Sammen for kunden og samfunnet

Rambøll samler Tønsberg- og Sandefjordkontorene til Vestfolds største rådgivermiljø innen bygg og anlegg.

Øystein Hjørnevik (t.v) næringssjef i Tønsberg kommune var tilstede under åpningen og fortalte blant annet om mål å bli topp tre utenfor Oslo både med hensyn til bo- og næringsattraktivitet. Her i samtale med Ole-Petter Thunes, administrerende direktør i Rambøll.

Nylig var det offisiell åpning i Fjordgaten 15. Temaet for samlingen var næringsutvikling i området.

- Samlokaliseringen gjør kontoret mer robust. Spesielt positivt blir det å få prosjektleder- og vannmiljøet tettere på de andre fagene som bygg, elektro, geoteknikk, plan og arkitektur, transport, bane, areal- og eiendomsjus samt transportplanlegging, sier Anette Werkland, kontor- og seksjonsleder for Veg.

Kontoret med vel 75 ansatte, har i tillegg 1500 nasjonale og 15.000 globale kolleger i ryggen. Dette gir en faglig trygghet og styrke både for de ansatte og for kundene.

For kunden og samfunnet
På Tønsbergkontoret sitter noen av Rambølls mest erfarne rådgivere innen vei og samferdsel. Flere her har bidratt til synlige prosjekter som for eksempel Holmestrand stasjon og Farrisbrua. Dette er ikke bare en togstasjon og en bru. - Dette er banebrytende ingeniørkunst som tilrettelegger for pendling, gjør Holmestrand sentrum mer attraktiv å bo i samt skaper tryggere veier. For meg er dette symboler på rådgiverens viktige, men ofte «usynlige» bidrag for kunden og samfunnet, sier Ole-Petter Thunes administrerende direktør i Rambøll.

Område i vekst
Samtidig er Tønsberg en by i vekst og endring, med et bysentrum som må tilpasses nye forbruksmønster. Med mer netthandel er det flere butikker som sliter, og det må legges til rette for ny bruk av lokalene og at sentrum brukes på en annen måte enn før. Her kan Rambølls kombinasjon av lokal kjennskap og global erfaring spille en viktig rolle.

- Tønsberg som knutepunkt og Rambøll som arbeidsgiver er en sterk kombinasjon for dem som vil bo i området, men likevel ønsker å ha mulighet til å jobbe på spennende prosjekter lokalt, nasjonalt eller globalt, avslutter Thunes.

Flere kolleger mere samhandling.
Ingen fest uten kake.