SEAT and Noveto samarbeider om et nytt bilstereo-system som frakter lyden direkte fra kilden til øret

SEAT og Novetoteamet i Barcelona (Martorell).
  • Samarbeidsavtalen stammer fra XPLORA, et SEAT-prosjekt med base i Tel Aviv som jobber for å forbedre kjøreopplevelsen, og å komme med med nye mobilitetsløsninger
  • Detter det første av totalt åtte samarbeidsmuligheter med Israelske teknologiselskaper som SEAT har jobbet med siden juni
  • Novetos løsning gjør det mulig at lyden fra ulike enheter individuelt kan føres rett inn i øret til pasasjerene
  • Resultatet er at alle passasjerene i bilen kan nyte sin egen personlige lydopplevelse uten høretelefoner eller tradisjonelle høyttalere

- SEAT og Noveto har signert en avtale om å starte testingen av en revolusjonerende teknologi som totalt endrer brukeropplevelsen inni bilen. Det nye systemet gjør at lyden fraktes direkte til øret på hver av passasjerene, noe som gir en mer personlig tilpasset opplevelse for alle.

Personlig lyd – fra Sci-fi til virkelighet

Noveto, SEATs partner, har utviklet verdens første dynamisk fokuserte lydsystem. Denne unike teknologien leverer en høykvalitets lydopplevelse til alle som er i bilen, uten å isolere dem fra omverden eller å plage de andre i bilen. Dette gjør det for eksempel mulig for foreldrene å høre på musikken de foretrekker, mens barna kan høre på det de vil i baksetet samtidig – og det uten høretelefoner.

Noveto har satt et dedikert team til å integrere denne teknologien i SEATs biler. Målet er å demonstrere at Noveto-løsningen kan integreres og oppleves i en ferdigprodusert bil. Teamet skal demonstrere spesifikke situasjoner hvor sjåføren kan håndtere innkommende samtaler mens andre i bilen hører på sin egen musikk.

XPLORA gjør fremgang

SEATs digitale sjef Fabian Simmer og sjef for foretningsutvikling, Arantxa Alonso, har sammen med Novetos Daniel Jammer og Tomer Shani, signert en avtale som har som mål å presentere produktet i desember neste år. Champion Motors Ltd., merkets importør I Israel jobber også tett på prosjektet.

“Å tilby denne nye teknologien gjør at vi kan åpne opp døren til en helt ny verden av muligheter for privateide biler, men spesielt for de som deler biler. Det å ha muligheten til å dele bilen din, men samtidig beholdet privatlivet ditt, er en utfordring det nå kan være mulig å håndtere med løsningen Noveto nå presenterer. Vi håper at dette er noe vi kan tilby i våre biler, sier SEATs Digitale sjef, Fabian Simmer.

Videre påpeker han at SEAT har som mål å være en innovativ frontfigur i utviklingen av slike teknologiske løsninger, samt at de er spesielt stolte av fremskrittene som gjøres av XPLORA.

• «Vi håper at dette er det første av mange slike nyskapende prosjekter», avslutter Simmer.
  • SEATs historie som en av de mest innovative bilprodusentene på markedet, gjør dem til den ideelle partneren for å få fart på Novetos prosjekt for å gjøre denne revolusjonerende teknologien tilgjengelig i biler, sier Brian Wallace, CEO i Noveto.

Han sier videre at begge selskapene deler visjonen om hvordan Novetos teknologi kan hjelpe SEAT med å oppretteholde den ledende posisjonen de har innenfor inovasjon, samtidig som det ytterligere styrker kjøreopplevelsen for SEAT sine kunder.

XPLORA, veien til fremtiden

Det nylig lanserte prosjekte stammer fra XPLORA, et initiativ som har som mål å promotere forholdet mellom teknologi og mobilitetsrelaterte oppstartsselskaper og investorer i Israel, samt å identifisere innovative prosjekter som i fremtiden kan føre til nye løsninger og foretningsmodeller for SEAT.

Når første fase for XPLORA-prosjektet sluttføres, er samarbeidet med Noveto er det første av totalt åtte foretningsmuligheter som SEAT har arbeidet med siden juni i år. Teamet har gjort fremskritt når det gjelder hvilke prosjekter og hvilke partnere som kan skape reelle muligheter løsninger som kan brukes i SEAT sine biler. Nå som testing av konseptet er i gang, og man ser hvordan dette skal brukes i bilene, samt hvordan ulike løsninger skal forme fremtidens mobilitet, ser man at dette kan bli en stor suksess.

SEAT og Novetoteamet i Barcelona (Martorell).
Personlig lytteopplevelse for alle i bilen.

SEAT viser vei mot sikrere og mer effektive transportløsninger15.11.2018 06:45Pressemelding

SEATs nye flaggskip - SEAT satser stort med nye SEAT Tarraco19.9.2018 13:30Pressemelding

SEAT med ny salgsrekord i August10.9.2018 13:55Pressemelding

383.900 solgte biler fra januar til august, 21.9 % mer enn i 2017 Antall utleveringen økte forrige måned på grunn av WLTP 18. september blir den nye SEAT Tarraco vist frem - SEATs globale salg økte med 38.9 % i august, og nådde et salg på totalt 41.200 biler, mot 29.700 i 2017. Avgiftsendringen fra 1. september, i kombinasjon med SEATs imponerende salgstall, har akselerert antall utleveringer. SEAT slo sin gamle august-rekord fra år 2000, hvor de solgte 32 900 biler. Så langt i år har SEAT solgt totalt 383.900 biler – hele 21,9 % mer enn på samme tidspunkt i fjor. Videre har de også registrert det høyeste salgsvolumet fra januar til august noen sinne. SEATs visepresident for Marked og Salg, Wayne Griffiths sier at de høye salgstallene i august er påvirket av flere faktorer. - Salgstallene er tydelig påvirket av WLTP-protokollen som ble innført 1. september. I tillegg har en salgsoffensiv ført til høyt volumt i juli og august, noe som kommer til å påvirke resultatet i september. De nest