Seeb remikser en av verdens største artister

Taylor Swift er ute med låten «Delicate» fra sitt sjette studioalbum reputation. Nå har norske Seeb laget en offisiell remiks av låten.

Taylor Swift er en av verdens mestselgende artister og har solgt svimlende 40 millioner album og 130 millioner singler. Hun har vunnet hele 10 Grammys, besitter fem Guinness World Records, mottatt en Emmy, 23 Billboard Music Awards og 12 Country Music Association Awards.

Hun er på Times liste over de 100 mest innflytelsesrike personene i verden, Forbes liste over de 100 mektigste kvinner i verden og besitter andreplassen på Forbes liste over kvinner som tjener mest i musikkindustrien.

Elektronikatrioen Seeb fikk sitt store gjennombrudd med remixen av «I Took A Pill In Ibiza», som nylig bikket 1 milliard avspillinger, og nådde #4 på Billboard 100. Totalt har Oslo-baserte Seeb samlet over 2 milliarder avspillinger på Spotify, og trioen fortsetter stadig å vokse. Debut EP-en deres Nice To Meet You ble sluppet tidligere i år, hvor fokuslåten «Drink About» med Dagny har nådd 31 millioner avspillinger, og EP-en til sammen har fått over 37 millioner avspillinger. Nå er trioen klar med nok en fulltreffer, når de nå slipper sin remix av Taylor Swift sin «Delicate».

Om remiksen sier Seeb; «Vi har alltid vært store fans av Taylor Swift og elsker måten hun kombinerer moderne popestetikk med mer tradisjonell amerikansk låtskriving. Da vi ble bedt om å leke med en ny sang av henne, måtte vi si ja, selv før vi visste at det var "Delicate". Vi hadde ingen anelse om hvordan den ferdige remiksen ville høres ut, men endte opp med en noe mer avslappet og drømmende versjon. Vi prøvde å innlemme denne nesten "Scritti Politti-escque" retro-stemningen i refrenget, som virkelig poppet og forandret lyden av låten som helhet. Det var en veldig interessant låt å jobbe med, og vi hadde det veldig gøy da vi lekte med remixen».

Ny musikk fra Magnus Eliassen!25.6.2019 08:36:13 CESTPressemelding

Magnus Eliassen er tilbake med ny musikk for første gang på fire år. Etter å ha gitt ut de stillferdige og ettertenksomme låtene «Dersom æ vokste opp her» og «Stor» i 2015, forsvant den samfunnsengasjerte artisten ut av offentligheten. Nok en gang. Forrige gang var etter at han og hans bror i 2013 brått kunngjorde at de skulle ta pause fra Sirkus Eliassen, den alt annet enn stillferdige bodøduoen som i 2011 og 2012 tok landet med storm. Siden har årene gått, uten så mye som et vindpust. Som så mange andre har vi lurt på hva som skjedde. "Magnus er en fantastisk låtskriver, musiker og formidler. Men han er også en sjelden fri sjel. For fire år siden forlot han bare musikken og rampelyset. Frustrerende nok for oss etterlot han seg et knippe låter som etter min mening betyr noe. Og som på alle måter burde bli hørt. De er minst like relevante i dag som de var da han forlot dem for fire år siden. Dette var på tide" - Bjørn Rogstad Det er derfor med ekstra stor glede vi kan meddele at Magnus

Ny sommerslager fra TIX23.6.2019 10:55:48 CESTPressemelding

Det siste året er det nok ingen i vår langstrakte land som har gått glipp av fenomenet TIX. Mannen bak, Andreas Haukeland er i dag en av Norges største artister og personligheter. Gjennom hans forrige låt “Jeg Vil Ikke Leve” viste TIX en ny personlig side av seg selv. Låta tok opp seriøse og dype temaer som psykisk helse og selvopplevd kjærlighetssorg, temaer som Andreas selv står nært og har opplevd selv. Låta gikk rett til #1 på Spotify og har blitt en meningsfull låt for veldig mange som ser opp til TIX. Låten ble fremført live for første gang i går når han avsluttet VG-listashowet på Rådhusplassen for tusenvis av mennesker. I dag er han ute med nye låta Neste Sommer. En låt som har potensiale til å bli en klassiker av en sommerslager. Ta frem solhatten og paraplydrinken så sier vi at sommeren offisielt er her! "Da jeg ble booket til "Allsang På Grensen" innså jeg at jeg trengte en foreldrevennlig sommerlåt. Så værsågod alle mammaer og pappaer!" - TIX Bak navnet TIX finner du 26 år

Ezzari slipper debut-EP21.6.2019 10:00:00 CESTPressemelding

Etter å ha debutert i 2017 med “Ikke noe press”, har Ezzari gitt ut 10 singler og rundet 10 millioner streams på Spotify. Nå er den unge rapperen fra Hauketo i Oslo klar med debut EPen - “Forsiden av historiebøkene”. Den kommende EPen inneholder allerede de veletablerte hittene “Wifey”, “Læg” med Jonas Benyoub og den siste singelen “Store løven”. Vi får høre to nye låter, “Har ikke tid” og “En lek”. Ezzari forteller om EPen: - “Min debut-EP består av 5 låter jeg lagde i 2018/19, og er låter jeg virkelig er stolt av! På få sanger for jeg sagt mye, og låtene er veldig varierte. Noen er for klubben og får deg til å danse og smile, og andre er kanskje for de lange, sene, triste nettene. Dette er en EP der jeg fortsatt, selv om jeg har vært et par år i bransjen nå, føler jeg introduserer meg enda bedre som artist og menneske, og lytteren blir kjent med meg og hører mer av min historie. "Læg", "En lek" og "Har ikke tid"er alle tre laget på to dager i Amsterdam. Der er det helt fantastiske pr

Shawn Mendes og Camila Cabello teamer opp med hjelp av Cashmere Cat21.6.2019 09:30:12 CESTPressemelding

Sensasjonen Shawn Mendes er i dag ute med "Señorita", og har fått med seg pop-prinsessen Camila Cabello. "Señorita" er produsert av Benny Blanco og WATT, og co-produsert av norske Magnus August Høiberg, bedre kjent som Cashmere Cat. Høiberg har også vært med på å skrive låten. Samtidig slipper duoen en lekker musikkvideo, se den her! Videoen er regissert av Dave Meyers, som tidligere har jobbet med stjerner som Ariana Grande, Taylor Swift og Kendrick Lamar. Dette er det første samarbeidet mellom Cabello og Mendes siden hit-singelen "I Know What You Did Last Summer" fra 2015, som har over 700 millioner streams på verdensbasis. Låten følger opp vårens "If I Can’t Have You", som allerede har solgt til gull i Norge og har blitt streamet over 200 millioner ganger på verdensbasis.

Astrid S lanserer turné og akustisk låt21.6.2019 09:30:00 CESTPressemelding

I dag kl 09:00 gikk Stripped Down Tour i salg – turnéen hvor Astrid S gjør eksklusive konserter på utvalgte konsertarenaer i Europa og USA, for å dele en helt spesiell kveld med fansen. Parallelt har hun sluppet en akustisk versjon av ‘The First One’, som gikk til #3 på Spotify i Norge da den ble sluppet i mai. Med gitar, cello og vokal får den en helt ny drakt, og gir en smakebit på hva som kan vente publikum under høstens konserter. Se videoen hvor Astrid S fremfører den akustiske låten HER. Videoen er spilt inn på Posthuset i Oslo. Astrid S skal besøke følgende steder i høst: 11.09 – Olavshallen, Trondheim 13.09 – Bergen Forum, Bergen 15.09 – Operahuset, Oslo 17.09 – New York 20.09 – Amsterdam 23.09 – Berlin 25.09 – Paris 26.09 – London Finn billetter HER.