Gelato

Sapa satser på bærekraftig markedsføring med Gelato

5.1.2017 08:30 | Gelato

Oslo, 5 januar 2017 – Sapa, den norske verdenslederen innen aluminiumsløsninger, kunngjorde et nytt samarbeid med norske Gelato Globe for trykking og distribuering av markedsmateriell på tvers av 40 kontorer verden over. Samarbeidet er en del av Sapas satsning på bærekraftig utvikling og effektivisering. I løpet av de neste 24 månedene skal selskapene jobbe sammen mot å redusere Sapas volum av kommersielle trykksaker opp mot 50 prosent og transportavstander knyttet til frakt av markedsmateriell med 90 prosent.

Sapa er verdensledende innen aluminumsløsninger og tilbyr en rekke byggsystemer, dører, vinduer og fasadeløsninger til kunder over hele verden. Selskapet har i dag over 22 000 ansatte og kontorer i over 40 land. Selskapet har en visjon om å endre aluminiumsbransjen ved å fokusere på innovative og bærekraftige produktløsninger.

Samarbeidet med Gelato gjør at visjonen også kan tas videre til Sapas markedsavdeling. Gelato tilbyr selskapet en bærekraftig og nyskapende løsning for lokal produksjon og distribusjon av trykket markedsmateriell, visittkort, brosjyrer og rapporter.

- Vi har aktivt vært på jakt etter nye, mer bærekraftige måter å håndtere vår merkevarebygging og trykking av markedsmateriell. Da vi kom over Gelato Globe plattformen fikk vi en løsning som både hjelper oss å bygge merkevaren vår, samtidig som vi har muligheten til å gjøre trykking av markedsmateriell lokalt. Det er betydelig mer bærekraftig og effektivt, sier Hilde Haugen Kallevig, VP External Communications i Sapa.

Gelato Globe kombinerer digital merkevarebygging og lokal trykking. Printfiler lagres, redigeres og deles gjennom en nettskyløsning tilgjengelig både på PC, nettbrett og smarttelefoner. Når produktet er bestilt, deles filen automatisk med et høykvalitets, profesjonelt trykkeri i Gelatos nettverk, og produseres nærmest mulig leveringsadressen. Teknologiløsningen eliminerer tollavgifter, kutter fraktkostnader, reduserer trykkvolum og minsker karbonutslipp.

- Trykket markedsmateriell er et svært effektivt verktøy. Tidligere har bedrifter bestilt og trykket alt materiell sentralt og i store volumer, via offset trykkmaskiner. I dag har vi digitale teknologiløsninger som gjør det mulig å trykke lokalt og i små, nøyaktige mengder. Dette betyr at materialet kan tilpasses hver enkelt målgruppe og selskaper kan produsere langt mindre volum. Markedsledere som Sapa deler vår visjon for en mer bærekraftig trykkeribransje, sier Henrik Müller-Hansen, administrerende direktør i Gelato.

Om Gelato

Gelato
Snarøyveien 30 C

+47 4550 4103http://www.gelato.com

Om Gelato Globe:

Gelato Globe er en helhetlig bedriftsløsning for trykket materiale og markedsføring. Brukere kan skape, organisere og distribuere trykket materiale over hele verden, fra hvilken som helst enhet. Gelato plattformen er tilgjengelig på 10 språk, støtter 22 valuater og leverer trykksaker til 40 land via en global nettskyløsning.