Sebastian M. Harung - Årets Eksil-GKer

Den prestisjefylte prisen Årets Eksil-GKer går i år til Sebastian M. Harung, gründer og daglig leder av crowdlendingselskapet Kameo. Kåringen ble kunngjort på Geelmuyden Kieses årlige alumnitreff, 8. mars. Om lag 500 tidligere og nåværende medarbeidere i selskapet har deltatt i kåringen.

Signy Fardal, Johan A. Kalstad, Sebastian M. Harung og Hans Geelmuyden.

Sebastian M. Harung var en del av Geelmuyden Kieses finansielle team, og bisto offentlige og private aktører med kommunikasjonsbistand i perioden 2012-2015.

Etter at Sebastian sluttet i GK har han gjort stor suksess i Sverige med sitt crowdlending-selskap, Kameo, og lanserte som første norske aktør konseptet her til lands våren 2017. Selskapet tilbyr i dag Norges største plattform for crowdfunding av lån, opplever sterk vekst, og har så langt formidlet nærmere 150 millioner i lån og fått med over 6 000 investorer på laget.

– Jeg heier på alle gründere. De er de beste blant oss! Jeg heier ekstra høyt når gründerne kommer fra GK, sier gründer Hans Geelmuyden.

De øvrige nominerte kandidatene til årets Eksil-GKer var:
Julie M. Brodtkorb, direktør for Maskin Entreprenærenes Forening.
Johan Ailo Kalstad, Direktør Samisk høgskole.
Signy Fardal, journalist og sjefredaktør i Elle.

Prisen Årets Eksil-GKer ble første gang delt ut i 2010. Julie Brodtkorb ble prisens aller første vinner, for sin valgkampinnsats for Høyres Erna Solberg i 2009. Året etter ble Jørgen Kildahl kåret for sin kometkarriere i den tyske energigiganten Eon. I 2011 tok Erik Nord prisen for sitt bidrag til store strukturendringer i medie-Norge som direktør i Media & Content Services AS og styrelederverv i A-pressen, Startsiden og Riks-TV, og prisen for 2012 gikk til Jo Kiese som grunnla Geelmuyden Kiese sammen med Hans Geelmuyden i 1989 og dermed må bære mye av skylden for alt som er gått galt siden. I 2014 mottok Tom Kvisle prisen som årets Eksil-GKer, for sin innsats med å posisjonere Westerdals til en av de ledende utdanningsinstitusjonene for kommunikasjon og media. For 2014 gikk prisen til administrerende direktør André Støylen i Sparebankstiftelsen DNB. I 2015 ble Årets Eksil GK-er Lord Bård Torgersen, og i fjor vant Henriette Hedløv og Jorunn Flydal.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Nina Riibe (976 51 460), Administrerende direktør i Geelmuyden Kiese Norge
Hans Geelmuyden (902 03 484), Sjef i Geelmuyden Kiese Gruppen

Signy Fardal, Johan A. Kalstad, Sebastian M. Harung og Hans Geelmuyden.

Geelmuyden Kiese er i dag Skandinavias største kommunikasjonsbyrå med kontorer i København, Oslo og Stockholm. Globalt er GK eksklusiv Skandinavisk partner med Ketchum som er verdens 4. største PR-nettverk.