Rune G. til Burson-Marsteller

(Oslo, 19. desember 2011) En av Norges mest kjente politiske profiler, Rune Gerhardsen, tilknyttes som kommunikasjonsrådgiver i Burson-Marsteller. Selskapet styrker med dette et allerede ledende miljø på samfunns- og myndighetskontakt i Norge.

- Rune Gerhardsen har ikke bare en unik erfaring fra norsk politikk gjennom veldig mange år, han er en del av norsk politisk historie, sier administrerende direktør i Burson-Marsteller Sigurd Grytten.

Rune Gerhardsen er nå i ferd med å etablere et eget foretak som grunnlag for foredragsvirksomhet, kurs og seminarer og diverse rådgivningsoppgaver. Det er inngått en samarbeidsavtale mellom B-M og selskapet Rune G som vil være i virksomhet fra februar 2012. Det innebærer at Rune G. kan trekkes inn i prosjekter og oppdrag B-M er engasjert i, i tillegg til de oppgaver og oppdrag Rune G. gjennomfører i egen regi.

- Jeg er svært tilfreds med tilknytningen til Burson-Marsteller, sier påtroppende seniorrådgiver i Burson-Marsteller, Rune Gerhardsen. - Det sikrer tilknytning til et godt og sterkt faglig miljø. Jeg var litt engstelig for å bli sittende alene og tygge på blyanten og bare reprodusere det jeg kunne fra før. Nå får jeg et faglig og sosialt tilknytningspunkt som kan gi betydelige impulser, avslutter Rune Gerhardsen.

- Rune Gerhardsen kjenner norsk toppolitikk gjennom veldig mange år, blant annet som heltidspolitiker i hovedstaden. Han er kjent som en av Norges mest drevne og dyktigste debattanter, og herav fryktet av sine politiske motstandere. Han har vist god kommunikasjonsfaglig innsikt gjennom sitt ønske om å ville gjøre politikk forståelig. Hans kjente metafor med smørbrødfatet om privatisering er ikke bare god retorikk, det er også godt politisk håndverk. Det er videre en styrke for oss at Rune har tidligere erfaring fra kommunikasjonsbransjen. Det gjør at han allerede kjenner rådgiverrollen, sier Grytten

- Rune Gerhardsen vil bidra med viktig innsikt og forståelse for våre kunder sine politiske strategier. Vi regner også med at flere av våre kunder vil ha interesse av hans erfaring i våre tilbud innenfor tale- og debattrening. Vi gleder oss til spennende faglige diskusjoner fremover i vår avdeling, sier leder for Burson-Marstellers samfunnsavdeling, Ingrid Langerud.

Rune Gerhardsen vil inngå i Burson-Marstellers samfunnsavdeling, ledet av Ingrid Langerud

For ytterligere informasjon:

Sigurd Grytten, adm. direktør i Burson-Marsteller, tlf.: 92240790

Rune Gerhardsen, seniorrådgiver i Burson-Marsteller, tlf.: 924 05 615

Ingrid Langerud, leder av samfunnsavdelingen, tlf.: 930 54 304

Om Burson-Marsteller

Burson-Marsteller er et ledende rådgivningsbyrå innen kommunikasjon og samfunnskontakt. Selskapet gir råd fordelt på fagområdene mediehåndtering, myndighetskontakt, merkevarebygging, krisekom­munikasjon, markeds­kommunikasjon, toppleder­profilering og finansiell kommunikasjon. Burson-Marsteller er verdens største kommunikasjonsbyrå, med 129 kontorer i 83 land med til sammen 1600 rådgivere. Burson-Marsteller Oslo har etter mer enn 30 års virksomhet over 40 medarbeidere som arbeider for toneangivende oppdragsgivere i internasjonalt og norsk nærings- og samfunnsliv.

I Burson Cohn & Wolfe kombinerer vi vår kompetanse for å levere løsninger av høy kvalitet til alle våre kunder. Sammen har vi bakgrunn fra strategisk rådgivning, design, merkevarebygging, digital kommunikasjon, media, politikk, næringsliv og offentlig sektor. I BCW bistår vi våre oppdragsgivere med å kommunisere effektivt med sine målgrupper – enten det er kunder, investorer, ansatte, myndigheter eller befolkningen.