MasterCard

Sasha Krstic er ny regionsjef for MasterCard i Norden og Baltikum

Krstic skal videreutvikle MasterCards strategi for Norden og Baltikum med fokus på innovasjon og nye digitale løsninger. Hun skal jobbe i Stockholm og vil rapportere til Carlo Enrico, sjef for MasterCard i Vest-Europa.

-Jeg er veldig glad for å kunne ønske Sasha Krstic velkommen som ny sjef for Norden og Baltikum. Hun har solid erfaring fra betalingsbransjen, noe som verdsettes høyt i MasterCard. Vi ønsker å tilby forbrukerne innovative, sikre- og brukervennlige kjøpsopplevelser, samtidig som vi styrker vår posisjon i de Nordiske og Baltiske landene, sier Carlo Enrico.

Sasha var tidligere «SVP & Group Head» for globale produkter og løsninger for MasterCard Canada. I denne rollen ledet hun utviklingen av innovative produkter og tjenester for forbrukere, handel og partnere i Canada. Sasha har gjennom ulike roller og fått stadig mer ansvar i MasterCard, og har blant annet vært ansvarlig for «Issuing Relationship Management» i MasterCard Canada. Her samarbeidet hun tett med utstederne for å strategisk styrke MasterCard sin markedsposisjon.

Krstic har en bachelor i native studies fra University of Alberta, og en MBA fra Schulich School of Business ved York University. I ettertid har hun undervist på bachelor- og masterstudier på Schulich.

-Det kontantløse samfunnet står sterkt i Norden og dette passer MasterCards fokus på innovasjon og smarte digitale betalingsløsninger for banker, forbrukere og handel. Jeg ser frem til å fortsette vår spennende reise i denne regionen sammen med våre kunder og partnere, i tett samarbeid med et dedikert og motivert team, sier Sasha Krstic.

For mer informasjon, kontakt: Torbjørn Furu Krogstad, Geelmuyden Kiese torbjorn.krogstad@gknordic.com +47 90 99 44 55

Om MasterCard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, er en teknologivirksomhet i den globale betalingsindustrien. Vi opererer verdens raskeste betalingsnettverk, forbinder forbrukere, finansinstitusjoner, forretningspersoner, stater og virksomheter i mer enn 210 land og territorier. Produkter og løsninger fra Mastercard gjør handelsaktiviteter – slik som dagligvare- og annen handel, reise, bedriftsdrift og økonomiadministrasjon – enklere, sikrere og mer effektivt for alle. Følg oss på Twitter @MastercardUKBiz, bli med på diskusjonen på Beyond the Transaction Blog og abonner på nyhetsoppdateringer fra oss på Engagement Bureau.

Følg saker fra MasterCard

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra MasterCard på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra MasterCard