Sam Smith tilbake med norske produsenter

Etterfulgt av den globale suksessen med debutalbumet In The Lonely Hour, slapp Sam Smith i dag sin nye singel "Too Good At Goodbyes".

"Too Good At Goodbyes" er hans første utgivelse siden #1 hit'en "Writing's On The Wall" fra James Bond filmen "Spectre" i 2015

Låten er skrevet med samarbeidspartneren Jimmy Napes og Stargate. Video er ute på Spotify i dag.

Om låten sier Smith selv; “This song is about a relationship I was in and it's basically about getting good at getting dumped. It's been a long while since I've put any music out and I feel that this first single sets the tone of what is to come.”

For å gi fansen en smak av hva som kommer og feire sin retur vil Sam ha intime konserter i London, New York, Los Angeles og Berlin. Dette vil være en sjelden mulighet til å fange den globale superstjernen i en så intim setting.

Det har gått over tre år siden Sam Smiths debutalbum ble utgitt, og siden da har han solgt over 12 millioner album, ligget på toppen av hitlistene og vunnet en rekke imponerende priser, blant annet en Oscar, en Golden Globe, tre Brit Awards, tre Billboard Music Awards og fire Grammy Awards.

The Killers til Telenor Arena18.9.2017 10:32Pressemelding

Det amerikanske rockebandet The Killers tar med seg sin Wonderful Wonderful Tour og kommer til Telenor Arena 23. februar 2018. Billetter er i salg på Tickemaster fra 22. september. The Killers slipper sitt femte studioalbum, deres første på fem år, førstkommende fredag. Albumet er produsert av Jacknife Lee og spilt inn i bandets eget Battle Born studio i Las Vegas, og i Jacknife's studio i Los Angeles. Wonderful Wonderful er bandets mest fremtidsrettede album, men i kjent The Killers stil som gjør dem til et av verdens største og elskede rockeband. Deres forrige album, Battle Born fra 2012, gikk til nummer to på den offisielle albumlisten her hjemme. Oppfølgeren, Day & Age fra 2008, toppet listen mens deres monster-hit “Humans” toppet singellisten. I februar kan du oppleve bandet og deres forrykende liveshow i Telenor Arena.

Ny single fra Ida Jenshus15.9.2017 11:40Pressemelding

I dag slipper Ida Jenshus den nye singelen ”Greatest Love”. Låten produsert av Jenshus selv, og skrevet i samarbeid med J.D. Souther (Eagles, Linda Ronstadt).   Singelen er hentet fra albumet ”Two Worlds”, som ventes i oktober. "Greatest Love” reflekterer lydbildet på det kommende albumet, som er mer nedstrippet enn før. Låten, tekstene og stemmen min er mer i sentrum enn tidligere. Jeg har aldri vært så spent før et låtslipp før. Det er både spennende og skremmende å dele noe så personlig og selvutleverende som denne sangen”, foreller Jenshus.   Etter albumslippet legger Jenshus ut på Norgesturné, og tar turen innom følgende steder:  23. september – Soknadal Musikkfestival 10. november – KulturYkirken, Holmestrand 11. november – Munkehaugen, Arendal 15. november – Drammen teater 17. november – Oslo Konserthus 18. november – Otta Kulturhus 19. november – Olavshallen, Trondheim 22. november – Elverum kulturhus 24. november – Brenneriet, Smøla 25. november – Gamle Kulturhuset, Molde

Niall Horan debuterer med soloalbum15.9.2017 11:28Pressemelding

Niall Horan er i dag klar med sin nye singel "Too Much To Ask". Låten blir å finne på hans første soloalbum Flicker som slippes 20. oktober. "Too Much To Ask" er den første låten Niall begynte å skrive på da han startet prosessen med debutalbumet for ett år siden. Låten er skrevet i samarbeid med Jamie Scott og produsert av Greg Kurstin, som også produserte "My Town". For tiden er han på Flicker Sessions 2017 Tour og spilte nylig i Stockholm for et utsolgt Annexet i Globen.  Horan har solgt over 70 millioner album med One Direction. Som soloartist slapp han låtene "This Town" og "Slow Hands" som har solgt til platina i flere land. Sistnevnte singel gikk #1 i 44 land, har streamet over 820 millioner og har blitt utropt til en av "Best Songs Of 2017 So Far" av Billboard. Hittil i år har han mottat priser som People’s Choice, Teen Choice, Radio Disney Music og iHeartRadio MMVA awards.

Odd Nordstoga slipper nytt kapittel15.9.2017 11:28Pressemelding

I dag slipper Nordstoga singelen «Det fine som kan bli», første låt ut fra det kommende kapittelet «Mykje varme», som er ute den 22. september.  Odd Nordstoga annonserte tidligere i år at han vil slippe en rekke nye låter utover i 2017. Sangene kommer i kapitler, som til slutt vil samles i et album i februar 2018. Første kapittel «Mykje lyd» ble sluppet på forsommeren. Dette kapittelet ble innledet med singelen «Fri», som fremdeles spilles hyppig på radio. «Det fine som kan bli» er ein låt om ein familie i bil på veg til sommarferie, og alt ein slik tur kan få ein til å tenke på. Det handlar om juni månad og om alt det andre som lovar meir enn det kjem til å halde. Men du og du som det lovar godt.» - Odd Nordstoga «Det fine som kan bli», er skrevet av Nordstoga selv, og spilt inn i studioet Amper Tone i Oslo med Bård Ingebrigtsen bak miksepulten.     Odd Nordstoga fra Vinje i Telemark har tidligere gitt ut femten album; hvorav to med bandet Something Odd, tre duettplater og ett med gr

One-shot video fra Astrid S14.9.2017 17:24Pressemelding

Astrid S slapp musikkvideoen til ”Think Before I Talk” i dag. Astrid S sin nye singel, ”Think Before I Talk”, har allerede strømmet nærmere 10 millioner ganger på Spotify. Låten ligger an til å bli hennes sin største suksess til nå. Den har allerede toppet Spotify Norge, Apple Music og VG-lista, samt vært #10 på Spotify Danmark, #27 i Sverige og inne i Topp 160 globalt. Musikkvideoen følger Astrid S mens hun fremfører låten i en drømmeverden fylt med farger og lys. Regissør Andreas Öhman har også arbeidet med Astrid S tidligere – blant annet videoen til ”Such A Boy”, hvor hun spilte mot Skam-stjernen Hermann Tømmeraas. Denne gangen er musikkvideoen filmet i én tagning. Astrid S har lagt ut på verdensturné hvor hun skal gjøre 30 konserter i Nord-Amerika, Europa og New Zealand. En rekke konserter er allerede utsolgt. Sjekk www.astridsofficial.com for alle datoer.

R.E.M. feirer «Automatic For The People» med svær utgivelse14.9.2017 16:10Pressemelding

Rockelegendene gir ut flere nye utgaver av ikoniske «Automatic For The People» i forbindelse med albumets 25-årsjubileum. 10. november kommer en remastret utgave av albumet i flere forskjellige pakker, blant annet i en Deluxe Anniversary Edition der hele albumet har blitt mikset ved hjelp av banebrytende Dolby Atmos-teknologi som gir langt mer omfattende lytteropplevelse. 4-disc Deluxe Utgaven inneholder også en mengde med materiale som aldri tidligere har blitt utgitt. Bandet har valgt ut 20 demoer fra arbeidet med «Automatic For The People», deriblant låta «Mike’s Pop Song» som er ute på strømmetjenestene i dag. Den inneholder også live settet «Live at The 40 Watt Club», som bandet fremførte i hjembyen Athens i Georgia 19. november 1992. Se det vedlagte dokumentet for full oversikt over de forskjellige formatene, som kan forhåndsbestilles fra og med i dag.  «Automatic For The People» har blitt solgt i over 18 millioner eksemplarer på verdensbasis og toppet hitlistene i en rekke land,