Rytmeklubben følger opp singelen "Like That" med "Impatience" 9. juni!

"Impatience" er en leken og løssluppen låt som videreutvikler det vi kan kalle Rytmeklubbens signatursound: Fengende rytmer og drivende bass sammen med muntre synther og en kvalitets-topline. Denne gang er vokal levert av canadiske EVA, og tracket bærer preg av topp kvalitet og detaljorientert produksjon. Ikke så rart kanskje, når Rytmeklubben består av fire produsenter i ypperste klasse. Rytmeklubben er sine egne største kritikere, og det høres at alle låtene må gjennom et trangt nåløye før de kan slippes for massen.

Hør "Impatience" her!

Rytmeklubben er produsentgruppe bestående av Henrik the Artist, Hi Tom, Torjus og DJ Karaoke. De lager de lager elektronisk musikk som tar inspirasjon fra klubbmusikk med inn i pop, de gjør remixer, spiller livekonserter og arrangerer klubbkvelder. Som barn av den norske klubbscenen som fostret blant andre Cashmere Cat, Lido og Drippin leverer Rytmeklubben en frisk og innovativ tilnærming til popmusikk. Forrige singel «Like That» har streamet over 4,5 millioner ganger, og Rytmeklubben har blitt plukket opp av RCA i USA for å videre pushe kvartetten utover landegrensene. Forvent topp kvalitet fra denne gjengen.

"Impatience" er ute på alle plattformer 9. juni.

Foto: Jamie Adam Rosenberg
Foto: Jamie Adam Rosenberg

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald