Sector Alarm inngår byråavtale med Starcom i Norge

Etter en omfattende mediebyråpitch velger Sector Alarm Starcom som partner i Norge. Samarbeidet omfatter hele tjenestespekteret innenfor mediebyråtjenesten. Siden etableringen i 1995 har Sector Alarm blitt det nest største alarmselskapet i Europa, med mer enn 500 000 kunder og over 1 700 ansatte. Samarbeidet inkluderer markedene i Norge, Sverige, Finland, Irland, Frankrike og Spania. Gjennom Publicis-byråene Starcom og Zenith.

Her er teamet som skal jobbe med Sector Alarm. Fra venstre: Øyvind Lohne (Digital Markedsfører i Sector Alarm), Jon Axel Nævestad (Byråleder i Starcom), Karina Ditlefsen (Markedssjef i Sector Alarm), Liv Titlestad (Kundedirektør i Starcom) og Thomas Magnusen (Business Director i Starcom)

«Starcom/Zenith har vist stor kunnskap og stor interesse for vår bransje. Dette har bidratt til at vi nå har en god plattform for å skape overordnede løsninger fra strategisk til salgsdrivende kommunikasjon», sier Karina Ditlefsen, Markedssjef Sector Alarm Norge.
Anna Jonsson, Group Marketing Director i Sector Alarm fortsetter: «De har forstått at vi vil være så nær våre kunder som vi kan for å forstå kundebehovet best mulig, og satt på sterke team i hvert marked, samtidig som de sikrer at vi deler erfaring og lærings på tvers av landegrenser. I tillegg har de vist hva et innovativt mediebyrå kan levere i dag i kampen om å bli enda bedre».

«Dette er virkelig en tillitserklæring, og vi gleder oss til å starte samarbeidet med Sector Alarm. Selv om Sector Alarm er en av de ledende på markedet, skal vi ikke henge på stavene», sier Managing Director i Starcom Jon Axel Nævestad. «Dette er en kompleks sektor, og vi skal gi alt for å hjelpe Sector Alarm med å nå sitt langsiktige mål om å bli en ledende aktør innenfor trygghetsløsninger», avslutter Business Director Thomas Magnusen.

Sector Alarm er et norsk konsern i sterk vekst og hadde i 2017 en omsetning på litt over 2 milliarder. Selskapet ble etablert i 1995 og er i dag en av de ledende aktørene i Europa. Sector Alarm leverer trygghet til sine kunder gjennom alarmløsninger til boliger og bedrifter. Selskapet har mer enn 525.000 kunder og over 2 000 medarbeidere i Norge, Sverige, Finland, Irland, Spania og Frankrike. Både medarbeidere og kunder er i fokus hos oss, noe våre klimaundersøkelser og de mange prisene vi har mottatt for beste kundeservice bekrefter.

Tør du å droppe boligalarmen?21.2.2019 08:00:44 CETPressemelding

All vår erfaring viser at innbruddsfrekvensen i boliger med boligalarm er lavere enn i boliger uten ekstra sikring. Basert på en enkel tanke om risikominimering vil de kriminelle til enhver tid operere der de har minst risiko for å bli oppdaget. Politiets kommentarer til deres ferske straffesakstall for 2018 støtter dette – de skriver at den positive utvikling hva gjelder antall innbrudd delvis kan forklares med det høye salget av boligalarm. (*1)