Seeb feat Oliva O’Brien

«Fade Out» slippes i dag

Foto: Blaire Brown

Hør låta her: https://Seeb.lnk.to/FadeOut

På sin nye single «Fade Out» har suksessduoen Seeb fått med seg det amerikanske stjerneskuddet Olivia O’Brien på vokal.

Den LA-baserte 19-åringen har fått massiv oppmerksomhet verden over med sine gripende låter og unike stemme. For tiden er O´Brien aktuell med debutalbumet «Was It Even Real», og nå altså med en ny hit, signert de norske superprodusentene.

«Det er glade for å ha fått med oss Olivia O’Brien på denne låten, og det var utrolig gøy å jobbe med henne og Space Primates i studio, både i LA og Oslo.

Vi har fulgt med på karrieren til Olivia en stund, siden vi begge er signert til Island Records, og har ønsket å ha henne med på en låt lenge.

Vi elsker energien og personligheten hun tilfører «Fade Out». Hun får frem budskapet i teksten på en brilliant måte, så vi ville også ha henne som hovedperson i musikkvideoen til låten», forteller Seeb, som geder seg til endelig å dele låten med fansen.

O´Brien er også fornøyd med samarbeidet:

«Det har vært utrolig moro å være med på «Fade Out» sammen med Seeb. Det var en glede å jobbe med dem, og jeg håper at folk liker resultatet - en superdansbar låt med skikkelige sommervibber”, sier hun.

«Fade Out» er skrevet av Seeb, Space Primates og Olivia O´Brien, i samarbeid med Asia Whitacre og Jim Lavigne. De sistnevnte blir av Seeb trukket frem som to svært talentfulle låtskrivere, som de håper å samarbeide mer med i fremtiden.

Tidligere i år slapp Seeb den suggerende singelen «Free To Go» med Highasakite, ledsaket avet kunstverk av en musikkvideo i Japansk animasjonstradisjon.

Om Seeb:

Seeb ble grunnlagt av Simen Eriksrud og Espen Berg, med en felles kjærlighet for sjangeroverskridende musikk og den evige jakten på de friskeste og mest originale musikalske uttrykkene.

Slippet av remixen til Mike Posners «I Took A Pill In Ibiza» var starten på et fantastisk eventyr, som har først dem helt til toppen av den globale Spotify-hitlisten og Billboard hot 100.

Med en mildt sagt imponerende liste over musikalske samarbeidspartnere som Coldplay, Taylor Swift, Ed Sheeran, Tove Lo, OneRepublic og Dagny, har låtene til Seeb oppnådd over 5 milliarder streams på kun to år!

jeanett@hes.no

Foto: Blaire Brown
Foto: Jonathan Vivaas Kise

Nyhetsbrev fra Universal Music24.5.2019 13:26:55 CESTPressemelding

God fredag. Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music. Ny singel fra Astrid S - The First One Ny EP fra Lil Halima: for the bright days 5 Seconds Of Summer er tilbake Ny single fra Snow Boyz Seeb feat Oliva O’Brien Yellow Lounge på Risør Kammermusikkfestival Soundtracket til nye kinofilmen om Elton John “Rocketman” er ute i dag! Mer om filmen her. Madonna følger opp sin mye omtalte Eurovision-opptreden med en musikkvideo til “Crave” med Swae Lee. Etter å ha blitt nominert til den prestisjetunge prisen “Denniz Pop awards”, slipper LOVA nye sangen I Can Do Better. Den 16 år gamle singer-songwriter Chris Burton fra Danmark slipper nye singelen Little Sister som er dedikert til 10 år gamle søsteren sin. JP Cooper og Astrid S gjør det sterkt med låten “Sing It With Me”. I dag slipper de en nydelig, akustisk versjon av “Sing It With Me”. Alex Vargas er ute med EPn EGOtrip som følger opp superEGO som ble sluppet tidligere i mai. Epn inneholder fire låter inkuldert den nye singelen “Girls On

5 Seconds Of Summer er tilbake24.5.2019 11:42:48 CESTPressemelding

Den australske kvartetten 5 Seconds Of Summer er tilbake med den fengende "Easier". Låten er produsert av Andrew Watt, Louis Bell og Charlie Puth. Videoen, som også er ute, er regissert av Grant Singer (The Weeknd, Lorde). Om låten sier vokalist Luke Hemmings; “’Easier’ is the most confident we have been in the first song to be released off one of our records. Visually and sonically it feels like we took what we uncovered about ourselves as a band on the last album and honed in on that sound and aura. I truly believe that ‘Easier’ is the beginning of the best era for 5SOS”. Videoen er spilt inn i Sør-Californias historiske Bronson Caves i Griffith Park og Angeles Abbey Memorial Park i Compton. “We wanted to bring back the purely cinematic rush of the epic videos I grew up watching in the ‘90’s. Inspired by this idea of rebirth and the four elements: earth, air, fire, and water, we aimed for something dramatic and explosive, like nothing you've seen from the band before” - sier regissør

Ny singel fra Astrid S - The First One24.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

Astrid S er i dag klar med sin nye singel, "The First One". Låten blir å finne på hennes kommende EP som kommer mot slutten av sommeren. Hør Astrid S – «The First One» HER! Låten er skrevet med de anerkjente låtskriverne Jason Gill, Justin Tranter og Amy Allen. Produsert av Jason Gill. "The First One" er en ærlig og emosjonell skildring av ens første kjærlighet og hvordan den kan påvirke deg i lang tid, ofte på bekostning av fremtidige forhold. Jeg gleder meg sånn til folk får høre den! sier Astrid. I dag opptrer Astrid på Greta Thunbergs globale Fridays for Future-arrangement i Stockholm. Astrid har nylig frontet Fendis nye F is for Fendi-kampanje, og avsluttet en omfattende USA-turné med Zara Larsson.

Ny EP fra Lil Halima: for the bright days24.5.2019 08:56:04 CESTPressemelding

Multitalentet Lil Halima er i dag klar med sin nye EP for the bright days og en rykende fersk musikkvideo til singelen "who do u love". Samme uke har hun annonsert sin aller første Europaturné denne høsten. for the bright days inkluderer den nye låten "young luv", med svenske AMWIN. Om låten sier Lil Halima: – Jeg ville lage en hyllest til alt man opplever når man er ung og forelsket. Jeg er så glad for å ha min venn AMWIN med på låten. Låten er skrevet av Lil Halima med produsentduoen TeoFrans og AMWIN. Sammen har Lil Halima og TeoFrans tidligere laget låtene "Jasmine" og "Would U». Lil Halima annonserte nylig sin Europaturné med konserter i Paris, London, Amsterdam og Reeperbahn-festivalen i september, som er Tysklands største og en av Europas ledende showcasefestivaler. Til sommeren kan hun oppleves live på en rekke festivaler i Norge inkludert Øyafestivalen i Oslo samt Roskildefestivalen i Danmark. Om de to konseptuelle EP´ene sier hun: – Jeg ville dedikere to EP’er til sesongene v