SEAT med rekordsalg i juli

SEAT sparket i gang andre halvdel av 2018 med rekordfart, og en økning på 35,7 prosent i antall utleverte biler i juli, sammenliknet med 2017. I første halvdel av 2018 leverte SEAT de beste tallene i merkets historie, og det ser ikke ut til andre halvår skal bli mye dårligere. Med 52,700 utleverte biler i juli, er det merkets beste juli-måned noen sinne.

SEAT Arona

Fra januar til juli i år har SEAT solgt hele 342,700 biler, noe som tilsier en økning på 20.1 prosent økning fra i fjor. Det er det høyeste salgsvolumet SEAT har oppnådd på de første syv måndene av året, og slår den gamle rekorden som ble satt for hele 18 år siden.

SEAT Visepresident for Marketing and Sales, Wayne Griffiths sier at salgstallene i 2018 holder oss i ledelsen som det raskest voksende volummerket i Europa.

- SEAT leverer rekordvolumer takket være de offensive modellene som inkluderer modellene Ateca og Arona. Hver tredje bil vi selger er en SUV, og dette taller kommer til å de neste månedene med Arona og lanseringen av Tarraco.

Juli-tallene preges av en stor økning i de fleste markedene hvor SEAT er representert, faktisk så mye som 20% økning i mange av markedene. Spania leder med 72,900 solge biler, en økning på 16 prosent. I tillegg er SEAT the ledende merket i landet, og Leon og Ibiza er de mest registrerte modellene.

Tyskland er SEATs neste største marked, med et salg på 71,400 biler – en økning på hele 26,4 prosent. På tredjeplass finnner ligger Storbritannia, her så de en økning på 23,5 prosent, med 41,600 solgte biler. Fjerdeplassen går til Frankrike, som solgte 18,900 biler i juli og er ett de raskests voksende markedene med en økning på 23,2 prosent. Det samme er Italia, som i juli hadde en imponerende økning på 27,1 prosent med 14,200 solgte biler.

I de andre europeiske markedene som Østerike (24 prosent), Belgia (45,4 prosent), Portugal (22,2 prosent), og Nederland (26,6 prosent), så man også at salgstallene hadde en imponerende økning på over 20 prosent. Algerie kan vise til enda mer imponerende utvikling så langt i år, med 12,900 solgte biler siden januar – en økning på 11,700 biler sammenliknet med de første syv månedene i 2017.

Positivt driftsresultat

I første halvdel av 2018, takket være den komersielle suksessen, har SEATs driftsresultat økt med 62,7 prosent sammenlikner med samme periode i 2017, og oppnådde et historisk resultat på 212 millioner euro. Tilveksten av nye modeller som Arona i SEAT-flåten, er en av nøklene til det imponerende resultat. Med en omsetning på 5,786 millioner euro, en økning på 14,5 prosent, setter SEAT enda en ny rekord i 2018.

SEAT Arona

SEATs Mii electric lanseres i Norge4.6.2019 11:03:36 CESTPressemelding

SEAT Mii electric er den første elbilen fra det spanske merket, og legger grunnlaget for at flere skal følge i nær framtid. Verdenspremiere i Oslo 4. juni. Mii electric er en ideell bybil, som kombinerer dynamiske ytelser med praktiske egenskaper og en rekkevidde på inntil 260 km* (WLTP) SEATs første helelektriske bil får en pris som gjør teknologien tilgjengelig for nye kundegrupper, og den vil ha lave vedlikeholdskostnader. SEAT starter sin elektriske offensiv med Mii electric, som får verdenspremiere i Norge og Oslo. Flere elektriske SEAT-modeller følger i tiden som kommer. - Mii electric markerer en ny elektrisk æra for SEAT. At våre venner i Spania legger verdenspremieren her i Norge understreker igjen viktigheten av det norske markedets posisjon som et pionermarked. Mii electric er leken, urban og digital, og bare starten på en storstilt elektrisk offensiv for SEAT, sier Ole Kristian Ågotnes, direktør for SEAT i Norge. Mii electric forener dynamiske egenskaper, elegant design, en