SMB NorgeSMB Norge

Satser Buskerud nok på Norges viktigste verdiskapere?

Hvorfor skal vi satse på småbedrifter og gründere? Og hvordan kan vi bedre tilrettelegge for lokalt næringsliv?

Administrerende direktør for Bedriftsforbundet, Olaf Thommessen, vil snakke om lokal næringspolitikk og hvordan vi bedre kan legge til rette for Norges største verdiskapere, som er små og mellomstore bedrifter fredag 25. november kl 11.00 på Union Scene i Drammen. Når Norge nå er i en omstillingsprosess er det viktigere enn noen gang å satse på de som igjen skaper nye arbeidsplasser i samfunnet.

— Norsk næringsliv er mer enn bare Statoil og Telenor. Sammenlagt er det småbedriftene som er de største verdiskaperne. Hele 3 av 4 bedrifter i Norge har under 10 ansatte. Bedriftsforbundet har et tydelig samfunnsoppdrag. Vi skal synliggjøre hvor viktig de små og mellomstore bedriftene er for vår felles velferd, sier Thommessen.

Kommunene konkurrerer om bedrifter og arbeidsplasser

Thommessen vil også snakke om viktigheten av å satse på lokalt næringsliv og at lokalpolitikerne prioriterer å legge til rette for bedriftene.

— Som mange andre kommuner er Drammen med i den viktige kampen om arbeidsplasser og etableringer av nye bedrifter. Her gjelder det å ikke ligge på latsiden, men å være raskere enn sine nabokommuner for å tiltrekke seg fremtidens arbeidsplasser, sier Thommessen.

Bedriftsforbundet representerer 4000 små og mellomstore bedrifter over hele landet. Våre medlemsbedrifter spenner over de fleste bransjer, hvor bygg/anlegg, varehandel, industri og faglig-teknisk tjenesteyting utgjør de største. Flertallet av medlemsbedriftene er små og mellomstore bedrifter, og ca. halvparten har inntil fem ansatte.

Arrangementet er gratis og åpent for alle.