoub klar med ny låt Kan også nevne at Alessia Cara er ute med låten “Growing Pains”, som er første singel fra hennes nye album som kommer i løpet av året. Fjoråret var et suksessår for Cara som stakk av med en Grammy i kategorien “Best New Artist”. *Troye Sivan er ute med den catchy låta “Dance To This” sammen med selveste Ariana Grande. Låten blir å finne på hans nye album Bloom som kommer 31. august. *Mannen bak “Despacito” og “Échame La Culpa”, Luis Fonsi, er tilbake med nok en sommerlig hit, denne gangen med britiske Stefflon Don på låten “Calypso”. *De Australske gutta i 5 Seconds Of Summer er i dag klare med sitt tredje album Youngblood. Albumet følger opp Sounds Good Feels Good (2015) og debutalbumet 5 Seconds Of Summer fra 2014. 9. november kan de oppleves live på Sentrum Scene. *Nick