Skydda

Satser på Bjørgen & co i tre nye år

- Langrennslandslaget har de siste årene markert seg som et sted der sikkert arbeidsmiljø og trygghet danner grunnlaget for suksess. Derfor er det helt naturlig for oss å videreføre samarbeidet med NSF Langrenn, sier Vegard Aune, landssjef for Skydda Norge.
SKI OG SKYDDALIV: HMS- og verneutstyrsprodusenten Skydda Norge er på lag med langrennsjentene Ingvild Flugstad Østberg, Marit Bjørgen, Heidi Weng og Martine Ek Hagen og resten av NSF Langrenn frem til 2017. FOTO: Skydda Norge/Mediamenn

HMS- og verneutstyrspesialisten Skydda forlenget nylig samarbeidsavtalen med Norges Skiforbund. Skydda skal blant annet levere personlig verneutstyr og arbeidsklær til støtteapparatet og smøreteamet. Avtalen gjelder ut sesongen 2016/17.

- Skydda har vært en viktig samarbeidspartner for oss i mange år. Profesjonaliteten de viser gjennom sine gode produkter og sikkerhet på arbeidsplassen gjør at både arbeidsmiljøet blir bedret og prestasjonene våre stiger. Vi er meget glade for at de vil være med videre, sier langrennssjef i Norges Skiforbund Åge Skinstad.

Skydda har jobbet med salg av personlig verneutstyr i Norge over 85 år, og er en av Nordens ledende aktører i sin bransje. Selskapet har i dag totalt 175 ansatte og omsetter for omlag 1 milliard kroner.

- Norges Skiforbund har som mål å befeste sin posisjon som verdens beste langrennsnasjon. Skyddas mål er å være best i Norden på HMS-løsninger, og verneutstyr. Med bakgrunn i felles verdier og ambisjoner skal vi fortsette å utvikle oss sammen gjennom strategisk samarbeid, sier Skydda-sjef Aune.

- På tross av at langrenn stort sett dreier seg om individuell konkurranse, er "Å ta vare på hverandre" nærmest blitt synonymt med det norske landslagsmiljøet. Det sier mye om hvilke verdier og kultur som nå finnes i både løypa og smørebussen. Vi gleder oss til å være med å utvikle dette videre, sier Vegard Aune.

For ytterliggere spørsmål vennligst kontakt:

Åge Skinstad, langrennssjef NSF

Vegard Aune, landssjef Skydda Norge

Bilder

Last ned bilde
SER FREMOVER: - På tross av at langrenn stort sett dreier seg om individuell konkurranse, er "Å ta vare på hverandre" nærmest blitt synonymt med det norske landslagsmiljøet., sier Skydda.sjef Vegard Aune. FOTO:  Skydda Norge/ Mediamenn
SER FREMOVER: - På tross av at langrenn stort sett dreier seg om individuell konkurranse, er "Å ta vare på hverandre" nærmest blitt synonymt med det norske landslagsmiljøet., sier Skydda.sjef Vegard Aune. FOTO: Skydda Norge/ Mediamenn
Last ned bilde
GLAD GUTT: Langrennssjef Åge Skinstad er godt fornøyd med å ha forlenget samarbeidet med Skydda Norge. FOTO: NSF Langrenn
Last ned bilde
VIKTIG SAMARBEID: Skydda har i mange år levert HMS-løsninger og verneutstyr til blant annet landslagets skismørere. FOTO: Skydda Norge/Mediamenn

Om Skydda

Skydda
1411 Kolbotn

Skydda er en av de ledende leverandørene av løsninger og produkter for personlig verneutstyr i Norden. Skyddas oppgave er med kunnskap og riktige produkter å bidra til en trygg arbeidssituasjon, høy produktivitet og best totaløkonomi. Skydda inngår i B&B TOOLS-konsernet, som forsørger industri- og byggsektoren i Nord-Europa med verktøy, industrielt forbruksmateriell og komponenter. Skydda er til stede i Sverige, Norge, Finland, Danmark og Estland.