Savoy slipper ny singel

Foto: Jason Brandenberg

Savoy gjorde comeback i november da de slapp sin første nye singel på over et tiår. Nå gir de oss en ny smakebit fra det kommende albumet See The Beauty In Your Drab Hometown som slippes 12. januar. Hør låta «January Thaw» her!

Frode Unneland, Lauren og Pål Waaktaar-Savoy albumdebuterte som bandet 'Savoy' i 1996 med det kritikerroste albumet «Mary Is Coming» som solgte til gull i Norge. Etter fulgte «Lackluster Me» (1997), «Mountains Of Time» (1999), «Reasons to Stay Indoors» (2001), «Savoy» (2004) og samlealbumet «Savoy Songbook vol. 1» (2007). Både femmere og seksere har blitt lagt på bordet av anmelderne for deres tidligere utgivelser, og flere har hentet frem lovord som 'popkunst', 'befriende', 'overlegen' og 'klassisk' for å beskrive sin begeistring for Savoys musikk. To Spellemannpriser har det også blitt på bandet.

Neste fredag slippes deres sjette studioalbum See The Beauty In Your Drab Hometown, og det skal feires med releasekonsert på Parkteatret kvelden før. Lørdag 13. januar tar bandet turen til platebutikken Big Dipper i Oslo for å signere plater. Mer info om der finner du her!

Følg Savoy på Facebook for oppdateringer.

Singelcover by Trine + Kim

Vi representerer Gåte, Oslo Ess, Savoy, Anja Garbarek, deLillos, Waaktaar & Zoe, Undr, Viktor Wilhelmsen, Raga Rockers, Frøder, The Modern Times, The Dogs, Inge Bremnes, Marcus Dale, daelen, Tommy Tokyo, CC Cowboys, Jess Morgan, Pine Lake, ORBO, Munroe / Knutsen, Casa Murilo, Magnus Berg, Lila, Knut Anders Sørum, Natasja Holmboe, Edeema, Michael Krohn, Beckstrøm Kvartett, Samuelsen og Zuma

Beckstrøm Kvartett er tilbake etter ti år19.1.2018 11:00Pressemelding

Beckstrøm Kvartett er omsider snart klare for å gi ut sitt nye album «Gjest i mitt liv». Lars Beckstrøm er nok mest kjent som bassist og låtskriver i deLillos, men han har også gitt ut mye musikk på egenhånd, og ikke minst sammen med sitt sideprosjekt Beckstrøm Kvartett. I 2008 kom de med det kritikerroste debutalbumet «Døgenikt», og først nå - ti år senere - kommer oppfølgeren «Gjest i mitt liv». Den første smakebiten får vi gjennom singelen «Jubileum» som slippes i dag. Hør den her! Beckstrøm Kvartett består av Tov Ramstad, Marius Stegegjerde-Kristiansen, Lars Beckstrøm og Bjørn Einar Hanstveit. Albumet kan ventes i februar.

Ny singel fra Munroe/Knutsen19.1.2018 08:30Pressemelding

Marie Munroe og Christer Knutsen har spilt og sunget på hverandres album siden 2004, men nå er det endelig tid for at de gir ut et album sammen - som duoen Munroe/Knutsen. De har allerede gitt oss gåsehud og tårer i øyekroken for deres tidligere singler «Insider», «Let's Let Go» og «Parallel Tracks», og i dag slipper de den siste singelen fra albumet - «If You Don't Try (Revisited)». Hør den nye singelen her! Christer forteller hvordan låten ble til: Mot slutten av en lydsjekk på den fabelaktige klubben Mono i Oslo, kom plutselig Marie med et forsiktig: «E har en helt ny låt som vi kanskje kunne spille?» Vi ble sittende å spille den sammen til lenge etter at vi kunne den godt nok og dørene var i ferd med å åpne. Den holder deg nemlig som i en lang og trygg omfavnelse. Som med alle Maries låter er de så åpne at de musikalsk kan tolkes på hvilken måte som helst. Den har derfor også blitt spilt inn i to vidt forskjellige versjoner på albumet som kommer neste uke. Den både åpner og avslutt

Trang Fødsel gir ut ny singel19.1.2018 07:00Pressemelding

Siden Trang Fødsel gikk i studio for første gang i 1996, har de gitt oss flere store hits som «Kursiv», «Feber», «Drømmedame» og «Livet er helt ålreit». Bandet lever fremdeles i beste velgående, og denne våren er vokalist Hans Petter Aaserud deltaker i TV2-programmet «Hver gang vi møtes». I morgen er det duket for Aaseruds egne episode i programmet, og da får vi høre Tshawe, Tone Damli, Tor Endresen, Silya Nymoen, Claudia Scott og Christel Alsos covre kjente Trang Fødsel-låter. I dag er det derimot duket for et nytt singelslipp! Hør Trang Fødsel sin nye låt «Jeg er faen meg det beste som har skjedd deg» her! 17. mars spiller de konsert på Vulkan Arena i Oslo!

Pine Lake slår seg sammen med Shaun Bartlett i ny singel12.1.2018 10:44Pressemelding

Pine Lake, som består av Martin Mydske Nilsen (vokal/gitar), Øystein Skorstad (gitar), Brynjar Dambo (keyboard), Brikt Grendar (trommer) og Jan Tore Brunstad (bass), har på sin nye singel «Too Much Light» slått seg sammen med Shaun Bartlett. I en hverdag stappfull av inntrykk, tilbud og forventninger kan det bli mye for en stakkar. «Too Much Light» handler om angsten som kan ramme den moderne mann når det blir for mye. Med bandets brede musikalske bakgrunn har Pine Lake et musikalsk uttrykk som spenner bredt, men er fjellstøtt forankret i groovy og melankolsk popmusikk. Debutalbumet Strangers At Last som kom ut i mars i fjor, fikk fine anmeldelser fra en rekke blogger og gjorde at mange fikk opp øyne for bandet. Hør «Too Much Light» her!

Savoy er ute med nytt album12.1.2018 09:07Pressemelding

Ti år etter deres forrige utgivelse er Savoy nå tilbake. Deres sjette studioalbum «See The Beauty In Your Drab Hometown» har allerede fått flere strålende anmeldelser, og i dag er det endelig ute! Frode Unneland, Lauren og Pål Waaktaar-Savoy albumdebuterte som bandet ‘Savoy’ i 1996 med det kritikerroste albumet «Mary Is Coming» som solgte til gull i Norge. Etter fulgte «Lackuster Me» (1997), «Mountains Of Time» (1999), «Reasons to Stay Indoors» (2001), «Savoy» (2004) og samlealbumet «Savoy Songbook vol. 1» (2007). Både femmere og seksere har blitt lagt på bordet fra anmelderne for deres tidligere utgivelser, og flere har hentet frem lovord som ‘pop-kunst’, ‘befriende’, ‘overlegen’ og ‘klassisk’ for å beskrive sin begeistring for Savoys musikk. To Spellemannpriser har det også blitt på bandet. «See The Beauty In Your Drab Hometown» er ifølge Pål det Savoy-albumet som har tatt minst tid å ferdigstille. De fleste låtene på albumet tok ganske enkelt form, og inneholder mer programmering en

Nytt år, nytt The Dogs album!1.1.2018 10:23Pressemelding

Tradisjon er tradisjon, og når den første mandagen i januar er her - ja, da kan man stole på at det er et nytt album fra The Dogs tilgjengelig! I år faller årets første mandag på årets aller første dag, og en helligdag sådan, men det stopper ikke bikkjene. Deres sjette studioalbum «The Grief Manual» - som allerede har blitt belønnet med fine lovord - kan du høre her! Frontmann Kristopher Schau beskriver årets album på denne måten: "Ti låter som alltid, vi er jo ultrakonservative på de greiene der. Det er noe med symmetrien i fem låter på hver side av en LP som jeg bare aldri klarer å slippe. Vi liker jo å spille inn 12, så vi kan luke ut to og putte de låtene på B-sider, og tidligere har de B-sidene gitt seg litt sjøl fordi ting kanskje ikke har blitt som vi hadde håpa. Trøbbelet nå er jo at vi spiller sammen gjennom hele året, og har blitt såpass mye bedre på hele prosessen at ting faktisk ender opp som vi vil. Sånn sett så brukte vi nesten mer tid på å finne ut hvilke vi skulle vrake