Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank fusjonerer

1.Juli 2015 trer fusjonen mellom Santander Consumer Bank AS og Santander Consumer Bank AB (tidligere GE Money Bank) i kraft. Dette innebærer at banken skal operere i Norden med norsk banklisens, regulert av det Norske Finanstilsynet.

– Siden oppkjøpsprosessen av GE Money Bank AB i Norden startet i juni 2014 har vi hatt som mål å snarest mulig gjennomføre en fusjon av de to søsterselskapene. Nå har vi fått de siste godkjenningene fra tilsynsmyndlighetene og ser fram mot å møte markedet som én slagkraftig aktør som dekker hele det nordiske markedet, sier Administrerende Direktør, Michael Hvidsten.

Santander Consumer Bank AS har sitt nordiske hovedkontor i Oslo, med filialer i Sverige og Danmark, og datterselskap i Finland. Banken vil ha en total utlånsportefølje på 12 millarder Euro, 1,4 millioner kunder og 6000 samarbeidspartnere i Norden.

– Vi har en klar vekststrategi. Santander er størst i Norden på bilfinansiering og spesialister på kredittkort, forbrukslån og sparing. Målet er å bli ledende i Norden innen flere av disse områdene. Vi skal være konkurransedyktige på et fornuftig kostnadsnivå for å kunne være det beste alternativet for våre kunder og samarbeidspartnere. Målet er å utvikle enda bedre produkter og løsninger som partnerne, kunder og våre eiere definitivt vil ha nytte og glede av, sier Michael Hvidsten.

Bakgrunn:
Santander Consumer Bank Finance S.A. (Spania) signerte avtalen om virksomhetsoverdragelse av GE Money Bank AB i juni 2014.  I november 2014 var oppkjøpet gjennomført og GE Money Bank endret navn til Santander Consumer Bank AB. Santanders nordiske virksomhet har frem til fusjon operert som to legale enheter, med banklisenser i Norge og Sverige. Fra 1. juli 2015 fusjonerer de to søsterselskapene, der det er besluttet å bli en norsk enhet, regulatorisk underlagt det Norske Finanstilsynet og med videreføring av navnet Santander Consumer Bank AS.

Santander Consumer Bank er en del av Banco Santander, et av verdens største finanskonsern og den største banken i Eurosonen målt i markedsverdi. Santander har i dag 117 millioner kunder, over 13 000 filialer og mer enn 180 000 ansatte.

Om Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank
3602 Kongsberg

Bakgrunn: Santander Consumer Bank Finance S.A (Spania) signerte avtalen om virksomhetsoverdragelse av GE Money Bank AB i juni 2014. I november 2014 var oppkjøpet gjennomført og GE Money Bank endret navn til Santander Consumer Bank AB. Santanders nordiske virksomhet har frem til fusjon operert som to legale enheter, med banklisenser i Norge og Sverige. Fra 1. juli 2015 fusjonerer de to søsterselskapene, der det er besluttet å bli en norsk enhet, regulatorisk underlagt det Norske Finanstilsynet og med videreføring av navnet Santander Consumer Bank AS. Santander Consumer Bank er en del av Banco Santander, et av verdens største finanskonsern og den største banken i Eurosonen målt i markedsverdi. Santander har i dag 117 millioner kunder, over 13 000 filialer og mer enn 180 000 ansatte. Banco Santander har samlet forbruksfinansiering under navnet Santander Consumer og er en av de ledende tilbyderne av forbruksfinansiering i Europa.

Følg saker fra Santander Consumer Bank

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Santander Consumer Bank på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.