SAS Live Music: The Fjords i lufta med SAS

29.3.2016 10:20 | Universal Music Norge

I dag, 29. mars, kan reisende med SAS mellom Trondheim, Oslo og Tromsø oppleve minikonserter med bandet The Fjords om bord flygningene.

- Vi lanserte SAS Live Music i januar og The Fjords er nå det tredje bandet som spiller minikonserter om bord for våre reisende, sier Marianne Orderud, markedssjef i SAS i Norge.

- Responsen de første månedene har vært svært god. Det er spennende å få være med å promotere unge norske artister i noe uvanlige omgivelser, og det er gøy å kunne overraske noen av våre passasjerer med live-underholdning i lufta.

Spiller Trondheim – Oslo – Tromsø - Trondheim
Trondheimsbaserte The Fjords er denne månedens SAS Live Music-band.

- I begynnelsen var det bare jeg som lekte meg med hjemmestudioet mitt. Jeg lastet opp et par spor og ble spillelistet på P3 temmelig kjapt. Jeg fikk med meg Oscar, Bardur og Kim fordi jeg visste de kunne takle allsidigheten i å spille i et liveband med de elementene jeg ville ha med, sier frontfigur Petter Vågan.

The Fjords slapp sitt debutalbum i fjor sommer, og har spilt på bl.a. By:Larm, Trondheim Calling, Pstereo og Sørveiv, på slutten av dagen i dag kan de legge til SK355, SK4418 og SK4587. Klokken 11:25 i dag tar SAS av fra Værnes og flyr mot Oslo. Om bord er to av fire bandmedlemmer i The Fjords, klare til å synge og spille i midtgangen på SAS-flygningen. Turen tar 55 minutter, etter en liten pause i Oslo reiser bandet videre med SAS til Tromsø, før turen ender i Trondheim igjen.

SAS har opptil nitten daglige avganger mellom Trondheim og Oslo, - Strekningen Værnes – Oslo lufthavn er vår mest trafikkerte rute av samtlige ruter SAS flyr. På det meste går vi med nitten daglige avganger mellom Trondheim og Oslo, å kunne tilby en spesiell musikalsk opplevelse til de reisende på vår mest trafikkerte rute i dag ser vi frem til, sier Marianne.

Om SAS Live Music
SAS Live Music er et samarbeid mellom plateselskapet Universal Music Norge og SAS i Norge. SAS Live Music ble først lansert 26. januar, bandet Casa Murilo slapp sin nye singel High Flyer og spilte ombord på strekningene Oslo-Trondheim, Trondheim - Bergen, Bergen - Stavanger og Stavanger-Oslo. 26. februar spilte Bendik minikonserter i SAS-loungen i innenrikshallen på OSL og om bord på strekningene Oslo – Stavanger, Stavanger – Bergen og Bergen – Oslo. Noen av de andre artistene det vil bli mulig å oppleve de neste månedene med SAS Live Music er Morten Myklebust, OMVR, Izabell, og Gundelach.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
SAS presseavdeling +47 64 81 88 00

Charlotte Öqvist

Promotion Manager
charlotte.oqvist@umusic.com

Adelén aktuell med dansbar popsingel18.8.2017 13:06Pressemelding

Etter et år i studio hvor hun har arbeidet med nytt materiale, er den norske sangerinnen Adelén endelig klar med ny musikk. Neste singel ut er «Go Home»  - en dansbar, urban popsang med et amerikansk særpreg, som er perfekt for de sene sommerkveldene.   Popartisten har nå beveget seg inn i et nytt landskap, hvor hun utforsker nye sider av seg selv - ikke bare som artist, men som låtskriver. Dette er nemlig den første låten Adelén gir ut som hun har skrevet selv. «Go Home» er laget i samarbeid med det anerkjente danske produsentteamet Providers, som tidligere har jobbet med store skandinaviske artister som Rasmus Seebach og Medina. Hør "Go Home" HER.   «Motivasjonen bak å skrive "Go Home" var å forsøke å fremstille et klisjéfylt scenario - hvor en jente ikke hører fra en gutt etter å ha blitt med han hjem, men med et rolleskifte. Realiteten er at dette går begge veier. Jeg synes det er kult og viktig at vi mer og mer blir åpne til at kvinner får uttrykke friheten t

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f