Scandic Hotels

Scandic lanserer signaturhotell

2.10.2015 08:20 | Scandic Hotels

Scandic styrker sitt tilbud når de i dag lanserer en ny kolleksjon med signaturhoteller. Hotellene skal markedsføres under sitt eget navn med tillegget «by Scandic». Det første hotellet blir Stockholms-hotellet Grand Central by Scandic.

Stocholm Grand Central

Scandic, som er ranket som nummer en i Norden blant hotellvaremerkene, fortsetter å utvikle og styrke sitt kundetilbud gjennom å lansere en håndfull nye signaturhotell. Med de nye hotellene vil Scandic møte etterspørselen hos reisende som søker de mer unike hotellopplevelsene.

Signaturhotellene, som skal markedsføres under sitt eget navn med tillegget «by Scandic», vil preges av sin unike historie og karakter, samt være utformet som tydelige sosiale møteplasser.

Det første hotellet i kolleksjonen er nåværende Scandic Grand Central i Stockholm, som den 1. februar 2016 omprofileres til Grand Central by Scandic. Selskapets store hotellsatsning i PUB-huset i Stockholm, Haymarket, vil også bli et av signaturhotellene når det åpnes våren 2016.

Scandic planlegger å øke med flere signaturhoteller i kolleksjonen, med en håndfull hotell i Norden de neste årene. Dette skal gjøres både gjennom omprofilering av eksisterende hotell og nyetableringer.

- Vårt gode kundetilbud er allerede attraktivt for både nordiske og internasjonale gjester på privat- eller jobbreise. Dette bekreftes av våre kundeundersøkelser og høye andel av gjester som kommer tilbake til våre hoteller. Ved å lansere en kolleksjon signaturhotell realiserer vi hotellenes fulle potensial med tanke på kundetilbud og lønnsomhet, sier Frank Fiskers, konsernsjef for Scandic Hotels.

Suksesskonseptet, HTL, som i dag drives gjennom fire hoteller i Stockholm og Oslo, kommer samtidig til å knyttes nærmere Scandics varemerke og bytte navn til HTL by Scandic i begynnelsen av 2016. Administrerende direktør i Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold mener det blir et stort løft både for HTL og Scandic.

- HTL-hotellene får nå tilgang til en mye større distribusjon som vi har bygget opp gjennom 50 år. Scandic kan med dette tilby en enda mer komplett pakke jeg tror gjestene vil sette pris på, sier Steen-Mevold.

Kontakter

• Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør, Scandic Norge: +47 951 79 390, sveinarild.mevold@scandichotels.com
• Tine Birkeland, markedsdirektør, Scandic Norge: +47 922 11 936, tine.birkeland@scandichotels.com

Stocholm Grand Central
HTL Hotels

Om Scandic Hotels

Scandic Hotels
Karenslyst Allé 11

+47 922 11 936http://scandichotels.no
Scandic er markedsleder i den nordiske hotellbransjen med en omsetning på drøyt 11 milliarder SEK. Kjeden har 13 500 medarbeidere og nesten 42 000 hotellrom fordelt på omlag 230 hoteller. Scandic opererer innenfor segmentet mellomklassehotell, og ca. 70 % av kjedens inntekter kommer fra forretningsreisende og konferanser. Kjedens lojalitetsprogram, Scandic Friends, er Nordens største lojalitetsprogram i hotellbransjen med sine 1,5 millioner medlemmer.

Følg saker fra Scandic Hotels

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Scandic Hotels på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Scandic Hotels