Se den stjernespekkede tracklisten til Fifty Shades Darker

12.1.2017 10:48 | Universal Music Norge

I går kveld norsk tid ble sporlista til soundtracket til «Fifty Shades Darker» sluppet, og filmen har nok en gang fått noen av verdens største artister til å bidra med musikk.

Nick Jonas og Nicki Minaj, Kygo, Tove Lo, Halsey og John Legend er blant artistene som har bidratt med låter til årets største soundtrack. I desember ble første spor, «I Don’t Wanna Live Forever» av Zayn og Taylor Swift, sluppet til stor suksess globalt. Låta er for øyeblikket blant de fem mest streamede låtene på Spotify globalt.

Soundtracket slippes 10. februar, samme dag som kapittel to i den populære filmserien har premiere. Men allerede i morgen slippes neste låt fra soundtracket, nemlig Halseys «Not Afraid Anymore».  Se en oversikt over alle låtene nederst i saken.

Drevet av suksessen til låter som The Weeknds «Earned It» og Ellie Gouldings «Love Me Like You Do», ble soundtracket til den første Fifty Shades-filmen en stor suksess i 2015.  Albumet gikk rett inn på andreplass på både den amerikanske og norske albumlista og endte opp som årets syvende mest solgte album i verden.

Her er alle låtene på soundtracket:

1. I Don’t Wanna Live Forever (Fifty Shades Darker) – ZAYN | Taylor Swift
2. Not Afraid Anymore – Halsey
3. Pray – JRY (feat. Rooty)
4. Lies in the Dark – Tove Lo
5. No Running From Me – Toulouse
6. One Woman Man – John Legend
7. Code Blue – The-Dream
8. Bom Bidi Bom – Nick Jonas & Nicki Minaj
9. Helium – Sia
10. Cruise – Kygo (feat. Andrew Jackson)
11. The Scientist – Corinne Baily Rae
12. They Can’t Take That Away From Me – Jose James
13. Birthday – JP Cooper
14. I Need a Good One – The Avener (feat. Mark Asari)
15. Empty Pack Of Cigarettes – Joseph Angel
16. What Would It Take – Anderson East
17. What Is Love? – Frances
18. On His Knees – Danny Elfman
19. Making It Real – Danny Elfman

Adelén aktuell med dansbar popsingel18.8.2017 13:06Pressemelding

Etter et år i studio hvor hun har arbeidet med nytt materiale, er den norske sangerinnen Adelén endelig klar med ny musikk. Neste singel ut er «Go Home»  - en dansbar, urban popsang med et amerikansk særpreg, som er perfekt for de sene sommerkveldene.   Popartisten har nå beveget seg inn i et nytt landskap, hvor hun utforsker nye sider av seg selv - ikke bare som artist, men som låtskriver. Dette er nemlig den første låten Adelén gir ut som hun har skrevet selv. «Go Home» er laget i samarbeid med det anerkjente danske produsentteamet Providers, som tidligere har jobbet med store skandinaviske artister som Rasmus Seebach og Medina. Hør "Go Home" HER.   «Motivasjonen bak å skrive "Go Home" var å forsøke å fremstille et klisjéfylt scenario - hvor en jente ikke hører fra en gutt etter å ha blitt med han hjem, men med et rolleskifte. Realiteten er at dette går begge veier. Jeg synes det er kult og viktig at vi mer og mer blir åpne til at kvinner får uttrykke friheten t

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f