Santander Consumer Bank utvider sitt samarbeid med Nets

27.2.2017 09:01 | Nets Branch Norway

(Oslo, 27. februar 2017) Santander Consumer Bank og Nets har allerede en langtidsavtale, som dekker Norge og Danmark. Denne nye avtalen er en forlengelse for å inkludere Sverige.

Santander Consumer Bank bruker løsningene til Nets i sine virksomheter i Norge og Danmark hvor deres kredittkortporteføljer har blitt migrert til Nets CMS. Fremover vil Nets også bidra til utviklingen av Santander Consumer Banks kredittkortprogrammer og drift i Sverige. Med CMS-løsningen fra Nets vil Santander Consumer Bank være i stand til å oppnå en skalerbar og helhetlig løsning for sin nordiske virksomhet.

"Vår kjernevirksomhet er å levere bilfinansiering, kredittkort og forbrukslån. Vårt mål er å være det foretrukne og ledende finansselskapet for våre partnere og kunder i Norden. Den nye avtalen med Nets støtter vårt mål, og vil øke vår effektivitet gjennom samordning av våre kortsystemer", sier Carolina Brandtman, Managing Director for Santander Consumer Bank, Sverige.

Avtalen omfatter kortkonto og produktledelse, transaksjonsbehandling, tvisteløsning og tilbakeføringer, implementering av nye kortprodukter, administrasjon av innkommende kort, samt blokkering og nødhjelp for Santander Consumer Banks kunder. Alt dette vil bli levert gjennom CMS-plattformen og eksisterende løsninger for transaksjonshåndtering drevet av Nets.

Susanne Brønnum, Group Executive Vice President, Financial & Network Services i Nets sier: "Vi er svært fornøyd med at Santander har valgt å utvide sitt samarbeid med oss. Santander Consumer Bank og Nets har hatt et langsiktig forhold, hele veien tilbake til oppstarten av Bankia Bank i 2001. Nets har støttet utvidelsen av Santander, først med levering av kortutstedelsestjenester, og senere med utvidelse til administrasjon av deres egne kredittkort, basert på Nets` nye CMS-plattform".

Om Santander Consumer Bank:
Santander Consumer Bank AS er en del av Banco Santander, et av verdens største finanskonsern. Hovedkontoret for Norden er på Lysaker og det er 1300 ansatte til sammen i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Norden er definert som et satsningsområde og den nordiske enheten har et forvaltningskapital på NOK 82 mrd. og over 1.3 millioner kunder. Santander Consumer Bank er ledende innenfor bil- og fritidsfinansiering, og tilbyr også kredittkort, Sales Finance, forbrukslån og spareprodukter.