Se hjemme når du er borte

Med stadig smartere alarmsystemer kan man fjernstyre alarm, lys og dørlås med en app på telefonen og slippe inn svigermor eller håndverkere uten å være hjemme. Nå kommer kameraet som gjør at du også kan holde øye med huset når du er borte.

Med et Smartkamera kan du følge med i hjemmet når du er borte. (Foto kan fritt benyttes i forbindelse med saker om smartkamera).

Fra før er det kameraer på detektorer i alarmanleggene, men disse utløses kun når alarmen går og bildene kan kun ses av operatøren på alarmsentralen. Med Smartkamera fra Verisure er det imidlertid du som har styringen og mottar bilder rett inn på smarttelefonen. Smartkamera fyller mange av de samme funksjonene som et web-kamera, men er tryggere siden bildene sendes kryptert på samme måte som alarmsignaler.

Sikker bildeoverføring
Nyheten ligger først og fremst i at kameraet er integrert med alarmsystemet og smarthjemfunksjonene fra Verisure og at bildene er kryptert og godt beskyttet mot hacking. Alt styres fra samme app på smarttelefonen, og kan stilles inn med automatiske funksjoner, slik at kameraet for eksempel slås av eller på samtidig med alarmsystemet, tar bilder ved bevegelse når alarmen er skrudd på eller tar bildeserie når en dør åpnes eller på et spesifikt tidspunkt.

– Kameraet kan brukes fritt i det private hjem, men Smartkamera er ikke et spionkamera, sier Cecilie Knudsen, kommunikasjonssjef i Verisure. – Folk må følge regler for personvern og skikk og bruk, sier Knudsen, som sier det finnes mange gode og fornuftige forhold å bruke et slikt kamera til. Se hvem som kommer inn døren når man ikke er hjemme, overvåke hvordan det står til inne på hytta, eller følge med på kjæledyr som er alene hjemme er noen eksempler, sier Knudsen.

Smart hjem
Smartkamera er trådløst og kan enkelt flyttes rundt i huset eller plasseres på veggen. Det er kun du som får se bildene. Når du får bilder hjemmefra kan du også få opplysninger om temperaturen i huset. Kameraet inngår i en serie med produkter for ”smarte hjem” fra Verisure. I tillegg til brann- og innbruddsalarm med kameradetektorer, finnes også digital dørlås, smartkontakt for styring av lys og elektriske apparater, varmepumpe, og til og med musedetektor. Alt synkroniseres og styres med en smarttelefon. På denne måten kan du ha kontroll på huset også når du ikke er hjemme.

Cecilie Knudsen, kommunikasjonssjef Verisure
Tlf. 900 13 681
E-post: cecilie.knudsen@verisure.no

Et Smartkamera gir deg bilder hjemmefra rett på mobilen. (Bildet kan fritt benyttes i saker om Smartkamera).
Verisure Smartkamera

Om Verisure Securitas Direct

Verisure AS (Securitas Direct) er Norges største alarmselskap. Det er også Europas ledende leverandør av profesjonelt overvåket brann- og innbruddsalarm, med aksjonering hvis noe skulle skje. Hvert trettiende sekund monteres det et Verisure-system et sted i verden, og hver dag bruker over 2 millioner kunder vår teknologi i 14 land i Europa og Latin Amerika. Selskapet har 9000 ansatte og partnere. Siden vi startet med alarm i Norge i 1991 har vi hatt en meget positiv utvikling og tilbyr alarmer til boliger og bedrifter over hele landet. Våre alarmsystemer er koblet til vår døgnbemannede alarmsentral. Gjennom bl.a. kamera og tale-og lyttefunksjon kan alarmsentralen raskt sette inn riktig tiltak uansett om det gjelder innbrudd, brann eller ulykke. Vi leverer hele verdikjeden - fra produktutvikling og design til salg, installasjon, service, vedlikehold og utrykning. Takket være fokus på høy kvalitet har vi de mest fornøyde kundene i bransjen (Norsk Kundebarometer 2016). Med Verisure får du mye mer enn en standard bolig- og brannalarm. Ved å bruke moderne, trådløs teknologi gjør Verisure det mulig å overvåke og fjernstyre hjemmet ditt med mobilen via app, uansett hvor du er.