Thon Eiendom

Sartor Storsenter - Etablering av felles eierselskap

Utvidelsen av Sartor Storsenter på Sotra utenfor Bergen vil bli endelig ferdigstilt sommeren 2016. Eierne av Sartor Storsenter, som har samarbeidet om utvikling av kjøpesenteret i mer enn 10 år, har nå valgt å etablere et felles eierselskap for Sartor Storsenter og Kystbygarasjen.

Det nye eierselskapet, Sartor Storsenter AS skal fra 1. desember 2015 eies med 60% av Olav Thon Eiendomsselskap ASA og 40% av Sartor Holding AS. Etableringen av et felles selskap er viktig for den videre utvikling av Sartor Storsenter, og vil styrke senterets markedsposisjon i konkurransen med andre kjøpesentre i Bergensregionen.

Det lokale selskapet Sartor Holding AS vil fortsatt forvalte utleiearealene, og Sartor Senterforvaltning AS vil fremdeles ha ansvar for daglig drift og markedsføring av senteret.

Med et samlet areal på rundt 80.000 kvadratmeter vil Sartor Storsenter bli et av Norges største og mest moderne kjøpesentre.Sartor Storsenter hadde i 2014 en samlet butikkomsetning på 1.681 mill. og var med dette Norges 15. største kjøpesenter.

________________________

Kontaktperson i Sartor Holding AS:

Adm dir Ernst M Einarsen
Tlf: 95913088
ernst@sartorholding.no

Om Thon Eiendom

Thon Eiendom
Stenersgata 2A

+47 23 08 00 00http://www.thoneiendom.no

Thon Eiendom er eiendomsdivisjonen i Olav Thon Gruppen, som eies av Olav Thon Stiftelsen. Divisjonen består av bolig, kjøpesenter og næringseiendom. Olav Thon Gruppen eier ca. 480 eiendommer i Norge og 25 i utlandet, og eier/forvalter ca.100 kjøpesentre i Norge og Sverige.

Følg saker fra Thon Eiendom

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Thon Eiendom på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Thon Eiendom