Ruteåpning for skotske Loganair

I dag gikk første fly til Manchester og Inverness direkte fra Bergen.

Loganairs nye direkterute åpnet torsdag 10. mai 2018

Den nye ruten ble feiret med bergenske skillingsboller, skotskrutet mønster og udyret fra Loch Ness.

Nå kan Vestlendinger reise direkte til grønne og frodige Inverness. For dem som er interessert i whisky er ruten en gavepakke. Og at man med en kort mellomlanding kan fly til Manchester gjør ruten ekstra relevant. Flere av passasjerene i dag hadde funnet ut at den nye ruten var nettopp raskeste veien til Manchester.

Også passasjerene som landet i Bergen, fra Inverness i dag, var begeistret for enkelheten og hvor tilgjengelig Norge nå er.

Ruten til Inverness går tirsdager, torsdager og søndager. Flyet til Manchester har et kort stopp i Inverness, men passasjerene blir sittende i flyet, et Embraer 145 jetfly.

Fem destinasjoner

Flyselskapet tilbyr også en rute til Glasgow, som startet i fjor sommer. Ruten starter 25. mai, og går til 9. september på fredager og søndager.
Lørdagsruten til Orknøyene vil gå mellom 23. juni og 18. august, og det blir to ukentlige avganger til Shetland, onsdager og lørdager, mellom 26. mai og 18. august.

Shetland og Orknøyene er øygrupper utenfor kysten av Nord-Skottland, som har uberørte strender, et bemerkelsesverdig dyreliv, gamle arkeologiske funnsteder, rik historie og et fantastisk kystlandskap.
Inverness har en flott beliggenhet ved elven Ness, i den nordlige enden av Skottlands «Great Glen». Om sommeren kommer mange på jakt etter sjøuhyret Nessie, men området i seg selv er også verdt et besøk, om man velger et cruise på Loch Ness eller et måltid i en av byens utmerkede restauranter.

Glasgow er et mekka for shopping, kultur, passer godt for weekendturer. Byen har masse restauranter, pulserende natteliv, førsteklasses shopping og turistattraksjoner for hele familien.

Manchester er en by full av museer, gallerier og kunstsentre - samt to av verdens mest profesjonelle fotballag.

Om Loganair Loganair, Skottlands flyselskap, betjener 28 destinasjoner i Storbritannia og internasjonale ruter til Dublin og Bergen. Flyselskapet opererer over 1000 fly hver uke med en flåte på 30 fly som spenner mellom 8og 50 seter. Selskapet transporterer rundt 800 000 passasjerer hvert år.

De nye rutene er tilgjengelige for bestilling på www.loganair.co.uk eller 0344 800 2855, med priser som starter fra 1050 NOK. Inkludert i prisen er 20 kg bagasje, service om bord og en varm skotsk velkomst.

Les mer på www.loganair.co.uk

Loganairs nye direkterute åpnet torsdag 10. mai 2018