Rybak presser fortsatt vinneroddsen

Alexander Rybakk er i støtet på MGP-scenen i Lisboa, og er oddstippernes nest heteste favoritt når showet starter i kveld. Vinneroddsen presses stadig nedover.

Da oddsen på Eurovision åpnet i februar, var Rybakks ”That’s how you write a song” en såkalt ”middelhavsfarer” til 25 i odds. I løpet av mai har oddsen falt fra 18 til syv ganger innsatsbeløpet, noe som gjør Rybakk til feltets nest største favoritt. Bare Isreal er større favoritt til å vinne MGP-finalen.

-Når oddsen settes fra starten, er det selskapene selv som setter oddsen. Alle endringer etter det, kommer som følge av hva tipperne spiller på. Det betyr at tipperne over hele Europa har stor tro på Rybakk som vinner, etter hvert som rapportene om et forrykende sceneshow når lesere og seere over hele Eurpoa, forklarer Steffen Løvholen, PR Manager for Unibet Norge.

Israels bidrag er fremdeles favoritt til å vinne, og er eneste land med større oddsforandring siden start enn Norge.

-Vel så viktig som oddsen i seg selv, er oddsforandringene, siden de sier noe om hvilke artister som trender. For bare noen dager siden var oddsen på Rybakk 18, i dag er den syv, og vi får fremdeles utrolig mange spill på Rybakk fra hele Europa. Den eneste låten som har hatt større oddsendring er Israel, som har gått fra 35 til 2.75 i odds, avslutter Løvholen

Om Norge vinner finalen, blir Rybakk kun den andre artisten som vinner Eurovision to ganger. Den første var Johnny Logan i 1980 og 1987.

Utvalgt odds på vinner av Eurovision:

Israel: 2,75
Norge: 7,00