Scandic Hotels

Scandic blant Norges beste på kundeopplevelse

Del
KPMGs omfattende markedsundersøkelse, Customer Experience Excellence Analysis 2018, er for første gang gjennomført i Norge – og Scandic er vel inne blant topp 10.
Gode hotellopplevelser for alle
Gode hotellopplevelser for alle

I dag kunne Scandic melde at hotellkjeden igjen befester sin posisjon på frokost med hele 10 fylkesvinnere i den anerkjente konkurransen Twinings Best Breakfast. Kåringen er kjent som det uoffisielle norgesmesterskapet i frokost. Nå er også de beste norske bedriftene på kundeopplevelse kåret, og Scandic havner på en solid 6. plass i tøff konkurranse med 110 merkevarer innenfor åtte ulike bransjer.

– Vi er svært stolte over å havne på en 6. plass i en kåring blant de største bedriftene i Norge på tvers av bransjer. Service er vår lidenskap, og det faktum at vi har blitt evaluert av norske kunder betyr mye. I Scandic arbeider vi hver dag for å skape de beste hotellopplevelsene, og da er det ekstra stas med en slik anerkjennelse, sier administrerende direktør i Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold. 

Gode hotellopplevelser for alle
Scandic er opptatt av å skape gode hotellopplevelser, og en helt sentral del av dette arbeidet er å gjøre hotellene tilgjengelig for alle. Scandics tilgjengelighetsstrategi ble tidligere i år kåret til verdens mest innovative tilgjengelighetsprosjekt. Scandic er den første hotellkjeden i verden som har en egen tilgjengelighetsstandard, laget for å kunne gi gjester med spesielle behov et høyt servicenivå. Tilgjengelighetsstandarden omfatter hele Scandics tilbud og er en integrert del av alle produkter og tjenester på hotellene.

Hos Scandic står alltid hotellgjesten i fokus. Derfor har hotellkjeden også bransjens største lojalitetsprogram, Scandic Friends, som nådde over to millioner medlemmer i fjor. I undersøkelsen utført av KPMG er helhetlige og personaliserte kundeopplevelser en forutsetning for å bli fremtidens vinnere innen reise og hotell.

– En viktig målsetning for Scandic er å skape fantastiske hotellopplevelser for alle, og som den største hotellkjeden i Norden har vi mulighet til å bidra til positiv forandring i hele bransjen. Med vårt lojalitetsprogram får vi i tillegg sjansen til å skape skreddersydde og unike kundeopplevelser og tilby et bedre tilbud og mer personlig service hver dag, sier Steen-Mevold.

Nøkkelord

Kontakter

Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør Scandic Hotels Norge: +47 951 79 390, SveinArild.Mevold@scandichotels.com


Kristian Røise Dahl, PR- & kommunikasjonsrådgiver Scandic Hotels Norge: +47 958 41 992, KristianRoise.Dahl@scandichotels.com

Bilder

Gode hotellopplevelser for alle
Gode hotellopplevelser for alle
Last ned bilde
Scandic resepsjoin
Scandic resepsjoin
Last ned bilde
Scandic St. Olavs plass
Scandic St. Olavs plass
Last ned bilde

Om Scandic Hotels

Scandic Hotels
Scandic Hotels
Karenslyst Allé 11
0278 Oslo

+47 922 11 936http://scandichotels.no

Scandic er den største hotellkjeden i Norden med 16 000 medarbeidere og med et nettverk av nærmere 280 hoteller fordelt på cirka 55 000 hotellrom i drift eller under utvikling i seks land. Scandic Friends er Nordens største lojalitetsprogram innen hotellbransjen. En ansvarsfull drift er en del av Scandics DNA. Scandic er børsnotert på Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com

Følg pressemeldinger fra Scandic Hotels

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Scandic Hotels på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Scandic Hotels

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye