Seeb annonserer samarbeid med Bastille – Grip

Etter å ha sluppet debut-EPen “Nice To Meet You” og remixene av Taylor Swift sin “Delicate” og Clean Bandit sin “Solo feat. Demi Lovato)” i 2018, runder produsentduoen Seeb av året, klare med nok et nytt stjernesamarbeid. Sammen med indierock kongene Bastille, slipper de i dag singelen “Grip”.

Etter å ha laget egen musikk og remikser for artister som bl.a. Taylor Swift, Tove Lo, Coldplay, Clean Bandit og Shawn Mendez har Seeb rukket å lagt 4 milliarder (!) avspillinger bak seg siden debuten for tre år siden.

Låta “Drink About” feat Dagny har vært en av årets store norske låter og ble også nominert til P3 Gull.

Nå er duoen klar med nok et stjernesamarbeid. De har slått seg sammen med de britiske indierock kongene Bastille.

Bastille-vokalist Dan forteller:

- “Seeb turned our big, messy guitar song into something new and completely different, but it still feels wholly in keeping with the escapist theme of the song: the euphoria and horrors of a late, late night.

“When the drop happens it’s like you get sucked back into the weirdness of the night or like a door’s been opened into the clubby world of Seeb. Their production takes it somewhere we never would have expected.”

HØR SEEB x BASTILLE - “GRIP” HER

Elektronikaduoen Seeb fikk sitt store gjennombrudd med remixen av «I Took A Pill In Ibiza», som nylig bikket 1 milliard avspillinger, og nådde #4 på Billboard 100. Totalt har Oslo-baserte Seeb samlet over 2 milliarder avspillinger på Spotify, og duoen fortsetter stadig å vokse. Debut EP-en deres Nice To Meet You ble sluppet tidligere i år, hvor fokuslåten «Drink About» med Dagny har nådd 69 millioner avspillinger, og EP-en til sammen har fått over 85 millioner avspillinger.

Seeb vant også “Årets popgruppe” under Spellemannprisen i 2017

Madonna offentliggjør Madame X!17.4.2019 18:30:00 CESTPressemelding

I dag offentliggjør Madonna utgivelsen av sitt 14. studioalbum, Madame X. Første låt ut er "Medellín" med den colombianske superstjernen Maluma. En tilhørende musikkvideo vil ha verdenspremiere 24. april under et globalt MTV event i London med navnet "MTV Presents Madonna Live & Exclusive: ‘Medellín’ Video World Premiere". Albumet slippes 14. juni via Live Nation, Interscope Records og Maverick. Pre-order albumet HER! Madonna’s highly-anticipated 14th studio album Madame X will be released on June 14th globally from Live Nation, Interscope Records and Maverick. The first track from the album “Medellín,” with Colombian superstar Maluma, will be Zane Lowe’s World Record today on Apple Music’s Beats 1. Madame X is now available for pre-order. Madonna will exclusively unveil the world premiere of her video and single “Medellín” with Maluma, during a globally televised MTV music event, “MTV Presents Madonna Live & Exclusive: ‘Medellín’ Video World Premiere,” on Wednesday, April 24 at 9:00 p

Nyhetsbrev fra Universal Music12.4.2019 15:11:32 CESTPressemelding