Sbanken inngår strategisk avtale med Nets

(Oslo, 11. oktober 2018) Sbanken, tidligere Skandiabanken, har inngått en femårig rammeavtale med Nets, som omfatter leveranser av betalingsformidlingstjenester, informasjonsteknologi og andre finansielle tjenester.

— Sbanken har helt siden oppstarten hatt et godt samarbeid med Nets. I og med vi er en nettbasert bank med høy grad av automatisering, stiller vi høye krav til driftsstabilitet hos våre leverandører. Vi fokuserer mye på innovasjon og utvikling, og derfor er det også viktig å velge leverandører som kan støtte opp under dette i samarbeid med oss, sier Stine Fiksdal, leder for kunde-området i Sbanken.

— Det er veldig gledelig at Sbanken har valgt å videreføre og forlenge samarbeidet med oss. Nets vil med denne avalen ta en aktiv rolle i utviklingen av nye produkter og tjenester, og bidra til innovasjon og nyskaping slik at Sbanken kan fortsette å levere tidsriktige tjenester og god service til sine kunder, sier Frode Åsheim, landsjef for Nets i Norge.

Foruten tjenester relatert til digitalisering av regninger som eFaktura og Avtalegiro, omfatter også avtalen blant annet autorisasjon og prosessering av Visa transaksjoner, reklamasjonshåndtering, konsulent- og implementeringstjenester, nøkkelhåndtering, 3D secure, samt håndtering av oppgaver knyttet til Sbankens Visa Principal lisens ift. Compliance og rapportering til Visa og SSB.

Lengden på rammeavtalen som nå er inngått er 5 år, i tillegg er det inngått tjenesteavtaler med ulike lengder.

Stine Fiksdal, leder for kunde-området i Sbanken, tlf. 920 22 737, e-post: stine.fiksdal@sbanken.no

Om Sbanken:
Sbanken ble lansert som den første rene nettbanken i Norge i april 2000. I dag tilbyr banken et stort utvalg av finansielle produkter og tjenester til enkeltpersoner og husstander i Norge innen betalings- og korttjenester, innskuddsbasert sparing, investeringsprodukter, langsiktige og kortsiktige lån. Banken har ingen filialer og alle produkter og tjenester tilbys direkte via den digitale plattformen, som er tilgjengelig på et bredt spekter av brukerenheter. Per 30. juni 2018 hadde Sbanken 445 000 aktive kunder og en forvaltningskapital på 92,4 milliarder kroner.

Om Nets: