SAS Live Music: The Fjords i lufta med SAS

I dag, 29. mars, kan reisende med SAS mellom Trondheim, Oslo og Tromsø oppleve minikonserter med bandet The Fjords om bord flygningene.

- Vi lanserte SAS Live Music i januar og The Fjords er nå det tredje bandet som spiller minikonserter om bord for våre reisende, sier Marianne Orderud, markedssjef i SAS i Norge.

- Responsen de første månedene har vært svært god. Det er spennende å få være med å promotere unge norske artister i noe uvanlige omgivelser, og det er gøy å kunne overraske noen av våre passasjerer med live-underholdning i lufta.

Spiller Trondheim – Oslo – Tromsø - Trondheim
Trondheimsbaserte The Fjords er denne månedens SAS Live Music-band.

- I begynnelsen var det bare jeg som lekte meg med hjemmestudioet mitt. Jeg lastet opp et par spor og ble spillelistet på P3 temmelig kjapt. Jeg fikk med meg Oscar, Bardur og Kim fordi jeg visste de kunne takle allsidigheten i å spille i et liveband med de elementene jeg ville ha med, sier frontfigur Petter Vågan.

The Fjords slapp sitt debutalbum i fjor sommer, og har spilt på bl.a. By:Larm, Trondheim Calling, Pstereo og Sørveiv, på slutten av dagen i dag kan de legge til SK355, SK4418 og SK4587. Klokken 11:25 i dag tar SAS av fra Værnes og flyr mot Oslo. Om bord er to av fire bandmedlemmer i The Fjords, klare til å synge og spille i midtgangen på SAS-flygningen. Turen tar 55 minutter, etter en liten pause i Oslo reiser bandet videre med SAS til Tromsø, før turen ender i Trondheim igjen.

SAS har opptil nitten daglige avganger mellom Trondheim og Oslo, - Strekningen Værnes – Oslo lufthavn er vår mest trafikkerte rute av samtlige ruter SAS flyr. På det meste går vi med nitten daglige avganger mellom Trondheim og Oslo, å kunne tilby en spesiell musikalsk opplevelse til de reisende på vår mest trafikkerte rute i dag ser vi frem til, sier Marianne.

Om SAS Live Music
SAS Live Music er et samarbeid mellom plateselskapet Universal Music Norge og SAS i Norge. SAS Live Music ble først lansert 26. januar, bandet Casa Murilo slapp sin nye singel High Flyer og spilte ombord på strekningene Oslo-Trondheim, Trondheim - Bergen, Bergen - Stavanger og Stavanger-Oslo. 26. februar spilte Bendik minikonserter i SAS-loungen i innenrikshallen på OSL og om bord på strekningene Oslo – Stavanger, Stavanger – Bergen og Bergen – Oslo. Noen av de andre artistene det vil bli mulig å oppleve de neste månedene med SAS Live Music er Morten Myklebust, OMVR, Izabell, og Gundelach.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
SAS presseavdeling +47 64 81 88 00

Charlotte Öqvist

Promotion Manager
charlotte.oqvist@umusic.com

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven