Secret Garden slipper samlealbum 25.mai

Universal Music Norge presenterer den første samleplaten med Secret Garden siden «Dreamcatcher» fra 2000. «You Raise Me Up – The Collection» kommer 25.mai og spenner over duoens utgivelser fra 2001 til idag. Fans kan glede seg over et gjensyn med favoritter som «Nocturne», «You Raise Me Up» og «Song From A Secret Garden» i helt nye og tidligere uutgitte versjoner. "You Raise Me Up featuring Johnny Logan" er ute idag!

Secret Garden har trollbundet lyttere i over to tiår. Den norsk irske duoen bestående av Rolf Løvland og Fionnuala Sherry har solgt til sammen 4,7 millioner plater verden over og kan skilte med hele 113 platina- og 25 gulltroféer. «You Raise Me Up – The Collection» er et resultat av magien som oppstår når Løvlands komposisjoner og Sherrys fiolinspill møtes. På albumet finner vi blant annet «Nocturne» som Secret Garden vant Eurovision Song Contest med i 1995. Ikke minst finner vi «You Raise Me Up» - en låt som i dag finnes i over 1000 versjoner og på 40 språk.

Siden debutalbumet i 1995, «Songs From A Secret Garden», har musikken spredt seg sakte men sikkert rundt i verden. Secret Garden har samarbeidet med en imponerende rekke artister, blant annet Barbra Streisand som la vokal og tekst på låten «Heartstrings» og sang den i bryllupet sitt. Vokalversjonen «I’ve Dreamed Of You” ble en hit i 1998.

Albumet byr også på ikoniske «You Raise Me Up» i sin originale versjon fra 2001 med Johnny Logan. Han er den eneste som noen gang har vunnet Eurovision tre ganger, og var den opprinnelige vokalisten på denne låten. Versjonen med Johnny Logan ble ikke brukt den gang og Løvland sier selv at han har ventet på den perfekte anledning til å hente låten fram igjen, og at øyeblikket endelig er her. «You Raise Me Up» har gått seiersrunden verden over og blitt sunget av blant andre Josh Groban og Westlife. I tiåret 2000 til 2010 var det den låten i verden det ble laget flest coverversjoner av med et samlet salg på over 100 millioner.

Populariteten verden over kan kanskje forklares med Secret Gardens umiddelbare og tilgjengelige musikk som tillater lyttere fra alle bakgrunner å forstå deres musikalske språk.

UNIVERSAL MUSIC NORGE

Universal Music A/S er verdens, og Norges, største musikk selskap og er operative i hele 77 land. Universal Music Group representerer artister som U2, The Rollig Stones, The Beatles, Taylor Swift, Justin Bieber, Eminem, Lady Gaga, Katy Perry, Rihanna, Robbie Williams, a-ha, Sissel Kyrkjebø, Odd Nordstoga, Bernhoft, Astrid S, OMVR, Broiler m.fl.

Ny musikk fra Joshua Radin12.7.2019 10:30:37 CESTPressemelding

Acclaimed singer-songwriter Joshua Radin has announced his new studio album Here, Right Now, which will be released on 4th October 2019. Today, he shared the album’s title track, which premiered via Parade.com. The sumptuous song features vocals from Maria Taylor (Azure Ray) and serves as a reminder to Radin to stay focused on the present. LISTEN & SHARE “HERE, RIGHT NOW”. Produced by Tony Berg (Phoebe Bridgers, Andrew Bird, Aimee Mann) with an array of guest vocalists and musicians, including Berg’s daughter Z Berg (The Like), the aforementioned Maria Taylor, Alex Greenwald (Phantom Planet) and Danny Burke, Here, Right Now is comprised of seven original tracks and two covers (Tom Petty’s “I Won’t Back Down” and The Rolling Stones’ “She Smiled Sweetly”) that tackle themes of broken relationships, rescue, friendship and self-determination, all delivered with Radin’s silvery, unmistakable intimate tenor. To coincide the album announcement, Radin has shared details of his headline 2020 Eu

Tropiske vibber fra 612 - Copacabana5.7.2019 09:04:55 CESTPressemelding

Rapcrewet fra dypeste Oslo har tropiske vibber og en god bunke basstunge hits i Moncler jakkeermet når de gjør 2019 til 612 sitt år. Med uimotståelig gatesjarme og melodisk teft, utsolgte klubbkonserter med hylende småjenter, og en selvtillit og stilsikkerhet man skal lete lenge etter i norsk hiphop, er Lille Leon, T_boyofficial, SlimTim, Moggger og ikke minst hypemaster Bønna i ferd med å legge hele kongeriket for sine føtter. I dag er de klare med den tropiske singelen, “Copacabana”, med KingSKurkOne. HØR "COPACABANA" HER - "Tropisk som Kygo, sommernatt som Will Smith i Miami. 612 for alti" - Mogger 612 er klare for en lang festivalsommer, hvor Palmesus 5.-6. juli er først ut etterfulgt av Stavernfestivalen 11.-13. juli og Festingen 30.-31.august. Dette er Cezinandos rampete lillebrødre, som du definitivt ikke vil at lillesøstra di skal henge med.

Sommerhits og ny musikk fra Ellie Goulding, Julia Michaels, TIX, Vidar Villa m.fl28.6.2019 13:11:59 CESTPressemelding

Magnus Eliassen er tilbake med ny musikk for første gang på fire år. Henrix Borg er ute med den nye singelen “Crazy” feat. Mathea Lødemel. TIX har sluppet nok en sommerslager; «Neste Sommer» Amerikanske Daya slapp slapp låten "Left Me Yet", samme dag som hun sto på scenen på VG-lista på Rådhusplassen Ellie Goulding har fått med seg Juice WRLD på sin nye singel “Hate Me”. Om låten sier Goulding selv; “I love how this song is a bit tongue in cheek, it’s definitely lyrically different to most of my other songs but it’s fun to play around a bit”. I dag slapp Julia Michaels den andre delen av hennes album Inner Monologue-serie: Inner Monologue Part 2. Albumet inneholder 8 låter, inkludert ”17” som er produsert av Louis Bell (Post Malone, Halsey, Selena Gomez). Julia Michaels har over 50 millioner streams i Norge, og 4x platina ”Issues”. I september spiller hun blant annet i Stockholm og København. To av latinamerikas hotteste og mest suksessrike artister har slått seg sammen og laget albume

Henrix Borg ute med ny musikk!27.6.2019 14:14:35 CESTPressemelding

Henrix Borg aka. Blodprinsen er for tiden aktuell med serien «Influenserne» på Discovery og Dplay, og er til stadighet å se på røde løpere. Han har gått fra å være årets snakkis i fjor etter serien «Ex On The Beach», til å bli en suksessfull produsent og låtskriver. Etter et hektisk år tar han et oppgjør med seg selv og tidligere forhold. I tiden etter bruddet med en av Norges mest kjente skuespillerinner har han holdt seg taus frem til nå. I hans nye låt "Crazy" kommuniserer han dermed dette, gjennom den vakre stemmen til Mathea Lødemel på vokal. "Crazy" slippes fredag 28.juni.

Ny musikk fra Magnus Eliassen!25.6.2019 08:36:13 CESTPressemelding

Magnus Eliassen er tilbake med ny musikk for første gang på fire år. Etter å ha gitt ut de stillferdige og ettertenksomme låtene «Dersom æ vokste opp her» og «Stor» i 2015, forsvant den samfunnsengasjerte artisten ut av offentligheten. Nok en gang. Forrige gang var etter at han og hans bror i 2013 brått kunngjorde at de skulle ta pause fra Sirkus Eliassen, den alt annet enn stillferdige bodøduoen som i 2011 og 2012 tok landet med storm. Siden har årene gått, uten så mye som et vindpust. Som så mange andre har vi lurt på hva som skjedde. "Magnus er en fantastisk låtskriver, musiker og formidler. Men han er også en sjelden fri sjel. For fire år siden forlot han bare musikken og rampelyset. Frustrerende nok for oss etterlot han seg et knippe låter som etter min mening betyr noe. Og som på alle måter burde bli hørt. De er minst like relevante i dag som de var da han forlot dem for fire år siden. Dette var på tide" - Bjørn Rogstad Det er derfor med ekstra stor glede vi kan meddele at Magnus

Ny sommerslager fra TIX23.6.2019 10:55:48 CESTPressemelding

Det siste året er det nok ingen i vår langstrakte land som har gått glipp av fenomenet TIX. Mannen bak, Andreas Haukeland er i dag en av Norges største artister og personligheter. Gjennom hans forrige låt “Jeg Vil Ikke Leve” viste TIX en ny personlig side av seg selv. Låta tok opp seriøse og dype temaer som psykisk helse og selvopplevd kjærlighetssorg, temaer som Andreas selv står nært og har opplevd selv. Låta gikk rett til #1 på Spotify og har blitt en meningsfull låt for veldig mange som ser opp til TIX. Låten ble fremført live for første gang i går når han avsluttet VG-listashowet på Rådhusplassen for tusenvis av mennesker. I dag er han ute med nye låta Neste Sommer. En låt som har potensiale til å bli en klassiker av en sommerslager. Ta frem solhatten og paraplydrinken så sier vi at sommeren offisielt er her! "Da jeg ble booket til "Allsang På Grensen" innså jeg at jeg trengte en foreldrevennlig sommerlåt. Så værsågod alle mammaer og pappaer!" - TIX Bak navnet TIX finner du 26 år