Fornebu S

Sats Elixia til Fornebu S

Etter lang tids venting er det endelig avgjort hvilket treningssenter som åpner på Fornebu S.

Fornebus innbyggere har måttet smøre seg med tålmodighet for å få vite hvilket treningssenter som skal etablere seg på Fornebu S. Endelig er det offisielt at Nordens største treningskjede, Sats Elixia, går inn som langsiktig samarbeidspartner.

– Vi er utrolig glade for at vi endelig kan få dele denne fantastiske nyheten med alle våre naboer, som vi vet har ventet veldig på avgjørelsen. Nå er vi kjempefornøyde med at nettopp Sats Elixia blir vår nye leietaker og samarbeidspartner, sier Ellen Solberg, direktør for kjøpesenterforvaltning i KLP Eiendom.

Da Fornebu S åpnet i oktober i fjor, var intensjonen at offentliggjøring av hvilket treningssenter som skulle åpne var like rundt hjørnet. Flere aktuelle kandidater har blitt vurdert i prosessen, og engasjementet fra lokalbefolkningen har vært stort. De aller fleste har hatt Sats Elixia øverst på ønskelisten.

– Selv om avgjørelsen har tatt mer tid enn forventet, har Fornebu S har hatt en god og løpende dialog med folk i nærmiljøet hele veien. Vi har vært opptatt av å tenke langsiktig og å kunne innfri markedets ønsker. Men da Sats og Elixia fusjonerte i fjor, var det en medvirkende årsak til at prosessen trakk ut i tid. Selv om vi gjerne skulle informert om dette, ville vi ikke spre forhåpninger vi ikke var 100 prosent sikre på at vi kunne innfri. Derfor valgte vi å holde kortene tett til brystet til avtalen var signert. Noe den nå er, sier Solberg.

Kapasitet på 3000 medlemmer

Sats Elixia er på sin side også veldig fornøyde med at de nå blir en del av Fornebu S, og gleder seg til å kunne møte kundenes etterspørsel etter et fullverdig treningssenter.

– Fornebu er et veldig interessant og viktig område for oss. Mange jobber her, stadig flere flytter hit, og vi har fått svært mange henvendelser fra beboere og bedrifter om etablering nettopp her. I tillegg vet vi at de som bor her ute er svært opptatt av sport, trening og holde seg i form, så sånn sett er dette en perfekt match for oss, sier Bjørn Maaseide, norgessjef i Sats Elixia.

Sats Elixia vil ha en kapasitet på over 3000 medlemmer, og blir liggende i sidebygget til Fornebu S, i samme bygg som DNB flytter inn i i neste måned. Lokalene blir på 1533 arealeffektive kvadratmeter, og det vil bli tilbudt et komplett treningstilbud med spesielt fokus på spennende løpetimer. Det blir også egen avdeling for barnepass.

– Det gleder oss at vi kan komplettere den øvrige butikkmiksen på Fornebu S, og dermed gi innbyggerne i området her et enda bedre tilbud totalt sett, sier Maaseide.

Det er ikke satt en endelig dato for åpningen, men det vil skje så tidlig som mulig i 2016.

For mer informasjon, kontakt:
Ellen Solberg, direktør kjøpesenterforvaltning KLP Eiendom.
Mobil: + 47 91 60 97 64
E-post: Ellen.Solberg@klpeiendom.no

Om Fornebu S

Fornebu S
Snarøyveien 55
1364 Fornebu

Følg saker fra Fornebu S

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Fornebu S på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.