Rytmeklubben slipper Like That!

Rytmeklubbens nyeste singel «Like That» blander klubbmusikk med popteft og høyklasseproduksjon, en stemning som ofte kalles NorClub for å beskrive den nordiske touchen.

«… fengende og elastisk klubbmusikk foretrukket av kjennere som Ryan Hemsworth, Eclair Fifi og Cashmere Cat.» - The FADER

Hør Like That her!

View post on imgur.com

Rytmeklubben er et DJ/produsent-kollektiv bestående av Henrik The Artist, Hi-Tom, DJ Karaoke og Torjus. De møttes som studenter i Trondheim, og inspirert av klubben SUPA og «Raw Juice»-kveldene der – hvor landsmenn Cashmere Cat og Slick Shoota DJ-et – skapte de et unikt klubb-boyband, som de ironisk liker å kalle det.

«Like That» er en sang som handler om den bittersøte følelsen når noe som egentlig var veldig fint og enkelt står i fare for å bli komplisert og vanskelig. Sangen handler om når du ligger med noen og syns det er chill men så begynner liggepartneren å få følelser og så blir det stress. Vi var mye i Stockholm i høst og laget sanger, og vi laget faktisk denne sangen den dagen vi våknet opp til nyhetene om at Donald Trump hadde vunnet presidentvalget i USA. Det var jo litt rart å skulle gå å lage en sang da, men linjer som ‘I don’t want you like that’ kan tolkes i både den ene og den andre retningen. Selv om det ikke på noen måte er en sang som handler om Trump, så er det i alle fall noe med at alle har lov til å eksistere og føle ting og sånn, men det betyr kanskje ikke at vi vil at de skal være president (eller kjæreste, lmao)

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald