Nordek AS

Ryfylke trelast valgte å bli med i XL-BYGG

Ryfylke trelast er en tradisjonsrik bedrift som ligger på Tau i Rogaland. Etter en grundig prosess har man bestemt å tilslutte seg et fellesskap fra 1. januar 2017 og bli en profilert XL-BYGG butikk.

På bildet ser vi f.v. Gunnar Amdal, Aleksander Amdal, Roy Børre Veland og Reidar Veland som alle gleder seg til å åpne XL-BYGG butikk.

Daglig leder Gunnar Amdal ser behovet for å utnytte synergiene som ligger i et kjedesamarbeide både hva gjelder kompetanse, innkjøp og markedsføring og særlig en kjede som aktivt jobber for å gjøre den lokale bedriften enda mer aktuell for sitt marked.

Dette blir den første XL-BYGG profilerte butikken i Ryfylke, nærmere bestemt på Strandalandet og blir en milepæl for XL-BYGG. Kjeden er stolte over at XL-BYGG ble valgt som samarbeidspart. XL-BYGG har sin hovedfokus på tyngre byggevarer slik som gulv, tak, vindu, isolasjon og festemidler i tillegg til trelast.

Ryfylke Trelast ble etablert i 1946 og er i dag den største totalleverandøren av byggetjenester på Strandalandet, både når det gjelder bolig og byggevarer. Bedriften har egne byggefelt, tomter, hytteområder, boligprosjekter og konsepter. Kompetanse, trygg gjennomføring og et tett samarbeid med underleverandører og partnere har gjennom årtier sikret kundene den beste løsningen. Det er til sammen 46 ansatte som jobber mot å bygge folks drømmer!

Ryfylke trelast blir en av over 300 XL-BYGG butikker i Norge, Sverige og Danmark. XL-BYGG betjener proff- og privat markedet, og er faghandel innen trelast og byggevarer. Kjeden fokuserer på kjente merkevarer.

Bilder

Om Nordek AS

Nordek AS
Briskeby Arena, Fredvang allè 10
2304 HAMAR

469 36000http://www.nordek.no

Nordek AS består av kjedene XL-BYGG, Blink Hus og Hellvik Hus. Gjennom disse markedsføringskjedene har man forretningsområdene Byggevare, Hus og Hytte.
Nordek er en attraktiv samarbeidspartner for alle bedrifter som ønsker å drive sin egen virksomhet og samtidig være tilknyttet et fellesskap som tilfører bedriften konkurransefortrinn og varige verdier.

Følg saker fra Nordek AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Nordek AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Nordek AS

BJørndalen og XL-BYGG satser på unge skiskyttere30.10.2014 11:46Pressemelding

OLYMPIATOPPEN: Noen år tilbake etablerterte tidenes mestvinnende vintersportsutøver ”Ole Einar Bjørndalen-fondet” sammen med XL-BYGG, som har vært hans trofaste støttespiller gjennom mange år. Nå skal fondet bidra til målrettet utvikling av skiskyttertalenter de neste fire årene. Målet er å dele ut 14 profesjonelle skiskyttergevær fordelt på fire idrettslag per år, totalt 56 våpen til en utsalgspris på om lag 28.500 kroner. Nye, proffe skiskyttergevær er kostbare for idrettslagene, og skiskytterkongen har selv erfart konsekvensene av å være utstyrt med feil våpen i en viktig oppbyggingsfase.