Ruter velger Nets

(Oslo, 8. mai 2017) Ruter, som står for over halvparten av landets kollektivtransport, velger Netaxept-løsningen fra Nets som sin betalingsplattform for nett- og mobilhandel. Avtalen har en varighet på to år med opsjon på ytterligere to år, og har kommet på plass etter en anbudsrunde.

Nets overtar med dette håndteringen av kortbetaling for Ruters kunder når de kjøper et reisekort på nett eller reiser i RuterBillett-app.

Tilpasset fremtiden
Netaxept-løsningen fra Nets tilpasses hele tiden nye betalingsløsninger, som mobile lommebøker eller nye internasjonale betalingsløsninger, etterhvert som de lanseres. Løsningen benytter responsivt design som bidrar til en forenkling for Ruter ved at de kan benytte et felles grensesnittet for sine ulike digitale betalingsløsninger.

— Fokuset på økt kollektivtrafikk i Oslo og Akershus stiller også store krav til stabilitet og driftssikkerhet for betalingsløsningene. Det er derfor veldig gledelig at Ruter valgte oss som leverandør, sier Senior Vice President, Dag Van Baal i Merchant Services hos Nets.