JobbAktiv

Sanner ønsker høyere kvalitet på karriereveiledning

Regjeringen ønsker høyere kvalitet i karriereveiledningen i Norge.

Torsdag 31. januar åpner kunnskaps- og integreringsminister Jan Tore Sanner den nasjonale karriereveiledningskonferansen på Gardemoen. Målgruppen for konferansen er alle som jobber med arbeid og inkludering: NAV, vekstbedrifter, attføringsfeltet, som rådgiver i videregående/ungdoms-skole, opplæringskontor, voksenopplæring eller annen virksomhet der karriereveiledning er aktuelt. Regjeringens mål med karriereveilednings-tjenester i framtiden er høyere kvalitet i alle sektorer.

- Kreativitet er en etterspurt kompetanse i et arbeidsliv i rask utvikling. De som tilpasser seg arbeidslivets behov ved å utvikle etterspurte ferdigheter og egenskaper vil bli vinnere i arbeidsmarkedet. Hvordan kan vi som karriereveiledere bidra til at veisøkerne tilegner seg entreprenørielle ferdigheter som kreativitet og initiativ? spør seniorrådgiver Ragnhild By ved OsloMet. By er en av et tosifret antall forskere, eksperter og praktikere fra karriereveiledningsfeltet som setter hverandre i stevne for å bidra til høyere kvalitet på norsk yrkesveiledning.

Kontakter

Kontaktperson er Knut Ivar Aarstein, Jobbaktiv.no, Mob. 45221200, mail: knut@jobbaktiv.no

Jan Tore Sanner. Foto: Marte Garmann

Om JobbAktiv

JobbAktiv
Nordnesveien 1
8450 Stokmarknes

Konferanser er i utgangspunktet en kostbar investering. Vi tar ikke lett på den oppgaven det er å skal dekke våre kunders behov for kunnskap. Kunnskap endrer veien videre, og derfor leier vi kun inn de dyktigste foreleserne innen sin bransje. Vi har heller ikke et stort apparat som skal ivaretas, og vi har lave kostnader. Slik kan vi tilby topp forelesere til lavest mulig pris. Følg oss på Facebook, da vil du få oppdatering om aktuelle konferanser, samt muligheten til å utfordre oss på dine behov. I tillegg er du som deltaker velkommen til å gi oss tilbakemelding på konferansene våre.