Seeb & Greg Holden – "Boys In The Street"

Den nye singelen fra Seeb er en remake av den skotske singer-songwriteren Greg Holden sin akustiske utgivelse fra 2015.  Bak den norske produsenttrioens bearbeiding ligger, som alltid, en uforbeholden respekt og forståelse for utgangspunktet, og det er nettopp denne evnen til trekke ut selve essensen av en låt og overføre dette til et elektronisk lydbilde som har gitt Seeb den unike posisjonen og anerkjennelsen de nå opplever i den internasjonale musikkscenen. Og denne gangen har mesterne overgått seg selv.

HØR SEEB & GREG HOLDEN "BOYS IN THE STREET" HER

"Boys In The Street" er en enkel og gripende fortelling om en fars vei mot anerkjennelse av sin sønns seksuelle legning. Sangen handler også om å være stolt av den man er, på tross av etablerte kulturelle og religiøse verdisyn og stigmaer. Dette er universelle temaer som inspirerer oss, og som gjelder mange unge som vokser opp i dag. - sier Seeb, og fortsetter;

Vi var heldige å få jobbe med vår venn Greg Holden, som sa at sangen er inspirert av hans eget forhold til sin stefar. "Han fortalte meg hele tiden at jeg ikke ville oppnå noe og aldri ville bety noe," sa Greg."

Etter å ha hatt globale monsterhits med remixene av Mike Posner's "I Took Pill In Ibiza» og Coldplay's "Hymn For The Weekend" og påfølgende Grammy-nominasjon av førstnevnte, stor suksess med egne låter, samt sluppet årets offisielle X-Games-låt og nye remixer med verdensstjerner som Ed Sheeran, OneRepublic og Stargate, har den Oslo-baserte trioens produksjoner nå blitt streamet ikke mindre enn 1,5 milliarder ganger på Spotify.

Frank Turner slipper «Songbook»17.10.2017 15:16Pressemelding

Frank Turner slipper snart samlingen «Songbook» med låter fra hele karrieren, samt nye og nedstrippede versjoner av noen av hans største hits. «Songbook» kommer også til å inneholde den splitter nye låta «There She Is», som nå er tilgjengelig på alle plattformer. «Songbook» slippes digitalt, som dobbel CD, i en trippel vinylutgave og vinyl deluxeboks. Sistnevnte inneholder også konsertfilmen «Get Better» fra Turners konsert på Rock City i Nottingham i 2016 og en eksklusiv fotobok med bilder fra Turners karriere. «Songbook» slippes som CD og digitalt 24. november, og på vinyl 15. desember. Full trackliste: CD1: 1. Four Simple Words 2.I Still Believe 3. The Next Storm 4. Recovery 5. The Road 6. Long Live The Queen 7.Glorious You 8. Plain Sailing Weather 9. I Knew Prufrock Before He Got Famous 10. Wessex Boy 11. The Opening Act Of Spring 12. Polaroid Picture 13. Mittens 14. If Ever I Stray 15. The Way I Tend To Be 16. The Ballad Of Me And My Friends 17. Photosynthesis 18. Get Better 19. T

Tredje låt fra Gatekunst 6 - "I'm Done" med Kaveh og Abelone13.10.2017 11:28Pressemelding

I dag kommer tredje låt fra Gatekunst 6, "I'm Done". På denne låten har Gatekunst samlet veteranen Kaveh, talentfulle Abelone og hit-produsenten Jesper Borgen. Kaveh er som Gatekunst-veteran å regne, da prosjektet var et viktig ledd i starten av hans karriere. Han synes det var viktig å gi tilbake i form av deltagelse på årets album. Både han og hit-produsenten Jesper Borgen (Alan Walker, Marcus & Martinus & Morgan Sulele) falt for søknaden til Abelone, og var raske med invitere henne i studio. Resultatet ble låten "I'm Done", som er en tøff r&b-låt hvor de to artistene utfyller hverandre på en meget god måte.   HØR "I'M DONE" HER     "Eg syns låten blei heftig, glede meg til folk får høre det. Vi startet fra scratch sammen med Jesper Borgen og Kaveh, de va proffe fra the first moment. For meg va det inspirerende å jobbe med så dedikerte folk som de og eg føle at alle gjorde en utrolig bra jobb. Resultatet ble låta "I'm Done" som er en typ break up song. Eg digge den og håpe folk digg

Hkeem slipper sommerens publikumsfavoritt - En som meg13.10.2017 11:28Pressemelding

Etter en hektisk sommer på turné og utallige konserter, slipper Hkeem, "En som meg", som har vært den ultimate publikumsfavoritten. 20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 29 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. I sommer viste han også en følsom side av seg, med singelen, "Uretfferdig", hvor han hadde med seg Unge Ferrari. I dag slipper han "En som meg", en up-tempo smash med sommerlige og varme vibber, som desidert har vært favoritten blandt publikum på alle konserter han har spilt på.     HØR "EN SOM MEG" HER   "En som meg" handler om en jente man ikke kan få, men på en humoristisk måte. Jeg håper folk får en feel good vibe, selvom det ikke går veien jeg ønsker I låta. Denne låta kom ganske spontant mens jeg var i X-ray sitt studio i Oslo. Kompisen min, Snacks, hadde allerede lagd en skiss

Tom Chaplin slipper julealbum13.10.2017 11:16Pressemelding

Den tidligere Keane-vokalisten følger opp suksessen fra solodebuten med albumet «Twelve Tales of Christmas». Albumet slippes 17. november. I dag slapp han låta «Under A Million Lights», som er første singel fra albumet.  Albumet er produsert av David Kosten og ble spilt inn på legendariske Abbey Road, Muttley Ranch og Snap Studios. Albumet inneholder 8 originallåter som er co-skrevet av Chaplin og covere av juleklassikeren «Walking In The Air», Joni Mitchells «River», «2000 Miles» og «Stay Another Day» av East 17.  På albumet prøver Chaplin å skildre både det flotte, og det mindre flotte ved julen. “The four covers I chose are personal favourites and all very distinct from one another. I found Christmas a great source of inspiration for writing my own songs. There’s a bittersweet quality to this time of year that made me want to explore the themes of love, lost love and remembering those we have lost.”, sier han. Tom Chaplin er mest kjent som vokalisten i suksessbandet Keane, som har t

Tøffere og mer urbant fra Kajander13.10.2017 10:37Pressemelding

På den nye singelen ”Naken” viser Kajander oss en tøffere og mer urban side av seg selv. Det er bare å finne frem danseskoene, for dette er en låt som kommer til å ta av dansegulv over hele landet.   HØR "NAKEN" HER. ”Jeg hadde lyst til å teste noe helt nytt denne gang, og er superstolt over resultatet! Det er veldig spennende å utforske en annen sjanger enn den jeg har beveget meg innenfor til nå”, sier Kajander. ”Naken” er co-skrevet med og produsert av Erik Smaaland, som også står bak en av årets største hits, nemlig Hkeems ”Fy Faen”. Bendik Kajanders aller første singel ble plukket opp av NRK P3 i 2016 og siden den gang har det gått slag i slag for den unge mannen fra Ørsnes i Lofoten. Med bare fire låter ute på Spotify, har Kajander bygget seg en fanskare, blitt listet på P3, P1 og spilt på Øyafestivalen, VG-listeshow, by:Larm, Pstereo og Rakettnatt, for å nevne noen.

Shania Twain klar for Oslo Spektrum9.10.2017 10:30Pressemelding

I dag annonserte superstjernen at hun legger til ni konserter på sin Europa-turné neste år. Et av stedene som får besøk av den flere ganger platina og prisvinnende artisten er Oslo Spektrum 16. oktober 2018. Billetter i salg fredag 13. oktober kl. 10.00. Forsalg via livenation.no fraonsdag 11. oktober kl. 10.00. Tre tiår inn i sin karriere, og aktuell med det nye albumet «NOW»,er Shania Twain i toppform. Albumet som inneholder singelen «Swingin’ With My Eyes Closed» og godlåta «Life’s About to Get Good», markerer første gang Shania har tatt på seg rollen som hovedlåtskriver og medprodusent. I kjølvannet av opptredenene på «Strictly Come Dancing» og «The One Show», i tillegg til Radio 2 Breakfast Show med Chris Evans, føler Shania at «it’s time to get back out there and give the music a chance to live a life!». Hun legger derfor ut på sin først Europa-turné siden «huge Up! Tour» i 2004. Shania Twain har vunnet fem Grammy-priser, og er den regjerende dronningen av country-pop. Med 90 mil