Scandic utdanner 500 møterådgivere
Det nye konseptet er utviklet som et svar på en økt etterspørsel blant Scandic sine møtekunder. I arbeidet er mer enn 2000 kunder og møtebookere spurt om hva som er viktig for et vellykket møte. Undersøkelsen viser at kunden vil ha skreddersydde løsninger og tett oppfølging helt fra planleggings- til evalueringsstadiet. I tillegg ønsker de seg inspirasjon og kreative forslag som kan løfte arrangementet. For å svare på disse behovene ruller Scandic ut en nordisk og europeisk møtesatsing. Scandic skal trene så mange som 500 møterådgivere internt i selskapet i samarbeid med det kreative og globale utdanningsselskapet, Hyper Island for å skape bedre og mer effektive møter.
– Sammen med våre kunder gjør vi en storsatsing for å ta posisjonen som den ledende møteaktøren i Norden. Vi tar for oss alt som kreves for å skape de gode møtene, fra rådgiving og struktur til møtematen og møblering av møterommene, sier Thomas Engelhart, kommersiell direktør i Scandic Hotels.
Innovativ samarbeidspartner
Det er Hyper Island som skal lære opp nesten 500 Scandic-ansatte til møterådgivere, to møterådgivere per hotell.
– Hyper Island er en av verdens fremste eksperter på innovative digitale løsninger og læring. De er gode på fremtidsrettede løsninger og vil være en viktig samarbeidspartner når vi skal jobbe med morgendagens møter. Sammen skal vi tilby møterådgiverne en verktøykasse med nye måter å tenke på og gode løsninger til kundene, sier Erika Olsson, Director of Meetings i Scandic Hotels Group.
Kunderforståelse og skreddersøm
Det ny møtekonseptet lanseres i løpet av 2017, men Scandic St. Olavs plass og Scandic Oslo City har allerede vært testhoteller i Norge. Stefi Elisabet Hauge er Meeting & Event Manager ved Scandic St. Olavs plass. Hun er blant de som har vært gjennom første fase i møtesatsingen, et nordisk kursi morgendagens møtetilbud. Hun er tydelig på at skreddersøm blir avgjørende fremover.
– Skreddersøm avhenger av de riktige målene. Vi er nødt til å utfordre kundene våre på deres behov slik at vi kan tilpasse produkt på en best mulig måte. I større grad enn før vil kunden ha en skreddersydd pakke, og dette gjelder alt fra valg av tekniske hjelpemidler til mat og møterom, sier Hauge.
Hauge er overbevist om at god kundedialog er essensielt når hun skal tilby den beste møteløsningen.
– Jeg opplever at dialog er avgjørende for suksess. For at vi skal legge til rette for gode møter er det avgjørende for oss å forstå kundenes behov. Jeg har stor tro på tett kontakt og å stille riktige spørsmål for å sikre at kundens behov ivaretas, sier hun.
For mer informasjon, ta kontakt med:
- Tine Birkeland, markedsdirektør, Scandic Norge, +47 922 11 936, Tine.Birkeland@scandichotels.com
- Kristian Røise Dahl, PR- og kommunikasjonsrådgiver, Scandic Norge: +47 958 41 9 92, KristianRoise.Dahl@scandichotels.com
-
Erika Olsson, Director of Meetings, Scandic Hotels Group, +46 70 9735600, erika.olsson@scandichotels.com
Bilder
Om Scandic Hotels
Scandic er markedsleder i den nordiske hotellbransjen med nesten 44 000 hotellrom fordelt på nær 230 hoteller i sju land. Kjedens lojalitetsprogram, Scandic Friends, er Nordens største lojalitetsprogram i hotellbransjen med sine 1,7 millioner medlemmer.
Følg pressemeldinger fra Scandic Hotels
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Scandic Hotels på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Scandic Hotels
Scandic lanserer nytt hotellvaremerke18.2.2020 07:45:55 CET | Pressemelding
Med Scandic GO vil Scandic tilby et nytt konsept i det voksende økonomisegmentet. Ambisjonen er å etablere et sterkt nærvær i de største byene i Norden.
Scandics norgessjef til toppjobb i konsernet22.11.2019 08:45:09 CET | Pressemelding
Etter 9 år som sjef for Scandic Hotels Norge, rykker Svein Arild Steen-Mevold opp som ansvarlig for utvikling av hele konsernets hotellportefølje. Som Chief Portfolio Officer skal han styrke hotellkjedens vekst i Norden og Europa forøvrig.
Kåret til Norges beste frokost for 13. gang10.10.2019 19:06:07 CEST | Pressemelding
I dag ble det klart at frokosten på Scandic Nidelven for 13. gang er kåret til Norges aller beste. Hotellet gikk til topps foran mer enn 400 hotellfrokoster i den anerkjente kåringen Twinings Best Breakfast, også kjent som det uoffisielle NM i frokost.
Trygghet for ansatte på Nordkapp20.6.2019 18:00:14 CEST | Pressemelding
Nordkapp kommune har i dag vedtatt ny områderegulering for Nordkapp. Reguleringen innebærer at kommunen får større styring med arealbruken på platået. Nordkapp kommune har brukt tre år på å behandle planen.
Kampen om Nordkapp: Behov for å rydde i fakta17.6.2019 14:41:18 CEST | Pressemelding
De siste dagene har flere riksmedier omtalt områdereguleringen på Nordkapp. Kommunens politikere har utvilsomt all nødvendig informasjon om saken, men vi ser at nye debattanter ikke har oppfattet alt presist. Dette er hva handler saken om:
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom