SAS Live Music: The Fjords i lufta med SAS

I dag, 29. mars, kan reisende med SAS mellom Trondheim, Oslo og Tromsø oppleve minikonserter med bandet The Fjords om bord flygningene.

- Vi lanserte SAS Live Music i januar og The Fjords er nå det tredje bandet som spiller minikonserter om bord for våre reisende, sier Marianne Orderud, markedssjef i SAS i Norge.

- Responsen de første månedene har vært svært god. Det er spennende å få være med å promotere unge norske artister i noe uvanlige omgivelser, og det er gøy å kunne overraske noen av våre passasjerer med live-underholdning i lufta.

Spiller Trondheim – Oslo – Tromsø - Trondheim
Trondheimsbaserte The Fjords er denne månedens SAS Live Music-band.

- I begynnelsen var det bare jeg som lekte meg med hjemmestudioet mitt. Jeg lastet opp et par spor og ble spillelistet på P3 temmelig kjapt. Jeg fikk med meg Oscar, Bardur og Kim fordi jeg visste de kunne takle allsidigheten i å spille i et liveband med de elementene jeg ville ha med, sier frontfigur Petter Vågan.

The Fjords slapp sitt debutalbum i fjor sommer, og har spilt på bl.a. By:Larm, Trondheim Calling, Pstereo og Sørveiv, på slutten av dagen i dag kan de legge til SK355, SK4418 og SK4587. Klokken 11:25 i dag tar SAS av fra Værnes og flyr mot Oslo. Om bord er to av fire bandmedlemmer i The Fjords, klare til å synge og spille i midtgangen på SAS-flygningen. Turen tar 55 minutter, etter en liten pause i Oslo reiser bandet videre med SAS til Tromsø, før turen ender i Trondheim igjen.

SAS har opptil nitten daglige avganger mellom Trondheim og Oslo, - Strekningen Værnes – Oslo lufthavn er vår mest trafikkerte rute av samtlige ruter SAS flyr. På det meste går vi med nitten daglige avganger mellom Trondheim og Oslo, å kunne tilby en spesiell musikalsk opplevelse til de reisende på vår mest trafikkerte rute i dag ser vi frem til, sier Marianne.

Om SAS Live Music
SAS Live Music er et samarbeid mellom plateselskapet Universal Music Norge og SAS i Norge. SAS Live Music ble først lansert 26. januar, bandet Casa Murilo slapp sin nye singel High Flyer og spilte ombord på strekningene Oslo-Trondheim, Trondheim - Bergen, Bergen - Stavanger og Stavanger-Oslo. 26. februar spilte Bendik minikonserter i SAS-loungen i innenrikshallen på OSL og om bord på strekningene Oslo – Stavanger, Stavanger – Bergen og Bergen – Oslo. Noen av de andre artistene det vil bli mulig å oppleve de neste månedene med SAS Live Music er Morten Myklebust, OMVR, Izabell, og Gundelach.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
SAS presseavdeling +47 64 81 88 00

Charlotte Öqvist

Promotion Manager
charlotte.oqvist@umusic.com

Adelén er ute med ny singel8.12.2017 06:13Pressemelding

Adelén hadde i sommer et musikalsk stilskifte, da hun gikk fra latin-pop til et mer elektronisk-basert lydbilde. Hun slapp låten «Go Home», som hun selv har skrevet sammen med en britisk produsent og låtskriver. Nå er hun klar med oppfølgeren, «BIG BAD BITTER», også skrevet av henne selv og et produksjonsteam fra UK.  «BIG BAD BITTER» er en bassdreven elektropop-låt med innslag av funky gitar-riff. Den siste tiden har Adelén utforsket nye spekter av stemmen sin, og dette kommer godt frem i hennes siste singel. Hør låten HER. "«BIG BAD BITTER» er en feel-good låt med mye attityde. Den ble til en sen kveld i London under en session med de fantastiske låtskriverne Pete Hammerton og Dani Senior. Sangen handler om det å føle seg utilpass i en situasjon, hvor man egentlig bare vil komme seg unna, for å slippe å bli nettopp big, bad og bitter.” - Adelén   Biografi Adelén ble popstjerne over natten, da hun i 2013 deltok i den norske Melodi Grand Prix-konkurransen. Først tok hun første plass

U2 er i dag ute med Songs Of Experience1.12.2017 12:33Pressemelding

U2 er i dag ute med sitt 14. studioalbum Songs Of Experience. Albumet er spilt inn i bandets hjemby Dublin, i London og i Los Angeles og ble ferdigstilt tidligere i år. Songs Of Experience er produsert av Jacknife Lee og Ryan Tedder, med bidrag fra Steve Lillywhite, Andy Barlow og Jolyon Thomas. Albumet er tematisk forbundet med bandets forrige album Songs Of Innocence fra 2014. Titlene er inspirert av diktsamlingen Songs Of Innocence and Experience av den britiske dikteren William Blake. Der Songs Of Innocence trakk inspirasjon fra bandmedlemmenes liv på 70- og tidlig på 80-tallet, er låtene på det nye albumet en samling av personlige brev til stedene og folkene som ligger dem nære; familie, venner og fans.  I forbindelse med nytt album legger bandet ut på en massiv turné i Nord-Amerika neste år, med start i Tulsa 2. mai. Se full oversikt HER.   Trackliste til Songs Of Experience:   1. Love Is All We Have Left 2. Lights of Home   3. You’re The Best Thing About Me 4. Get out of Your Ow

Rolling Stones ute med On Air1.12.2017 11:25Pressemelding

I dag er det legendariske bandet ute med The Rolling Stones – On Air, som er en samling av sjeldne radiopptredener fra bandets tidlige år. Blant disse fins åtte låter som bandet aldri har sluppet kommersielt og som ble spilt på tidligere BBC-programmer som «Saturday Club», «Top Gear», «Rhythm and Blues» og «The Joe Loss Pop Show» mellom 1963 og 1965. I denne perioden besøkte bandet BBCs kontorer ofte, og søkte alltid å tilby lytterne noe nytt og annerledes. I tillegg til låter som aldri ble sluppet som singler eller på album, inneholder samlingen syv låter som bandet debuterte på radio før de ble sluppet som singler eller på album. Opptakene har gått gjennom noe som kalles «audio source separation». Det innebærer at de har blitt demikset slik at studioteknikerne har kunnet gå inn i den originale instrumentasjonen og vokalen for å gjenoppbygge og rebalansere for bedre lyd. On Air inneholder også klassikere som «( Can’t Get No) Satisfaction», «The Last Time» og «The Spider And The Fly».

Linda Vidala & KingSkurkOne med to remixer av Bængshot!26.11.2017 11:04Pressemelding

Rapper og produsent Linda Vidala og KingSkurkOne linket opp og hadde en studiosession sammen sent i 2016, med co-produsent Jørgen Ramm. Linda kom med beaten og Skurk kom spontant opp med hooket "Bængshot mafakka, er du hypp på å bli skækk eller?", som ble sommerens mest catchy linje!    I dag slipper de to remikser av den populære låta, som har rukket å streame nesten 8 millioner ganger på Spotify.   På den første remiksen, har de fått med seg hele Norges OnklP og Bergens store sønn, Kamelen.  Pål Tøien, bedre kjent som OnklP har etablert seg som en av Norges best kjente rappere. Han ble for alvor kjent for hele landet da han slapp "Styggen på ryggen", med Slekta.   Den unge hiphop-myten Kamelen har smelt godt fra seg det siste året: Si Ingenting er for moderne rap-klassiker å regne og sommerhiten Beng Beng Beng gir allerede gjenklang i Bergensgatene.   Hør "Bængshot (OnklP & Kamelen Remix) HER   På den andre remiksen, har de krysset landegrensene og fått med seg den svenske pop-prin

Turbonegro – Part III: RockNRoll Machine24.11.2017 10:55Pressemelding

Første låt ut fra det kommende Turbonegro-albumet er tittelsporet RockNRoll Machine. Hyperaktuell tematikk rundt kunstig intelligens og framtidsteknologi kjøres gjennom Turbo-prosessoren og kommer ut i form av tidenes feteste rock robot; han holder ut hele natta, leverer de feteste riffa, er billig i drift, og opererer hårfint på grensen mellom genial og stupid, akkurat som en god gammeldags rocker skal være!      Hør "RockNRoll Machine" HER     Turbonegro står som en bauta i norsk rock-historie med nesten 30 år på veien, og når den nye skiva slippes 2. Februar 2018 er dette så og si på dagen 20 år etter klassikeren Apocalypse Dudes. Deres niende studioalbum har fått den sedvanlig beskjedne tittelen ”ROCKNROLL MACHINE”. Bandet gjør noen få utvalgte klubbkonserter i Europa og USA i forbindelse med plateslipp, inkludert 4 norske.      09 feb: Folken, Stavanger 10 feb: USF Verftet, Bergen 16 feb: Samfundet, Trondheim 17 feb: Rockefeller, Oslo