Santander ny NFF-samarbeidspartner

Banken Santander blir hovedpartner for esport i NFF, og vil samtidig være partner inn mot NFFs aldersbestemte landslag.

NFF arrangerer en stor esportturnering på Ullevaal Stadion 13.oktober, i forkant av Nations League kampen Norge – Slovenia. Vinneren av denne turneringen får tilbud om å bli en del av NFFs esportlandslag.

- Visjonen til NFF er «Fotballglede, muligheter og utfordringer for alle». Her treffer avtalen med Santander klokkerent, om enn i en utvidet tolkning. Esport er et voksende fenomen, spilles av både gutter og jenter, er globalt, og kan spilles hele året. Vi mener Esport også bidrar til å styrke den generelle fotballinteressen og er glade for at en aktør som Santander vil hjelpe oss med å utvikle dette tilbudet, sier kommersiell direktør i NFF, Erik Loe.

- Esport på høyt nivå er ingen uskyldig lek. Det krever øvelse, konsentrasjon og mental styrke på toppnivå. Organisert esport vekker nå enormt engasjement internasjonalt, og det er anslått at nesten en halv milliard vil være tilskuere til esport i løpet av 2019. Samtidig er selve sporten fortsatt ung. For en bank som har ambisjoner om å lede an i utviklingen av finansbransjen føles det naturlig å støtte utviklingen og profesjonaliseringen av en sport som skaper en ny type entusiasme og fellesskap, sier Knut Øvernes, leder for Santander i Norge.

I tillegg til esport, så går altså Santander inn og bidrar til å styrke satsingen på aldersbestemte landslag.

- Våre yngre landslag har til fulle bevist dette året at de er i Europa-toppen. Det skaper velfortjent oppmerksomhet og interesse, både fra publikum, mediene og sponsorer. Det er vi glade for. Santanders involvering i internasjonal fotball viser at vi har fått en partner som er genuin i sitt engasjement, og som kan tilføre oss mye, sier Loe.

- Med historisk gode resultater i sommer fikk Fotball-Norge en gavepakke av store øyeblikk fra både jentene og guttene på de yngre landslagene. Det var spesielt inspirerende å se hvor viktig lagånden og spillegleden var: Lagene skapte resultatene SAMMEN, og samholdet kunne føles helt opp på tribunen. Vi er henrykt over at vi nå får støtte disse unge norske talentene og at vi kan gi dem muligheten til videre satsing, sier Øvernes.

Santander, som er en av verdens største banker, satser tungt på fotball. Banken ble nylig annonsert som offisiell banksponsor for UEFA Champions League, og er hovedpartner for den spanske toppserien La Liga.

- Fotball engasjerer og skaper hverdagsverdi langt utenfor banen. Både glede og skuffelser skaper magiske øyeblikk og samler vennegjenger, familie, supporterklubber og lokalsamfunn i hele Norge. Vi har store forventninger til hvordan de yngre landslagene utvikler seg, avslutter Øvernes.